نظارت‌های بهداشتی بر اماکن تفریحی و شناگاه‌ها

12:10 - 04 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۷۸۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از نظارت‌های بهداشتی بر آب، فاضلاب و پسماند و مواد غذایی در شناگاه ها، به خصوص در دریای شمال کشور خبر داد.
نظارت‌های بهداشتی بر اماکن تفریحی و شناگاه‌هابه گزارش گروه جامعه ، خسرو صادق نیت، رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درخصوص نظارت بر اماکن و محیط‌های تفریحی از جمله شناگاه‌ها در ایام عید فطر گفت: در این رابطه جلساتی را در تهران با حضور مسئولان وزارت کشور، شهرداری، سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت نیرو، هلال احمر و اورژانس برگزار کردیم، تا شناگاه‌ها مخصوصا در شمال کشور که در ایام تعطیل و اعیاد مورد استقبال مردم است، از نظر بهداشت و سلامت مورد توجه ویژه و نظارت قرار گیرند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با بیان اینکه نتایج اقدامات و نظارت هایی که در راستای سالم سازی و بهداشت شناگاه‌ها درپیش گرفته می‌شود، در درازمدت قابل مشاهده است، تصریح کرد: بحث شناگاه‌ها با محوریت وزارت کشور انجام می‌شود؛ لذا وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز این اماکن را از حیث بهداشت آب و فاضلاب، پسماند و مواد غذایی مورد پایش و ارزیابی قرار می‌دهد. 

 صادق نیت در عین حال به فعالیتهای این مرکز در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، نظارت‌های مرتبی بر مراکز تهیه غذا و رستوران‌ها داشتیم، نظارت‌های ویژه‌ای نیز بر مراکز تهیه غذاهای مخصوص ماه رمضان مانند، زولبیا و بامیه و آش و حلیم، در دستور کار داشته و به اجرا رساندیم. 

وی خاطرنشان کرد: ساعات نظارت بر اماکن و رستوران‌ها نیز علاوه بر وقت اداری به ساعات عصر و شب افزایش پیدا کرد تا بتوان موارد تخلف را به خوبی شناسایی کرد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *