۱۰۰ درصد شعب قضایی استان کرمان به شبکه ملی عدالت متصل هستند/ آرشیو الکترونیکی و پالایش ۲۰۰ هزار پرونده

9:44 - 04 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۶۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد شعب قضائی استان کرمان به شبکه ملی عدالت متصل شده اند، گفت: ۴۹ پروژه در زمینه بهره مندی از فناوری اطلاعات در دادگستری استان کرمان اجرا شده است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد روز شنبه در نشست مشترک شورای قضایی استان با مجمع نمایندگان استان کرمان تصریح کرد: تنها ۳۸ درصد پست‌های اداری و ۴۶ درصد پست‌های قضائی در استان کرمان فعال هستند که نشانگر کمبود شدید منابع انسانی در دادگستری استان است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: در سال گذشته ۶۴۰ هزار پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف و شعب قضایی دادگستری کل این استان مورد رسیدگی و صدور حکم قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سرانه هر قاضی در سال ۲ هزار و یکصد پرونده است، افزود: به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت ۱۰ قاضی دراستان کرمان وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: آرشیو الکترونیکی و پالایش ۲۰۰ هزار پرونده نیز از اقدامات بزرگ دستگاه قضایی استان کرمان در سال گذشته بوده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بااشاره به اینکه هشت درصد پرونده‌های موجودی شعب و محاکم در سال جاری کم شده است، افزود: هفت درصد موجودی پرونده‌های اجرای احکام و ۲ درصد اجرای احکام کیفری نیز در سال گذشته کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: در شوراهای حل اختلاف نیز ۱۷۰ هزار پرونده وارد شده و با احتساب پرونده‌های مانده از سال قبل، حدود ۱۷۶ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان درباره فعالیت شوراهای حل اختلاف نیز گفت: در استان کرمان ۳۳۱ شعبه شوراهای حل اختلاف شهری و روستایی فعال است و یک هزار و ۵۹۰ نفر به عنوان اعضای اصلی، علی البدل و دبیر با دادگستری همکاری دارند.

وی اظهار کرد: درآمد حاصله از پرونده‌های شوراهای حل اختلاف در مجموع بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال بوده است که وارد خزانه می‌شود و باید به صورت کامل برای تجهیز شورا‌ها و پرداخت به کارکنان به استان برگردد که در سال گذشته ۵۸ میلیارد ریال به استان کرمان برگشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *