گشت و کنترل مناطق در تعطیلات عید فطر افزایش می یابد

15:20 - 05 تير 1396
کد خبر: ۳۲۳۱۱۷
مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو به منظور پیشگیری و کاهش حریق گشت و کنترل مناطق افزایش می یابد.
تعطیلات عید فطربه گزارش گروه جامعه ،علی تیموری با اشاره به افزایش گشت سیار و پایش مستمر در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در ایام تعطیلات عید سعید فطر گفت: در نامه‌ای به همه ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها اعلام شده است که باید تمام نیروهای یگان حفاظت در آماده باش باشند و نیرو‌های مناطق حساس در مدت ایام تعطیلات مجهز به تجهیزات اطفای حریق شوند.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو و افزایش تردد و جابجایی طبیعت گردان و گردشگران در مناطق تحت مدیریت و همچنین افزایش دما، خشکی هوا و افزایش پوشش گیاهی خشک به منظور پیشگیری و کاهش حریق در مناطق گشت و کنترل مناطق افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در همه مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست استقرار چادر آتش بان افزایش می‌یابد و از ظرفیت‌های جوامع محلی و NGO‌ها استفاده می‌شود، اظهار داشت: از ایجاد هر گونه آتش در مناطق و عرصه‌های طبیعی بجز اماکن خاص و مشخص و با حفظ رعایت ایمنی برای استقرار موقت گردشگران و طبیعت گردان جلوگیری می‌شود.

تیموری با تاکید بر ضرورت هماهنگی و مساعدت لازم مسئولان استانی در هنگام بروز حادثه آتش سوزی در مناطق حفاظت شده اظهار داشت: نحوه استفاده از آتش در طبیعت و رعایت نکات ایمنی لازم برای طبیعت گردان و مسافران و اعلام شماره تلفن مشخص به منظور تماس در صورت بروز حادثه به نزدیکترین واحد محیط بانی ازطریق بنرهای آموزشی و بروشور در سطح استان‌ها اطلاع رسانی می‌شود و شهروندان درصورت مشاهده آتش سوزی می‌توانند باشماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند و نیروی محیط بان را نسبت به آتش سوزی آگاه کنند.

مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تمام بالگردهای اطفای حریق در استان‌ها درحالت آماده باش بوده اند تا درصورت آتش سوزی بتوانند به موقع اطفای حریق کنند.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *