گوگل سوابق پزشکی خصوصی را از نتایج جستجو حذف می‌کند/ نرم افزار هک دوربین‌های وب دردسرساز شد/ تولید پانسمانی برای کاهش فوری دردهای دندانی

9:26 - 05 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۸۳۴
گوگل سوابق پزشکی خصوصی را از نتایج جستجو حذف می‌کند، نرم افزار هک دوربین‌های وب دردسرساز شد و تولید پانسمانی برای کاهش فوری دردهای دندانی از اخباری است که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، گوگل سوابق پزشکی خصوصی را از نتایج جستجو حذف می‌کند، نرم افزار هک دوربین‌های وب دردسرساز شد و تولید پانسمانی برای کاهش فوری دردهای دندانی از اخباری است که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است.
 
 
گوگل سوابق پزشکی خصوصی را از نتایج جستجو حذف می‌کند
باشگاه خبرنگاران:
شرگت گوگل از این پس در نتایج جستجو سوابق پزشکی خصوصی افراد را نمایش نمی‌دهد. شرگت گوگل پس از اصلاح سیاست‌های خود در خصوص اطلاعات شخصی کاربرانش از این پس پرونده‌های پزشکی را از اعلام نتایج جستجو، حذف می‌کند که این امر هک اطلاعات و خطای نهادهای پزشکی را محدود می‌سازد. این تغییرات به تازگی در گوگل رخ داده است و پرونده‌های محرمانه و شخصی پزشکی افراد را شامل می‌شود، زیرا انتشار پرونده‌های پزشکی خصوصی افراد می‌تواند به قربانیان حوادث و یا به لحاظ مالی و احساسی به افراد زیان وارد کرده و حتی آینده آن‌ها را در معرض خطر قرار دهد. آخرین تغییرات در سیاست حذف از سوی گوگل به سال ۲۰۱۵ میلادی برمی گردد که طی آن این شرکت اقدام به حذف برخی تصاویر مستهجن به خواست کاربرانی کرد که از آپلود آن‌ها رضایت نداشتند. با توجه به اینکه گوگل به درگاه جستجوی برای بسیاری از کاربران جهان تبدیل شده است شاید برخی از سیاست‌های حذفی گوگل موجب شود تا کاربران و علاقمندان به وب گردی موتور جستجوگر خود را تغییر دهند، در حالی که اطلاعاتی را که گوگل نمیاش نمی‌دهد در جستجوگرهای دیگر قابل مشاهده است. چندی پیش نیز گوگل اعلام موضع سختی نسبت به انتشار ویدئوهای خشن اتخاذ کرده بود و علاوه بر هشدار و افزایش نظارت توصیه هایی برای کاربرانش داشته است.


نرم افزار هک دوربین‌های وب دردسرساز شد
کلیک:
اخیرا در چین نرم‌افزار هکی به فروش می‌رسد که قادر است به انواع دوربین‌های وب نفوذ پیدا کند. مفهوم "حفظ حریم خصوصی خانه شما” ممکن است تبدیل به چیزی بیش از گذشته شود. طبق گزارشات نرم‌افزار ارزان در شبکه‌ی چینی گسترش یافته است، که امکان نفو‌ذ دوربین‌ها و دستگاه‌های نظارتی را به شبکه‌های وب می‌دهد. تقریبا هر کسی می‌تواند نرم‌افزار هک را فقط با ۱۸۸ یوان (۲۸ دلار) با لیست متصل‌شده از آدرس‌های IP و راهنمای نحوه‌ی استفاده از نرم‌افزارهای مخرب خریداری کند. این نرم‌افزار‌ها وبکم‌های متصل به اینترنت را اسکن می‌کنند و امکان دسترسی اسان را به متقاضیان می‌دهند. طبق گزارشات CCTV این ابزار اخیرا در اتاق‌های چت آنلاین چینی مانند QQ Messenger همراه با نام‌های کاربری و کلمه‌ی عبور به دستگاه‌های موجود نفوذ یافته است. طبق گزارش رسانه‌های چینی، حدود تا ۲۰۰ تا ۴۰۰ دوربین امنیتی و ورودی معتبر هر روز داده و دانلود می‌شود. کسانی که با وب‌کم و دیگر دستگاه‌های دوربین به راحتی هک می‌شوند، توصیه می‌شود رمز عبور خود را بلافاصله و محض احتیاط تغییر دهند. دوربین‌های نظارت ترافیک CCTV و همچنین دوربین‌های دیگر موجود در شهر اگر رمز عبور امنی نداشته‌باشند نیز می‌توانند هک شوند، کارشناسان سایبر امنیتی و پست جنوبی صبح چین در این مورد هشدار لازم را داده‌اند. نشریه‌ای در این مورد افزود: کسانی که از این شکاف امنیتی در حمله به فضای شخصی استفاده می‌کنند، می‌توانند به مدت سه سال زندان در چین محکوم شوند. وب‌کم‌های ربوده شده برای مدت طولانی در امنیت سایبری نگرانی ایجاد کرده‌است، به ویژه پس از آنکه تحلیلگران نتیجه گرفتند که حملات DDoS عظیم در اکتبر ۲۰۱۶ به دلیل دستگاه‌های هوشمند – از جمله وب‌کم‌ها و ترموستات‌ها -که برای انجام حمله نفوذ کرده‌اند. بیش از ۸۰ وبسایت محبوب تحت تاثیر قرار گرفتند، از جمله PayPal، Reddit، آمازون، Spotify و توییتر. حتی به نظر می‌رسد که هک وب‌کم باعث نگرانی مدیرعامل فیسبوک شود. یک کاربر توییتر در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ متوجه شد که عکسی که آنلاین توسط Zuckerberg ارسال شده، نشان می‌دهد که وی لپ‌تاپ خود را در پس زمینه همراه با نوار پوشیدنی روی دوربین و میکروفون نشان می‌دهد.

 وبکم

تولید پانسمانی برای کاهش فوری دردهای دندانی
ایسنا:
محققان مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، با استفاده از هیدروکسید کلسیم پانسمانی برای کاهش دردهای دندانی با خاصیت ضدپوسیدگی تولید کردند. محققان مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان موفق به تولید چسب پانسمان فوری دندان برای کاهش دردهای دندانی شدند. مواد تشکیل‌دهنده بخشی از این پانسمان اوژنول، زینک اکسید، لیدوکائین هیدرواکسید کلسیم، گچ پانسمان و فویل بوده، همچنین بخش دیگری از این پانسمان دارای مواد تکسین‌دهنده، ضد التهاب، ضد درد و ضد پوسیدگی است. این محصول حالت مایع نداشته (که با آب دهان ادغام شده و داخل معده قرار گیرد) و صرفا در محل مشخص گذاشته شده و فویل روی آن را حالت می‌دهد و با فشار فک می‌توان فویل را از روی آن برداشت. چسب پانسمان دندان داخل محفظه حبابی شکل قرار دارد که پس از خارج شدن از آن ۱۰ دقیقه بعد سخت و بعد از یک ساعت تحمل فشار، جویدن عادی می‌شود.

دندان درد 

ال‌جی از صفحه‌نمایش ۷۷ اینچی انعطاف‌پذیر خود رونمایی کرد
آی‌تی‌رسان:
مدتی است فناوری OLED توانسته طرفداران بسیاری در دنیا برای خود دست‌وپا کند و شرکت‌های بسیاری در پی این هستند که در آن پیشگام باشند. اما ال‌جی با عرضه جدیدترین صفحه‌نمایش خود نشان داد که در فناوری OLED پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است. کمپانی ال‌جی اعلام نمود که یک صفحه‌نمایش بسیار بزرگ تولید کرده که ویژگی آن تنها بزرگ بودنش نبوده بلکه انعطاف‌پذیر و شفاف است. در واقع صفحه‌نمایش ال‌جی، اولین محصول ۷۷ اینچی ایستاده شفاف و انعطاف‌پذیر است. اگر بخواهیم معیاری برای ارتفاع این محصول داشته باشیم، باید گفت که کمی از قد تام کروز که ۱۷۰ سانتی‌متر اعلام‌شده، بلندتر است. از دیگر مشخصات این محصول نسبت‌تصویر ۱۶: ۹ بوده که برای چنین دستگاهی قابل‌قبول است. این دستگاه ارتفاعی ۱۷۰ سانتیمتری داشته، این یعنی درصورتی که تام کروز کفش نپوشد کمی بلندتر از وی خواهد بود. از خصوصیات خاص این صفحه‌نمایش می‌توان به‌وضوح تصویر ۳۸۴۰ × ۲۱۶۰ و همچنین درصد شفافیت ۴۰ درصد اشاره نمود. این صفحه‌نمایش قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد و می‌تواند تا ۸۰ درجه انحنا داشته باشد. کمپانی ال‌جی با انتشار عکسی از محصول جدید خود به صورت واضح نشان می‌دهد که چگونه این دستگاه به‌صورت یک صفحه‌نمایش منحنی شفاف مشابه شیشه با رنگ روشن، ارائه تصویر می‌کند.

ال جی

هواوی میت ۱۰ با ۴ دوربین معرفی خواهد شد
صبحانه آنلاین:
اخیرا گزارشی منتشر شده است که مطابق آن هواوی در پرچم‌دار بعدی خود از نمایشگری بدون حاشیه و ۴ دوربین استفاده خواهد کرد. جانشین هواوی میت ۹ که در ادامه همین روند نام‌گذاری با نام هواوی میت ۱۰ شناخته می‌شود، علاوه‌بر دوربین اصلی دوگانه در بخش سلفی نیز به سیستم تصویربرداری با دو سنسور مجهز خواهد شد. هواوی میت ۱۰ جایگزینی برای P۱۰ و P۱۰ Plus خواهد بود و به‌نظر می‌رسد طراحی مشابه با گلکسی نوت ۸ داشته باشد و قدرتمندتر از گلکسی S۸ و +S۸ باشد. هواوی P۱۰ که درحال‌حاضر پرچم‌داری این کمپانی محبوب را برعهده دارد از قاب نسبتا بزرگی استفاده می‌کند و در بخش زیرین نمایشگر به یک کلید سخت‌افزاری مجهز است، انتظار می‌رود هواوی میت ۱۰ به زبان طراحی پرچم‌داران فعلی نزدیک‌تر باشد. مطابق شایعات منتشر شده، این هندست از یک نمایشگر ۶ اینچی استفاده می‌کند که نسبت نمایشگر به بدنه آن حتی از دو اسمارت‌فون گلکسی S۸ و +S۸ با نسبت ۸۳. ۶ درصد نیز بیش‌تر خواهد بود. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اسکنر اثر انگشت هواوی میت ۱۰ در زیر نمایشگر قرار خواهد گرفت، اما هنوز مشخص نیست که این سنسور درون یک کلید سخت‌افزاری قرار خواهد گرفت و یا به صورت دیگری اجرایی می‌شود. گذشته از این‌که اطلاعات منتشر شده صحت دارند یا نه، نسبت نمایشگر به بدنه در این پرچم‌دار بالاتر از ۸۵ درصد خواهد بود و در عین‌حال سنسور اسکنر اثر انگشت در بخش پایینی نمایشگر قرار گرفته است. احتمالا این هندست بسیار نازک باشد و به‌نظر می‌رسد در بخش بالایی آن هیچ حاشیه‌ای وجود نداشته باشد. از دیگر شایعات منتشر شده در رابطه با هواوی میت ۱۰ می‌توان گفت که این گوشی هوشمند از چیپست کایرین ۹۷۰ استفاده خواهد کرد و به‌صورت پیش‌فرض به اندروید ۷. ۱ مجهز می‌شود که به‌وسیله رابط‌کاربری اختصاصی هواوی شخصی‌سازی شده است. گفته می‌شود مراسم معارفه این اسمارت‌فون در اواخر تابستان برگزار شود و عرضه این غول قدرتمند چینی در اوایل پاییز انجام بگیرد. انتظار می‌رود اطلاعات بیش‌تر در مورد هواوی میت ۱۰ و هم‌چنین قیمت آن به‌زودی منتشر شود.

هواوی

سرقت اطلاعات بانکی از طریق یک بدافزار
صبحانه آنلاین:
این روز‌ها همه مردم حداقل یک کارت بانکی در اختیار دارند که خرید‌ها و پرداخت‌های خود را با آن انجام می‌دهند. در اکثر کارت‌های موجود، اطلاعات دیجیتالی در نوار مغناطیسی (نوار مشکی رنگ پشت کارت) ذخیره شده و هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان یا خودپرداز، خوانده می‌شوند. حالا خبر می‌رسد هکر‌ها موفق شده اند با توسعه یک بدافزار و نصب آن روی پایانه‌های خرید فروشگاه‌های زنجیره‌ای لباس «Buckle» در آمریکا، اطلاعات کارت‌های بانکی مشتریان را به سرقت ببرند. جالب است بدانید که بدافزار مذکور به مدت ۶ ماه از ابتدای آبان سال گذشته تا پایان فروردین امسال بدون جلب توجه روی سیستم‌های فروشگاه‌ها حضور داشته است. هکر‌ها با خوانش کارت‌های مغناطیسی، اطلاعات حساب افراد را به سرقت می‌برند. هکر‌ها با استفاده از روش تازه و خوانش نوارهای مغناطیسی توسط بدافزار، اطلاعات حساب بانکی از قبیل: نام صاحب حساب، شماره و تاریخ انقضای کارت را به دست آورده اند؛ اما هنوز معلوم نیست چند نفر قربانی این حمله سایبری شده و چرا سارقان هنوز از اطلاعات به دست آمده سوء استفاده نکرده اند. ماجرای مورد اشاره مشکلات امنیتی کارت‌های مغناطیسی را یک بار دیگر به همگان ثابت کرد و نشان داد هکر‌ها می‌توانند به راحتی و بدون شناسایی شدن، اطلاعات بانکی افراد را از طریق کارت‌های مذکور به دست آورند. نکته بسیار مهم اینجاست که اکثر بانک‌های کشور ما نیز از همین فناوری در کارت‌های خود استفاده می‌کنند و تکنولوژی‌های ایمن تری مانند چیپ‌های ارتباطی و NFC هنوز در بانک‌های ایرانی فراگیر نشده اند. اتفاق اخیر می‌تواند زنگ خطری برای بانک‌ها و مؤسسات مالی در سراسر دنیا باشد و این سازمان‌ها باید سیستم‌های امنیتی و ارتباطی خود را بیش از پیش مورد تقویت و ارتقا قرار دهند.
 
کربن سخت و انعطاف پذیر تولید شد
مهر:
محققان چینی و آمریکایی نوعی کربن جدید ساخته اند که علاوه بر سختی، انعطاف پذیر است و می‌توان آن را در کمیت بالا تولید کرد. این ماده را برای جلیقه ضد گلوله می‌توان استفاده کرد. به نقل از یاهو نیوز، محققان روشی جدید برای تولید نوعی کربن یافته اند که بسیار سخت است، اما در مجاورت گرما و فشار زیاد حالت ارتجاعی می‌یابد. این روش توسط محققان چینی و آمریکایی به وجود آمده است. کربنی که با این روش ساخته می‌شود بسیار سبک است و می‌توان آن را در کمیت بالا تولید کرد. این بدان معناست که چنین کربنی را می‌توان برای مصارف مختلف از جلیقه‌های ضد گلوله تا نوع جدیدی از دستگاه‌های الکترونیکی به کاربرد. کربن عنصر خاصی است، زیرا اتم‌های آن می‌توانند پیوندهای مختلفی را ایجاد کنند و در نتیجه ساختارهای متفاوتی خواهند داشت. به عنوان مثال اتم‌های کربن با پیوندهای sp³ الماس را به وجود می‌آورند، اما همین اتم‌ها با پیوندهای sp²گرافیت را تولید می‌کنند. نوع دیگری از کربن نیز به نام کربن شیشه‌ای وجود دارد که از پیوندهای sp² تشکیل شده است. کربن شیشه‌ای خواص گرافیت و سرامیک را داراست. اما کربن شیشه‌ای فشرده جدید دارای پیوندهای sp³ و sp² است. به همین دلیل خواص عجیبی دارد. محققان با روشی ساده کربن شیشه‌ای فشرده را ساختند به همین دلیل می‌توان از این نوع کربن را با هزینه‌ای اندک در مقادیر کلان تولید کرد. آن‌ها برای این کار از نوعی ماشین پرس استفاده کردند که به کربن فشار زیادی وارد کرد. درهرحال این نوع کربن که علاوه بر قدرت و سختی، سبک و انعطاف پذیر است کاربردهای مختلفی خواهد داشت. می‌توان از آن برای تولید بدنه جت و هلی کوپتر استفاده کرد. در بخش الکترونیکی نیز این ماده محدودیت‌های مربوط به تولید میکروتراشه را از بین ببرد. 
 
 کربن
 
 
انتهای پیام/
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *