رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راه اندازی تیم های واکنش سریع اورژانس در 9 استان

17:45 - 04 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۹۷۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سرپرست اورژانس کشور گفت: تیم های واکنش سریع در اورژانس 9 استان راه اندازی شده است.
اورژانسبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، پیرحسین کولیوند در نشست کمیته پدافند غیرعامل که  با حضور دبیران کارگروه های پدافند غیرعامل کشور در وزارت بهداشت برگزار شد،ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: پدافندغیرعامل در حزه سلامت، استمرار خدمات بهداشتی و درمانی است و تمامی تهدیدات سلامت جامعه در این حوزه بررسی می شود.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل وزارت بهداشت گفت: از جمله اقدامات انجام گرفته در این حوزه برگزاری مانورهای ویژه تشکیل تیم‌های واکنش سریع (CBRNE) همچون رزمایش شیمیایی در مشهد و یزد، رزمایش پرتویی کاشان، رزمایش زیستی قم می توان اشاره کرد.

کولیوند گفت: تیم‌های واکنش سریع در استان‌های مشهد، شیراز، اصفهان، یزد، بوشهر، کرمان، تبریز، کرمانشاه و اورژانس تهران تشکیل شده است و تجهیزات حفاظت فردی متناسب با حوادث و آمبولانس‌های ویژه (CBRNE) ارتقاء پیدا کردند.

وی با اشاره به ارائه دستورالعمل‌های حیاتی در مقابله با مخاطرات، از تشکیل پایگاه داده جامع اطلاعات کشوری بر پایه سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS خبرداد و گفت:نقشه مخاطرات در تمامی استان‌های کشور بر پایه سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS تهیه شده است.

مشاور وزیر و سرپرست پدافند غیرعامل وزارت بهداشت با تاکید بر ثبت حوادث و بررسی درس آموخته‌های این حوادث تصریح کرد: با بررسی و آسیب شناسی حوادث و تمرکز بر ثبت آن‌ها میتوان به عنوان یک تجربه مفید استفاده کرد که در برابر حوادث احتمالی بعدی توان مقابله را افزایش و تلفات مادی و انسانی را کاهش داد.

وی با اشاره به افتتاح چند پایگاه امدادی در مترو گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌های فیزیکی و مراکز آمایش درمانی متناسب با تهدیدات و ساماندهی بیمارستان‌های سیار با فناوری‌های نوین از مهمترین اقدامات در دستور کار است.

کولیوند در ادامه ضمن اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیرعامل افزود: تقویت ساختار و سازمان پدافند غیرعامل در وزارت بهداشت، رصد و‌پایش تهدیدات، تشخیص و آشکار سازی تهدیدات، بهداشت و پیشگیری، ارتقاء و‌تقویت مدیریت و کنترل انواع تهدیدات، مصون سازی، امداد و نجات، درمان، پاکسازی و‌مدیریت پسماند، غذا دارو و تجهیزات سلامت محور، خون و فرآورده‌ای خونی، پدافند سایبری در نظام سلامت و... از مهمترین مفاد این تفاهم نامه خواهد بود.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *