رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

علت گریه‌های پیاپی کودک پس از جدایی موقت از مادر/ بهترین روش برای ترک کودکانان زیر ۲ سال

21:50 - 04 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۹۴۰
یک رفتار شناس اجتماعی توضیحاتی را در رابطه با بهترین روش برای جدایی موقت مادر از کودک برای انجام امور روزانه ارائه کرد.
کودکمحبوبه بختیاری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: اکثر کودکانی که زیر ۲ سال سن دارند زمان جدا شدن از مادر به شدت بی قراری می‌کنند و صحنه بسیار ناگواری را رقم می‌زنند. علت این رفتار، وابستگی شدید کودک به مادر است و باید برای کاهش این وابستگی اقدام شود. 

وی افزود: جدا شدن مادر از کودک روش ویژه‌ای دارد که اگر به آن توجه نشود می‌تواند نتایج نامناسبی را برای کودکان داشته باشد. 

این رفتار شناس اجتماعی با اشاره به روش‌های ناصحیح جدایی مادر از کودک اظهارکرد: گاهی اوقات مادر‌ها برای اینکه جلوی گریه و بهانه گیری کودک خود را بگیرند، توجه کودک را به موضوعی دیگر گرم کرده و پس از سپردن وی به فردی در خانه، بعد به طور مخفیانه از خانه 
خارج می‌شوند. 

بختیاری ادامه داد: این روش سبب می‌شود که کودک همواره حس نگرانی را با خود به همراه داشته و دائم این موضوع را با خود تکرار می‌کند که مبادا زمان بازی کردن من، مادر مرا ترک کند. 

وی با ارائه توصیه‌ای به مادرانی که دارای کودکان زیر دو سال هستند خاطرنشان کرد: بهترین روش این است که مادر زمانی که کاملا آماده رفتن شد، نزد فرزند خود رفته و پس از خداحافظی با کودک محیط را ترک کند. 

این رفتار شناس اجتماعی تاکید کرد: مادر باید توجه داشته باشد که اگر کودک پس از جدا شدن در این شرایط گریه کرد، نباید باز گردد. در این روش، بعد از مدتی کودک کاملا عادت کرده ضمن اینکه به مادر نیز اعتماد پیدا می‌کند. 


برچسب ها: کودک توصیه پزشکی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *