زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور قطعی نشده است/بروجردی: "بازداشت سه ایرانی در عربستان" خبرسازی ناشیانه است/با متجاوزان به حقوق مردم با شدت برخورد می‌شود

14:26 - 04 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۸۷۸
وزارت فرهنگ به جای حاشیه‌سازی به مسائل اولویت‌دار بپردازد، زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور قطعی نشده است، بروجردی: "بازداشت سه ایرانی در عربستان" خبرسازی ناشیانه است و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.
 به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، وزارت فرهنگ به جای حاشیه‌سازی به مسائل اولویت‌دار بپردازد، زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور قطعی نشده است، بروجردی: "بازداشت سه ایرانی در عربستان" خبرسازی ناشیانه است و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند. 
 
 
وزارت فرهنگ به جای حاشیه‌سازی به مسائل اولویت‌دار بپردازد

باشگاه خبرنگاران جوان: سیدمحمد حسینی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تلاش‌های خاص برای رفع توقیف چند فیلم سینمایی گفت: برخی از این فیلم‌ها که در دوره وزارت بنده هم بحث آن‌ها مطرح بود، می‌توانست با حذف برخی صحنه‌ها در همان زمان هم اکران شود، ولی با اصراری که دست اندرکاران فیلم داشتند این مسئله به تأخیر افتاد.

عضو شورای مرکزی جمنا با بیان اینکه برخی از این فیلم‌ها حاوی صحنه‌هایی از سیاه‌نمایی، یأس و تلخی جامعه را به همراه داشت، عنوان کرد: این مسئله حادی نیست که بخواهد مسئله اول فرهنگ و هنر کشور شود، چون در همان زمان هم با همکاری عوامل فیلم می‌توانست برطرف شود.

عضو جبهه یکتا با تأکید بر اینکه مطالبات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ در زمین مانده و اقدام جدی در مورد آن‌ها صورت نگرفته، اظهار داشت: بر همین مبنا در سال گذشته مقام معظم رهبری فرمودند که ما در اقدامات آفندی و پدافندی فرهنگی ضعیف هستیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال مشکلات عرصه فرهنگ را تعبیر به اختلال و تعطیلی کردند، اظهار داشت: به این معناست که باید یک اقدامات ایجابی انجام شود و حمایت‌هایی از هنرمندان صورت بگیرد تا آن‌ها آثار خوبی را تولید کنند که متأسفانه در این زمینه کار جدی صورت نمی‌گیرد.

حسینی با اظهار تأسف از اینکه وزارت فرهنگ، وزارت علوم و دستگاه‌هایی که بخش‌های فرهنگی و هنری دارند فقط از برخی افراد و هنرمندان خاص حمایت می‌کنند و برای آن‌ها فرش قرمز پهن می‌کنند، اظهار داشت: این دسته از هنرمندان کسانی هستند که با مبانی فکری دینی و انقلابی فاصله دارند و لذا رهبری بحث آتش به اختیار را به جوانان دانشجو اعلام کردند که به امید برنامه ریزی و حمایت دستگاه‌ها نباشند و هر مقدار که در توانشان است، اقدام کنند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه در برخی موارد دانشجویان دلسوز باید تذکراتی دهند تا مسئولین کار را به خوبی دهند، خاطرنشان کرد: در نهایت مردم هستند که می‌توانند وارد عمل شوند و رسانه‌ها هم باید تلاش خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: اینکه مسائل فرعی تبدیل به اصلی شوند متأسفانه در این دولت در حال تبدیل به یک رویه است و، چون دولت کارنامه درخشانی برای ارائه ندارد هر از چندگاهی یک حاشیه‌ای را مطرح می‌کند تا با مشهور کردن اذهان عمومی به آن از پاسخگویی به وظایف خود معاف شود.

حسینی با بیان اینکه در زمینه کارهای عمرانی و ساخت و ساز کارهایی بوده که حدود ۹۰ درصد آن انجام شده بود، اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت یازدهم از تکمیل این پروژه‌ها خودداری کردند و کار به اتمام نرسید.

وی مسائل اولویت‌دار فرهنگی را توجه جدی به صندوق حمایت از هنرمندان و بیمه آن‌ها برشمرد و تأکید کرد: در این زمینه متأسفانه توجه چندانی نشده و فعالیت چشم‌گیری دیده نمی‌شود.
 
زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور قطعی نشده است/بروجردی:
 
کوچک‌ترین دخالتی در امور مجلس نداشته‌ام/اظهارات مرعشی توهین به نمایندگان است

 محمود واعظی وزیر ارتباطات در واکنش به اظهارات اخیر حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی مبنی بر دخالت وی در امور داخلی و انتخابات هیئت رئیسه مجلس، گفت: به نظرم آقای مرعشی در ابهام این اظهارات را بیان کرده و معتقدم وی با اظهارات خود اشتباه کرده است.

وی افزود: این اتفاقات به هیچ عنوان رخ نداده و اظهارات مرعشی توهین به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده چراکه آن‌ها خود برای موضوعات مختلف تصمیم گیری می‌کنند.

واعظی ادامه داد: اظهارنظراتی از این دست نسبت به نمایندگانی که با رای مردم انتخاب شدند بی‌احترامی است و بنده کوچکترین دخالتی نداشته و نمی‌کنم.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: دولت و مجلس دو قوه مستقل و جدا از هم هستند که هر یک کار خاص خود را انجام می‌دهند اگر دوستان برخی اشتباهات را داخل مجلس کردند یا نکردند درست نیست که این مسائل را خارج از مجلس مطرح کنند.
 
زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور قطعی نشده است/بروجردی:
زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور قطعی نشده است

 حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف حکم رئیس جمهوری، اظهار داشت: مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری انجام می‌شود و برگزاری مراسم تحلیف هم بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: صحبت‌های اولیه را برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور با مجلس شورای اسلامی انجام دادیم، اما هنوز تاریخ این مراسم قطعی نشده لذا باید جزئیات آن را از قوه مقننه جویا شد.

گفتنی است، مقرر بود م­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­راسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت الاسلام روحانی از جانب مقام معظم رهبری، پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه در حسینیه امام خمینی (ره) و مراسم تحلیف حکم وی هم ۱۵ مردادماه در مجلس شورای اسلامی برگزار شود، اما بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مراسم تحلیف ریاست جمهوری به زمان دیگری موکول می‌شود.
 
زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور قطعی نشده است/بروجردی:
 
کمرنگ شدن روز قدس هدف تکفیری‌هاست/فلسطین مرز اسلام اصیل وآمریکایی

مهر:حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز قدس گفت: روز قدس مساله حساسی بوده و یکی از آرمان‌های امام، مردم و نظام انقلاب اسلامی توجه به مساله فلسطین به شمار می‌رود.

وی افزود: البته امسال این مساله با توجه به شرایط حاکم بر جهان به خصوص منطقه خاورمیانه از جمله فعالیت‌های اخیر آمریکا در قالب سفر به عربستان و هماهنگی هایی که با برخی کشورهای عربی انجام دادند و نیز اختلافاتی که در سایه این سفر بین کشورهای عربی اسلامی به وجود آمده حساسیت بیشتری پیدا می‌کند.

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: این مشارکت توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و بیش از پیش توجه همه مردم دنیا را نسبت به مظلومیت مردم فلسطین جلب کرد.

حجت الاسلام مجتهدی شبستری در پاسخ به اینکه اقدامات گروه‌های وهابی تکفیری تا چه اندازه می‌تواند مساله فلسطین را کمرنگ کند خاطرنشان کرد: بدون شک این گروه‌ها می‌خواهند در این جهت موثر باشند و اذهان جهان را از مساله قدس و فلسطین به سمت و سوی دیگری ببرند.

وی گفت: این‌ها به خصوص می‌خواهند اذهان غیرمسلمانان را از مساله اول مسلمین دور کنند و افکار عمومی جهان را نسبت به مسلمانان بدبین کنند که اگر نماد مسلمانی قدس و فلسطین است که تکفیری‌ها هم مسلمان هستند که با اقدامات تروریستی در تمام دنیا جان مردم را گرفته و امنیت را مختل می‌کنند. این در شرایطی است که بسیاری از مردم دنیا نمی‌توانند بین اسلام انحرافی که داعش سخنگوی اوست و اسلام اصیل که جمهوری اسلامی ایران و ملت‌های اصیل اسلامی به دنبال آن هستند تفکیکی قائل شوند. اینگونه حرکات و عملیات به دنبال تاثیرگذاری بر میزان اهمیت قدس و کمرنگ شدن مساله فلسطین است.

مجتهد شبستری با اشاره به وظایف مسلمانان در چنین شرایطی خاطرنشان کرد: حضور یکپارچه و حماسی مردم در ایران و تمام کشورهای اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس و توجه به مساله فلسطین و نیز محکومیت حرکات تروریست‌های تکفیری و عوامل آن‌ها در سراسر دنیا می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد تا راه افراطیون و تکفیری‌ها از مسیر اسلام و مصالح اسلام تفکیک شود. در حقیقت فلسطین مرز بین اسلام اصیل و اسلام آمریکایی و تکفیری وهابی است.

وی گفت: اگر این‌ها به قول خودشان مسلمان هستند چرا حرکتی علیه رژیم صهیونیستی انجام نمی‌دهند، چرا حرکتی علیه آمریکا انجام نمی‌دهند و فقط علیه کسانی که مخالف غده سرطانی رژیم صهیونیستی هستند عملیات تروریستی انجام می‌دهند؟

حجت الاسلام مجتهدی شبستری با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در توفیقات محور مقاومت عنوان کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌ها و توفیقات محور مقاومت به خصوص در فلسطین قابل انکار نیست. جمهوری اسلامی ایران همیشه در شعار محوری و مبنایی خود مساله فلسطین را قرار داده و در طول بیش از ۳۰ سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی حتی با گذشت دولت‌های مختلف و تغییر شعار‌ها و نگاه‌های هر دولت مساله قدس هیچ گاه تغییر نکرده چرا که از مبانی انقلاب به شمار می‌رود.

وی افزود: مردم، مسئولان و رهبری نظام اسلامی همواره حمایت خود را از مساله قدس و آزادی فلسطین اعلام کردند و همین اعلام حمایت همیشگی در راهپیمایی روز قدس نشان داده که ایران مهمترین پشتیبان ملت فلسطین در دنیا به شمار می‌رود که تاثیرگذارترین نقش در زنده ماندن یاد و نام قدس و فلسطین داشته و خواهد داشت.
 
زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور قطعی نشده است/بروجردی:
 
بروجردی: "بازداشت سه ایرانی در عربستان" خبرسازی ناشیانه است

ایسنا: علاء الدین بروجردی در واکنش به ادعای رسانه‌های سعودی مبنی بر بازداشت سه ایرانی به اتهام دست داشتن در فعالیتهای ضدامنیتی و سه روز قبل از اقدام تروریستی در مسجدالحرام گفت: این تن‌ها یک خبرسازی ناشیانه آن هم با هدف انحراف افکار عمومی برای پنهان کردن بحران در هیئت حاکمه عربستان است.

وی توضیح داد: بعد از تغییر ولیعهد در عربستان اختلافات در هیئت حاکمه افزایش پیداکرده که نمونه آن نامه اعتراضی تعدادی از شاهزاده‌ها برای پادشاه عربستان است. هیئت حاکمه عربستان برای انحراف افکار عمومی این خبرسازی را مطرح کردند که عملیات تروریستی در بیت‌الحرام از قبل طراحی شده است. چون می‌دانند مسجد الحرام جایگاه ویژه‌ای در بین مسلمانان دارد و می‌خواهند با این خبرسازی ناشیانه آن را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این خبرسازی درحالی رخ داده که جمهوری اسلامی ایران همواره نهایت حرمت و احترام را برای جایگاه مقدس حرمین شریفین قائل است وخیلی بیشتر از عربستان به این موضوع پایبند است؛ بنابراین این تن‌ها شیطنت رسانه‌ای برای لاپوشانی اختلافات بین سران حاکم در عربستان است.

امروز سانه‌های سعودی مدعی شدند که مقامات امنیتی عربستان سه ایرانی را به اتهام دست داشتن در فعالیت‌های ضد امنیتی سه روز پیش از اقدام تروریستی اخیر در مسجد الحرام در مکه دستگیر کرده‌اند.
 
زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور قطعی نشده است/بروجردی:
 
حمله موشکی سپاه نشانگر تداوم همکاری نظامی ایران، سوریه و محور مقاومت است

تسنیم:«ربیع قلعه‌جی» عضو پارلمان سوریه حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مواضع تروریست‌ها در سوریه را نشانگر همراهی تهران با دمشق در مبارزه با تروریسم دانست.

وی در خصوص علت هدف قرار دادن مواضع تکفیری‌ها توسط سپاه ایران تصریح کرد: معتقدم که این اقدام، گامی صحیح و ضروری و همچنین پاسخی قاطع بود و در زمانی مناسب انجام شد. حملات موشکی سپاه نکات دیگری هم داشت؛ از جمله اینکه این اقدام نشانگر تداوم همکاری نظامی میان ایران و سوریه و محور مقاومت است و همچنین تأکیدی است بر نقش محوری و مهم ایران در زمینه مبارزه با تروریسم و همراهی تهران با دمشق در مقابل تروریست‌ها.

عضو پارلمان سوریه در ادامه درباره پیام این اقدام سپاه ایران به حامیان تروریسم نیز گفت: پیام این حمله به نمایش گذاشتن قدرت موشکی ایران و حمایت از تلاش‌های بین المللی برای مبارزه با داعش بود. معتقدم که رژیم سعودی حقیقت موضع ایران را به‌ویژه در این عملیات درک کرد، اما حماقت سیاستمداران سعودی مانع از اعتراف آن‌ها به این حقیقت می‌شود و آن‌ها به حمایت خود از تروریسم ادامه خواهند داد. نشانه این موضوع نیز امضای توافق‌نامه‌های اقتصادی هنگفت با آمریکا در نشست اخیر ریاض بود. باید بدانیم که ایران با این اقدام داعش را مجازات کرد و سعودی‌ها و حامیان داعش باید صدای سیلی ایران را بشنوند.

وی در ادامه افزود: طبیعتاً رژیم سعودی در قبال این دستاورد سپاه ایران سکوت می‌کند، زیرا همگان می‌دانند که سعودی‌ها حامی اصلی داعش هستند و در صورت محکومیت اقدامات داعش، در واقع رفتار رژیم خودشان را محکوم کرده‌اند، بنابراین سکوت و عدم بروز احساسات برای آن‌ها بهتر است.

ربیع قلعه‌جی در پایان به بررسی اقدامات ایران و آمریکا در مبارزه با تروریسم و تحریم سپاه ایران توسط آمریکا به‌بهانه و ادعای کارهای تروریستی پرداخت و گفت: ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر انجام اقدامات تروریستی توسط سپاه ایران صحت ندارد و روشی که سپاه پاسداران ایران در پیش گرفته، صحیح است و ادامه دارد. حملات آمریکا علیه داعش با ایران تفاوت دارد. ائتلاف تحت امر آمریکا از همان ابتدای تأسیس خود هیچ حمله مستقیمی علیه داعش نکرده و دستاوردی نداشته است و در حقیقت موجب طولانی شدن عمر این گروه تروریستی می‌شود. همین موضوع نشانگر توان بالای نظامی ایران در بعد موشکی است که با این دستاورد خود تروریست‌ها را به هراس انداخته و پیام هشداری را نه‌تن‌ها برای دشمن صهیونیستی بلکه به آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس هم ارسال کرد.
 
زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور قطعی نشده است/بروجردی:
 
با متجاوزان به حقوق مردم با شدت برخورد می‌شود

دفاع پرس: سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نقش نیروهای مسلح در برقراری امنیت و ثبات در منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشور و یا گروهی قصد درگیری ندارد؛ مگر افرادی که به حقوق مردم تجاوز کنند و یا حقی را از جمهوری اسلامی سلب و نادیده بگیرند، که با این قسم از افراد با شدت و صراحت برخورد می‌شود.
 
وی با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها در دیرالزور سوریه گفت: مطمئن باشید جمهوری اسلامی ایران همانطوری که مشاهده کردید از توان موشکی و دفاعی خود برای مقابله با کسانی که به دنبال ایجاد ناامنی در کشور بوده و به امنیت ملی‌مان خدشه وارد کنند، استفاده می‌کند و در این رابطه با جرات، سرعت، دقت و اقتدار برخورد می‌کند.
 
فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اهمیت حفظ و ارتقا مولفه‌های اقتدار گفت: تجهیزات دفاعی مدرن و بروز با پشتوانه مردمی و وحدت و همگرایی که در میان ملت ایران وجود دارد یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت و اقتدار نظام ایران اسلامی در برابر مستکبران جهان است.
 
زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور قطعی نشده است/بروجردی:  
 
 
 انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *