هشدار نسبت به افزایش جرائم الکترونیکی/ فضای مجازی ریشه بسیاری از مشکلات است

10:33 - 04 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۷۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شمس با اشاره به اینکه شکل جدیدی از جرائم در محاکم قضایی در حال افزایش است، گفت: در استان یزد جرائم و محتوای پرونده‌های قضایی یزد به سمت جرائم الکترونیکی پیش می‌رود.
علی اکبر شمس
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، علی اکبر شمس دادستان عمومی و انقلاب استان یزد در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به برخی دغدغه‌های دستگاه قضایی در استان یزد اظهار کرد: فرهنگ صلح و سازش کمرنگ شده و باید تلاش کنیم این فرهنگ دوباره در یزد پررنگ شود و به سمت اصلاح امور پیش برویم.

وی به تشریح برخی از اولویت‌های دادستانی یزد پرداخت و بیان کرد: افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی است که در این راستا سامانه ثنا می‌تواند بسیار اثرگذار عمل کند.

شمس یادآور شد: به برخی برنامه‌های پیشگیرانه نیز ورود کرده ایم و اختیاراتی به ضابطان خاص داده ایم به ویژه در مناطق حاشیه شهر که گاه شاهد زمین خواری هستیم.

وی با اشاره به اینکه نقش ضابطان قضایی کمرنگ شده بود، عنوان کرد: از ظرفیت آن‌ها در زمینه بررسی بافت تاریخی، حاشیه شهر و ... استفاده شده است.

دادستان یزد یکی از مخاطرات و آسیب‌های موجود در جامعه را مخاطرات فضای مجازی برشمرد و افزود: فضای مجازی ریشه بسیاری از مشکلات است و اکنون بسیاری از پرونده‌ها به سمت جرائم الکترونیکی رفته است.

وی با اشاره به اینکه علاقه مردم به سمت خریدهای اینترنتی رفته، بیان کرد: در این زمینه کلاهبرداری‌های بزرگی انجام می‌شود و این کلاهبرداری‌ها دیگر مرز جغرافیایی نمی‌شناسد بنابراین مردم باید هوشیار باشند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *