صفر تا صد سفر به تایلند/ مانند محلی ها باشید تا هزینه سفرتان کم شود

20:05 - 03 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۵۵۵
تایلند را شاید بتوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری آسیای جنوب‌شرقی به شمار آورد. بسیاری از گردشگران به بانکوک سفر می‌کنند و گردش خود در این منطقه را از آنجا آغاز می‌کنند.

به گزارش گروه فضای مجازی ، تایلند با جنگل‌های باشکوه، سواحل معروف، غواصی‌های در سطح بالای جهانی، غذاهای بی‌نظیر و قیمت‌های نسبتا ارزان، گردشگرانی از تمام سلایق را جذب خود می‌کند. از اقامتگاه‌های ارزان قیمت تا هتل‌های باشکوه ۱۰۰۰۰ دلاری در این کشور یافت می‌شود. گذشت و گذار در تایلند بسیار ساده است و پیاده می‌توان به راه افتاد و از بسیاری مکان‌ها دیدن کرد. اگرچه مقاصد بسیاری در نقشه‌ی گردشگری این کشور وجود دارد، اما از تعدادی از آن‌ها می‌توان به دور از خیل جمعیت و قیمت‌های بالا بازدید کرد. نام تایلند معمولا سواحل، زیبایی‌ها، جنگل‌ها و غذاهای معروف این کشور را تداعی می‌کند. برای تجربه‌ای بهتر در سفر به این کشور با کجارو همراه شوید.

اقامت

به طور کلی تایلند کشوری بسیار ارزان است، اما مناطق شمالی بانکوک یا جزایر آن نسبت به دیگر جاهای آن ارزان‌تر هستند. می‌توانید اقامتگاه‌هایی با قیمت ۲۳۵ بات تایلند برای هر شب در مناطق شهری و ۱۳۵ بات تایلند برای هر شب در مناطق بیرون شهر بیابید. برای اقامت در اتاقی بهتر با تهویه مطبوع یا اقامت در جزایر باید برای هر شب ۵۷۵ بات تایلند یا بیش‌تر پرداخت کنید. خانه‌های زیبای ییلاقی را نیز با همین هزینه می‌توان اجاره کرد. قیمت هتل‌ها از ۱۳۵۰ بات تایلند برای هر شب شروع می‌شوند و اقامتگاه‌های بزرگ با خانه‌های ییلاقی ساحلی تقریبا ۱۶۸۵ بات تایلند یا بیشتر قیمت دارند.

غذا

غذا در تایلند واقعا ارزان است. غذاهایی که روی گاری دست‌فروشان سرو می‌شود یا در دکه‌های خیابانی، کمتر از ۲۰ بات تایلند هزینه دارد. به طور میانگین هر وعده با هزینه‌ای برابر ۳۵-۵۰ بات تایلند می‌توانید غذا میل کنید. اگر می‌خواهید غذاهای محلی بخورید برای هر روز باید بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ بات تایلند هزینه کنید. غذاهای غربی هم ۱۷۰ تا ۳۴۰ بات تایلند هزینه دارد، هر چند این هزینه در برخی رستوران‌های زنجیره‌ای معروف غربی بالاتر نیز هست. ایسائو سوشی (بانکوک)، کاتالانا تپس (بانکوک)، ام گانش ایندیان (کوفانگان) و دادا کافه (چیانگ مای) رستوران‌های محبوبی در تایلند هستند.

حمل و نقل

مانند هر چیز دیگری حمل و نقل نیز در تایلند ارزان است. اتوبوس‌های شهری حدود ۸ بات تایلند، مترو و قطارهای هوایی در بانکوک بین ۱۵ تا ۵۰ بات برای هر سفر و تاکسی‌ها بین ۶۰ تا ۱۰۰ بات هزینه دارند. توک‌توک‌ها گران‌ترند و بین ۱۰۰ تا ۲۳۵ بات تایلند هزینه در پی دارند. قطارهای بین شهری نیز ارزانند، قطارهای روزانه حدود ۲۳۵ بات و قطارهای شبانه حدود ۵۷۵ بات تایلند هزینه دارند که البته این هزینه برای قطار درجه دو و بدون تهویه مطبوع خواهد بود. قایق‌های حمل مسافر به جزایر هم بین ۲۳۵ تا ۴۷۵ بات است. به طور کلی بهتر است از اتوبوس و قایق برای حمل و نقل استفاده کنید.

فعالیت‌ها

تورهای روزانه ۵۷۵ تا ۱۲۰۰ بات هزینه دارند و هزینه‌ی هر روز کوه‌پیمایی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۶۸۵ بات است. کلاس‌های آموزشی مخصوص مدرک غواصی PDI (که در تایلند بسیار محبوب است) حدود ۱۰۱۰۰ بات تایلند هزینه در پی دارند. پارک ملی فیل‌ها (چیانگ مای)، غواصی سایری هوت (کو تاو) و ورلد دایورز (کو تاو) بهترین شرکت‌های برگزاری تورهای روزانه در تایلند هستند.

مانند محلی‌ها باشید

بهترین راه برای صرفه‌جویی در تایلند زندگی مانند محلی‌ها است. از اتوبوس‌های محلی، غذاهای خیابانی و نوشیدنی‌های محلی استفاده کنید. به طور متوسط یک فرد تایلندی با هزینه‌ای کمتر از ۷۷۵۰ بات ماهانه در بانکوک و حتی کمتر در مناطق بیرون شهر، زندگی می‌کند. اگر در هتل‌های ارزان اقامت کنید و غذاهای خیابانی بخورید هزینه‌ی هر روز زندگی شما کمتر از ۳۳۵ بات خواهد بود.

غذاهای خیابانی بخورید

از خوردن غذاهای خیابانی نترسید. این غذاها حتی بیش‌تر از رستوران‌ها سالم هستند. اگر این گونه نبود هر روزه تایلندی‌ها در غرفه‌های خیابانی برای خوردن غذا جمع نمی‌شدند. بهترین غذاهای تایلندی را در غرفه‌های خیابانی آن و با قیمتی خیلی کمتر از رستوران‌ها خواهید یافت.

صفر تا صد سفر به تایلند/ مانند محلی ها باشید تا هزینه سفرتان کم شود 

بهترین اماکن و تفریح‌ها در تایلند

بانکوک را بگردید

بانکوک قلب تایلند و مکانی است که حتما باید ببینید. خیلی‌ها در ابتدای سفر از این شهر خوششان نمی‌آید اما با گذر زمان این موضوع عوض می‌شود. معابد، قصرها، بازارهای زیبا و مغازه‌ها را بگردید.

در چیانگ مای ماجراجویی کنید

چیانگ مای شهری قدیمی پر از معابد است که توسط جنگل‌ها احاطه شده است. این شهر شروع خوبی برای گردشگرانی است که علاقه به پیاده‌روی دارند. معبد فیل‌ها در نزدیکی شهر است و بازار شب چیانگ مای بهترین جا برای خریدهای با تخفیف بسیار به شمار می‌رود.

از پارک‌های ملی دیدن کنید

پارک ملی خاو مای که سه ساعت از شمال بانکوک فاصله دارد، بهترین جا برای پیاده‌روی، شنا و دیدن فیل‌های وحشی است. این پارک خیلی شلوغ نیست. پارک ملی خاوساک که در جنوب تایلند قرار دارد به عقیده‌ی بسیاری یکی از بهترین پارک‌های ملی جهان و بهترین آن در تایلند است. در این پارک غارها، جنگل‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و کریستال‌های سنگ آهکی زیبایی را خواهید یافت. این پارک مکان محبوبی برای گردشگران نیست اما اگر مدت زیادی در تایلند اقامت داشتید، سری به این پارک زیبا نیز بزنید.

از پایتخت‌های سنتی تایلند بازدید کنید

در حد فاصل تایلند و چیانگ مای سه پایتخت سنتی تایلند یعنی سوخوتای، لوپ بوری و آیوتاها قرار گرفته‌اند. بازدید از آن‌ها در هنگام سفر از بانکوک به چیانگ مای سفری بی‌نظیر برای شما رقم خواهد زد. در این اماکن اطلاعات بسیاری از گذشته‌ی تایلند و زندگی روستایی آن کسب خواهید کرد.

صفر تا صد سفر به تایلند/ مانند محلی ها باشید تا هزینه سفرتان کم شود 

در جزایر گرمسیری لحظات آرامی را سپری کنید

تایلند جزایر متعددی دارد. تعدادی از آن‌ها پیشرفت بسیاری کرده‌اند و تعدادی فقط یک اقامتگاه ییلاقی دارند. تعدادی از بهترین جزایر تایلند کوسامت، کوتاروآتو، کولانتا، کوچانگ، کوتاو، کوجوم، جزایر سیمیلیان و کو ساموی هستند.

در جشن کامل شدن ماه شرکت کنید

جشن‌های بسیاری در تایلند برگزار می‌شود و اگر اهل چنین مراسمی هستید ، حتما در جشن معروف کامل شدن ماه شرکت کنید. در این جشن ۲۰۰۰۰ نفر تا طلوع خورشید در سواحل هات رین در کوفانگان به شادی می‌پردازند. ممکن است این جشن توریستی به نظر بیاید و خیلی شبیه مراسم محلی‌ها نباشد، اما در واقع این جشن بخشی از فرهنگ و تاریخ تایلند است.

به جنگل‌ها بروید

جنگل‌های وسیع بسیاری در شمال تایلند وجود دارند. حتما برای سفرهای چند روزه به این جنگل‌ها برنامه‌ریزی کنید. در این جنگل‌ها قبایل ساکن در تپه‌های بلند تداعی کننده‌ی دنیای دیزنی خواهند بود. بهترین جنگل‌ها در چیانگ مای و چیانگ رای قرار دارند.

غواصی کنید

غواصی در تایلند ورزش پرطرفداری است. ارزان‌ترین مکان غواصی در جزیره‌ی کاوتاو است که برای مسافران علاقه‌مند به غواصی در نظر گرفته شده است. بسیاری از گردشگران فقط برای غواصی به این مکان مراجعه می‌کنند. هر چند امکان غواصی در سراسر تایلند وجود دارد اما در کولانتا و جزایر سورین و سیمیلیان تجربه‌ی غواصی زیباتری خواهید داشت.

آشپزی یاد بگیرید

غذاهای تایلندی بسیار خوشمزه و لذیذ هستند و طبخ آنها نسبتا ساده است. در سراسر تایلند مراکز آموزش آشپزی وجود دارد اما بهترین آن‌ها در بانکوک و چیانگ مای واقع هستند. حتی اگر بعد از خروج از تایلند قصد درست کردن غذای تایلندی ندارید تجربه‌ی یک روز پخت و پز و خوردن غذای تایلندی تجربه‌ای به یاد ماندنی خواهد بود.

از اماکن کمتر شناخته شده دیدن کنید

اگر واقعا می‌خواهید طعم زندگی واقعی تایلندی‌ها را به دور از شهرهای بزرگ بچشید حتما به ایسان عزیمت کنید. ایسان نامی است که به مناطق شمال شرقی تایلند اطلاق می‌شود که مناطقی روستایی هستند. این منطقه مزارع کوچکی دارد که توریستهای بسیار کمی را به خود می‌بینند. زندگی در این جا در گذر زمان تفاوت بسیاری نکرده است. این منطقه که گاهی به مرداب تشبیه می‌شود زیباترین نقطه‌ی تایلند برای گردشگری است.

از قطارهای روزانه استفاده کنید

مسافرت با استفاده از قطارهای روزانه از بانکوک به چیانگ مای نه تنها ارزان‌تر است بلکه برای دیدن مناطق بیرون از فضای شهری تایلند بهتر از قطارهای شبانه است. شاید به نظر برسد یک روز خود را هدر می‌دهید، اما چگونگی مسافرت تایلندی‌ها با قطار را تجربه خواهید کرد و می‌توانید از دستفروش‌هایی که غذاهای ۱۵ باتی در ایستگاه‌ها می‌فروشند بهره‌مند شوید. مسافرت با قطار روزانه یکی از محبوب‌ترین تفریح‌ها در تایلند است ولی داشتن کتابی خوب برای مطالعه حین سفر خالی از لطف نیست.

در فستیوال سونگکران شرکت کنید

بین روزهای سیزدهم و پانزدهم آوریل تایلندی‌ها سال جدید خود را با برگزاری مراسمی سه روزه همراه مراسم آب بازی جشن می‌گیرند. جشن سونگکران برای شستن بدی‌های گذشته و شروع خوب سال جدید است. این فستیوال تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما خواهد بود.

به فیل‌ها کمک کنید

شما می‌توانید به تایلند مراجعه کنید و فیل‌ سوار شوید ولی بسیاری از این فیل‌ها مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. شاید بخواهید برای حمایت از آن‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده از این تفریح صرفنظر کنید، اما روشی بهتر برای کمک به این حیوانات عضویت داوطلبانه در مرکز حفاظت از فیل‌ها در چیانگ مای است.

وات دوی سوتپ (Wat Doi Suthep) را ببینید

این معبد بی‌نظیر بودایی در پارک ملی دوی سوتپ در ۱۰ مایلی چیانگ مای قرار دارد. قطاری برقی یا مسیری ۳۰۰ پله‌ای شما را به قله‌ی دوی سوتپ، جایی که این معبد پر زرق و برق طلایی وجود دارد، خواهد رساند. قدمت این معبد به قرن ۱۴ میلادی بازمی‌گردد و معبدی بسیار زیباست که نباید فرصت دیدن آن را از دست بدهید.

سفر ۸ روزه به تایلند

تایلند از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جنوب شرق آسیا است که با جنگل‌های زیبا، سواحل آرام، غذاهای بی‌نظیر و قیمت‌های نسبتا ارزان پذیرای گردشگران بسیاری است. همراه برنامه سفر به تایلند در کجارو باشید.

تایلند، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جنوب شرق آسیا است که مقصدی نسبتا ارزان محسوب می‌شود. همینطور در ایام نوروز یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای هموطنانمان خواهد بود.

دیدنی‌های بسیار زیادی در سه شهر پاتایا، بانکوک و پوکت قرار دارند که قطعا بازدید از همه آن‌ها در فرصت کوتاه سفر به این کشور ممکن نیست. در این برنامه سفر تلاش کرده‌ایم برای هر یک از روزهای اقامت شما در تایلند، برنامه‌ای شامل بازدید از دیدنی‌های این شهر که نزدیک به یکدیگر هستند را به شما معرفی کنیم. همراه برنامه سفر به تایلند باشید.

روز اول

مسیرهای روز اول روی نقشه

سر و صدای زیاد، جمعیت بالا، جنب و جوش، هیجان، مکان‌های تاریخی، سنت و مدرنیته را می‌توان از ویژگی‌های بانکوک دانست. برنامه روز اول در بانکوک را با گشتی در بخش تاریخی و قدیمی بانکوک آغاز کنید.

معبد وات ساکت (Wat Saket)

اولین توقف شما برای بازدید از معبد وات ساکت خواهد بود. این معبد طلایی رنگ روی تپه‌ای قرار دارد که برای رسیدن به آن لازم است ۳۰۰ پله را طی کنید.

موزه ملی بانکوک (National Museam)

ساعات بازدید: همه روزه از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر

بعد از بازدید از معبد وات ساکت، می‌توانید به موزه ملی تایلند برودی. فاصله این موزه از عبد، ۲/۷ کیلومتر است. می توانید از مسیر phra sumen با تاکسی و در ترافیک معمول، ۹ دقیقه‌ای به این موزه برسید. یا از اتوبوس‌های نزدیک به معبد استفاده کنید و بعد از ۱۵ دقیقه به این موزه برسید. در این موزه می‌توانید تاریخ شهر تایلند را نظاره کنید.

کاخ پادشاهی بانکوک (The Grand Palace)

ساعات بازدید: همه روزه از ۸:۳۰ صبح تا ۳:۳۰ بعد از ظهر

کاخ پادشاهی بانکوک در سال ۱۷۸۲ ساخته شده و اکنون این مجموعه با یک موزه پذیرای گردشگران است. برای بازدید از این کاخ، می‌توانید با حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی از موزه ملی به اینجا برسید.

بازار امولت (Amulet Market)

ساعات بازدید: همه روزه (به جز یکشنبه‌ها) از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر، یکشنبه‌ها تعطیل است

بازار امولت در فاصله کوتاهی از کاخ پادشاهی قرار دارد و پیاده می‌توانید این مسیر را در کمتر از ۱۰ دقیقه طی کنید. احتمالا گشت و گذار در این بازار زمان زیادی از شما خواهد گرفت. اگر برنامه سفر خود را از صبح زود آغاز کرده باشید، بهتر است در یکی از رستوران‌های موجود در این بازار ناهار میل کنید و سپس گشت و گذار خود را ادامه دهید.

معبد وات آرون بانکوک

از بازار امولت می‌توانید با ۲۲ دقیقه پیاده‌روی یا ۱۱ دقیقه با تاکسی، به معبد وات آرون برسید. وات آرون یکی از معروف‌ترین معبد‌های بانکوک است. در این شهر بیش از ۴۰۰ وات یا معبد وجود دارد.

روز دوم

مسیرهای روز دوم روی نقشه

در روز دوم سفر به بانکوک، از بخش شهر قدیمی و معابد آن دور شده و گشتی در دیگر بخش‌های بانکوک بزنید. برنامه روز دوم را از کاخ سوان پاکاد آغاز کنید.

صفر تا صد سفر به تایلند/ مانند محلی ها باشید تا هزینه سفرتان کم شود 

کاخ سوان پاکاد (Suan Pakkad Palace)

ساعات بازدید: همه روزه از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر

کاخ سوان پاکاد قبلا اقامتگاه خانواده سلطنتی بوده و اکنون دارای ۸ خانه، باغ، استخر و بخش هنری و نفیس است. برای بازدید از این کاخ از پیش برنامه‌ریزی کنید تا در هنگام باز شدن کاخ بتوانید از آن بازدید کنید و از خلوتی صبح استفاده کنید.

خانه جیم تامپسون

ساعات بازدید: همه روزه از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر

مقصد بعدی شما در روز دوم، خانه چوبی است که در ساخت آن از هیچ میخی استفاده نشده است. خانه جیم تامپسون اکنون به موزه تبدیل شده است. با استفاده از تاکسی می‌توانید در ۱۰ دقیقه از کاخ سوان پاکاد به این خانه برسید. همچنین پیاده طی کردن این مسیر ۲۳ دقیقه طول می‌کشد.

موزه مردم شناسی بانکوک

ساعات بازدید: چهارشنبه تا یکشنبه از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر

موزه مردم شناسی بانکوک به دوران جنگ جهانی دوم برمی‌گردد. این موزه نماهایی از سبک زندگی طبقات متوسط مردم ببانکوک در آن دوران را نشان می دهد. بعد از بازدید از خانه جیم تمپسون، می‌توانید با استفاده از تاکسی و در ۱۵ دقیقه به این موزه برسید. این مسیر با اتوبوس نیز ۲۶ دقیقه طول می‌کشد.

کینگ راما بانکوک

ساعات بازدید: به صورت ۲۴ ساعته و تمام روزهای هفته

در نزدیکی موزه می‌توانید اتوبوس سوار شوید و ۱۵ دقیقه بعد به این بنای یادبود و پارک کنار آن برسید. همچنین در نزدیکی موزه، تاکسی‌های هستند که ۱۲ دقیقه‌ای شما را به بنای یادبود شاه راما می‌رسانند.

زیارتگاه اراوان (Erawan Shrine Bangkok)

زیارتگاه اراوان به نسبت باقی زیارتگاه‌های تایلند چندان قدیمی نیست، اما یکی از فعال‌ترین‌ها در این گروه است. افراد زیادی از این مکان مقدس بازدید می‌کنند. در این مکان رقصنده‌ها و ارکسترهای سنتی همیشه مشغول اجرا هستند. با استفاده از تاکسی ۵ دقیقه، با اتوبوس ۹ دقیقه و پیاده می‌توانید در ۲۱ دقیقه، مسیر بنای یادبود راما تا زیارتگاه اراوان را طی کنید. ای زیارتگاه اخرین مقصد در برنامه روز دوم سفر به بانکوک است.

روز سوم

مسیرهای روز سوم روی نقشه

سومین روز از سفر به بانکوک را به گشتی در مراکز خرید این شهر و خرید سوغاتی اختصاص دهید. بازارهای تایلند حقیقتا دیدنی هستند و می‌توانید سوغاتی‌های بسیار خوبی نیز از این مراکز خرید تهیه کنید. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، گشت و گذار و تماشای فروشگاه‌های مختلف بانکوک بسیار لذت‌بخش است.

بازار شناور تالینگ چان (Taling Chan Floating Market)

ساعات بازدید: شنبه و یکشنبه از ۸ صبح تا ۱۷

متوسط زمان بازدید: ۳۰ دقیقه

بازار تالینگ چان، بازار شناور کوچکی در بانکوک است که محصولات و غذاهای دریایی و غذاهای آماده می‌فروشد. حتی اگر قصد خرید از این بازار را ندارید، ساعتی را به گشت و گذار در این بازار اختصاص دهید. بازارهای شناور تایلند، از مشهورترین جاذبه‌های این کشور هستند.

بازار چاتوچاک بانکوک

ساعات بازدید: چهارشنبه و پنج‌شنبه از ۷:۰۰ تا ۱۸:۰۰، جمعه از ۱۸:۰۰ تا ۰۰:۰۰، شنبه و یکشنبه از ۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

چاتوچاک، بزرگ‌ترین بازار آخر هفته‌ در تایلند است. این بازار مشهور حدود ۱۵,۰۰۰ غرفه دارد و روزانه حدود ۲۰۰ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. چاتوچاک یکی از مشهورترین بازارهای خیابانی جهان است و یکی از پربازدید‌ترین جاذبه‌های توریستی بانکوک به شمار می‌رود.

از تالینگ چان تا بازار چاتوچاک با تاکسی، ۲۹ دقیقه طول می‌کشد.

بازار پراتونام

ساعات بازدید: به صورت ۲۴ ساعته و هروز

متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

بازار پراتونام یکی از بهترین مراکز خرید باکوک است که از اصلی‌ترین بازارهای شهر به شمار می‌آید. بیشتر این بازار را پوشاک تشکیل داده و خیلی از گردشگران، از این بازار دیدن و خرید می‌کنند.

بازار پراتونام بزرگ‌ترین بازار عمده فروشی لباس با قیمت‌های رقابتی در شهر بانکوک است و همه نوع پوشاکی در آن وجود دارد.

از بازار چاتوچاک تا بازار پراتونام ۲۳ دقیقه با ماشین طول می‌کشد.

بازار شبانه پات پونگ

ساعات بازدید: شنبه تا پنج‌شنبه از ۱۸:۰۰ تا ۱:۰۰، یکشنبه‌ها تا ساعت ۰۰:۰۰

متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

بازار شبانه پات پونگ بانکوک از جالب‌ترین مراکز خرید در بانکوک است که انواع کالاها و مارک‌های تقلبی مانند ساعت، پوشاک، کیف و لوازم آرایش، سوغاتی و غیره در آن فروخته می‌شود. قیمت‌ها در این بازار بسیار بالا است؛ پیش از خرید تا می‌توانید چانه بزنید.

فاصله بازار پات پونگ از بازار پراتونام ۱۱ دقیقه با ماشین است.

بخشی از زمان شما در روز سوم صرف سفر از بانکوک به شهر پاتایا خواهد شد. فاصله بانکوک تا پاتایا ۱۴۸ کیلومتر است که حدود ۲ ساعت طول می‌کشد.

روز چهارم (پاتایا)

باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا

ساعات بازدید: همه روزه از ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰

متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت و سی دقیقه

باغ زیبای نانگ نوچ در ۱۸ کیلومتری جنوب پاتایا، باغی زیبا با گل‌های ارکیده، نخل‌های زیبا، گیاهان تزئین شده و گل‌های مختلف و رنگارنگ از نقاط مختلف جهان است. در این باغ خانه‌های سنتی تایلندی به صورت گروهی هم وجود دارند و هر روز در این مکان، نمایش‌های فرهنگی و شوی فیل‌ها اجرا می‌شود.

ساحل جامتین پاتایا

ساحل جامتین از مکان‌های دیدنی پاتایا است که در ۳ کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد. در حاشیه این ساحل، اقامتگاه‌های لوکس، هتل‌های ساحلی، رستوران و مغازه‌های مختلفی وجود دارد. شهرت ساحل جامتین به دلیل داشتن تفریحات و ورزش‌های آبی مهیجی مانند جت اسکی، قایقرانی و غواصی است.

از باغ استوایی نانگ نوچ تا این ساحل زیبا حدود ۳۰ دقیقه با ماشین طول می‌کشد.

معبد وات فرا یای تایلند

معبد وات فرا یایی (Wat Phra Yai) یکی از نمادهای مهم و مشهور شهر پاتایا است. این معبد سال ۱۹۷۲ ساخته شده و یک مجسمه بزرگ و طلایی از بودا در آن قرار دارد که ۱۲ متر ارتفاع داشته و رو به دریا قرار گرفته است. در اطراف این مجسمه، بتکده‌های کوچکی قرار گرفته است که برای رسیدن به آن‌ها لازم است مسیر نسبتا زیادی را پیاده طی کنید. البته این میر واقعا زیبا است و ارزش پیاده‌روی را دارد.

فاصله ساحل جامتین تا معبد پات فرا یایی با ماشین ۱۳ دقیقه است.

خانه مقدس حقیقت

ساعت بازدید: همه روزه از ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰

متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت و نیم

خانه مقدس حقیقت یا Sanctuary of Truth، ساختمانی چوبی و شگفت‌انگیز است که درست در کنار ساحل شمالی‌ترین نقطه پاتایا قرار دارد. ساخت این بنا از سال ۱۹۸۱ شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ ادامه داشته باشد.

این خانه به طور کامل از چوب ساخته شده است و کنده‌کاری‌های ظریف آن با دست انجام شده است. ارتفاع این ساختمان بیش از ۱۰۰ متر است.

از معبد وات فرا یایی تا این خانه مقدس با ماشین ۳۱ دقیقه طول خواهد کشید.

روز پنجم

دنیای زیر آب پاتایا

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۰۹:۰۰ صبح تا ۱۷:۳۰

متوسط زمان بازدید: یک ساعت و نیم

دنیای زیر آب پاتایا یا آکواریوم پاتایا از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان است که دنیایی متفاوت را به گردشگران عرضه کرده است. ۵ هزار جانور آبزی در ۲۰۰ گونه مختلف در این آکواریوم زندگی می‌کنند. در بخشی از این کواریوم می‌توانید پوست جانوران مختلفی را لمس کنید که تجربه‌ای خاص خواهد بود.

گالری هنر در بهشت

متوسط زمان بازدید: یک ساعت و ۱۵ دقیقه

فاصله از آکواریوم زیر آب ۱۹ دقیقه با ماشین

گالری هنر در بهشت در تایلند، یک گالری هنری جذاب و زیبا است که با نمایش نقاشی‌های سه بعدی، فاصله مخاطب را با هنر از بین برده است. هنرمندان این آثار، با استفاده از تکنیک‌های نقاشی، باعث ایجاد خطای دید شده و این تصور را به وجود می‌آورند که حیوانات داخل تصاویر، دیوار را شکیته و از آن بیرون آمده‌اند؛ یا چند نفر از در حال سقوط از آبشار هستند. این گالری بیشتر از ۱۰۰ اثر خاص در ده موضوع مختلف دارد.

مینی سیام

ساعات بازدید: همه روزه از ۰۷:۰۰ تا ۲۲:۰۰

متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه

مینی سیام، شهر کوچ مینیاتوری در پاتایا است که در یک فضای باز بسیار بزرگ ساخته شده و تعداد زیادی ماکت از ساختمان‌های تاریخی دنیا در این فضا ساخته و به نمایش در آمده است. در کنار هر ماکت، یک تابلو وجود دارد که جزئیات بنا را روی آن نوشته‌اند.

روز ششم

فاصله پاتایا تا بانکوک ۹۷۱ کیلومتر است و با ماشین بیشتر از ۱۲ ساعت طول می‌کشد. بنابراین بیشتر زمان شما در روز ششم سفرتان به تایلند، در این مسیر خواهد گذشت.

روز هفتم (پوکت)

روز هفتم این سفر ۸ روزه به تایلند، اولین روز حضور شما در پوکت است. بهتر است بدانید پوکت گران‌ترین بخش تایلند است. البته بدون شک گزینه‌های مقرون به صرفه‌ای هم وجود دارد. سفر به پوکت را با بازدید از معبد بودای بزرگ آغاز کنید.

بودای بزرگ پوکت

متوسط زمان بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

اولین روز سفرتان را در اول صبح شروع کنید و برای تماشای مناظری زیبا به سمت بودای بزرگ حرکت کنید. در سمت شرق این تندیس خلیج چالونگ (Chalong Bay)، شهر پوکت و دماغه‌ی پانوا (Panwa) و همچنین در طرف غرب آن، امتداد زیبای سواحل کارون (Karon) و کاتا (Kata) قرار دارند. خود مجسمه هم با ۴۵ متر ارتفاع ارزش بازدید بالایی دارد.

بودای بزرگ روی تپه‌ای بین خلیج چالونگ و ساحل کاتا در ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است، به هیچ وجه بازدید از آن را از دست ندهید.

ساحل کاتا

متوسط زمان بازدید: ۲ تا ۳ ساعت

ساحل کاتا یکی از مناطق دیدنی و تفریحی در پوکت است که از دو ساحل بزرگ و کوچک تشکیل شده که با دماغه‌ای کوچک از هم جدا شده‌اند. این ساحل معمولا شلوغ اما بسیار زیبا است. آفتاب درخشان و ماسه‌های سفید همراه با دریای آرام و تمیز، جلوه بیشتری به این ساحل زیبا داده‌اند. انواع اقامتگاه، رستوران، فروشگاه و امکانات مختلف ورزش‌های آبی در این مکان وجود دارد.

از مجسمه بودای بزرگ تا ساحل کاتا،با ماشین ۲۸ دقیقه راه است.

پارک آبی جنگلی اسپلش

ساعت بازدید: ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰

متوسط زمان بازدید: ۲ تا ۳ ساعت

وقتی وارد این پارک می‌شوید، در نمای اول شبیه به پارک جنگلی بسیار زیبایی است. این پارک آبی یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های پوکت است که می‌توانید ۲ یا ۳ ساعت را در این پارک بگذرانید. پارک آبی جنگلی اسپلش ۶ استخر بزرگ برای بزرگسالان و یک استخر برای کودکان دارد. رودخانه‌ای به طول ۳۳۵ متر نیز در این مجموعه وجود دارد. استخر آب گرم جوشان معدنی، ۳ رستوران و کافی شاپ از دیگر امکانات این مجموعه هستند.

فاصله این پارک آبی از ساحل کاتا یک ساعت و نیم رانندگی است.

جزیره فانگ انگا

متوسط زمان بازدید: بیش از ۳ ساعت

جزیره‌ی فانگ انگا که بیشتر به عنوان جزیره‌ی جیمز باند شناخته می‌شود (به دلیل حضور یافتن در یکی از فیلم‌های این سری)، مقصد خوبی برای سفری ماجراجویانه است. جاذبه‌‌های اصلی این جزیره، ساختارهای سنگ آهکی سربرافراشته از دریا هستند. این جزیره همچنین میزبان دهکده‌ی ماهیگیری چوب پا شکل Koh Panyee است.

برترین مراکز خرید پوکت

چندین شرکت مختلف ارائه دهنده‌ی تور، امکان گشت و گذاری راحت را در این جزیره فراهم آورده‌اند که می‌توانید در یکی از آن‌ها شرکت کنید. در اینجا می‌توانید به غواصی، قایق‌سواری در میان غارهای آهکی و ماهیگیری بپردازید. این جزیره و محیط اطرافش را باید در بالای لیستتان قرار دهید. اگر دنبال تجربه‌ای به یاد ماندنی هستید، به هچ وجه بازدید از جزیره‌ی فانگ انگا را از دست ندهید.

روز هشتم

کافه صبحانه سیام پوکت

متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

صبح روز هشتم را با نوشیدن یک فنجان قهوه بسیار خوب در محیط صمیمی و گرم کافه سیام آغاز کنید. این کافه در قلب پاتونگ قرار دارد و با میز و صندلی‌های چوبی پر شده است. در تمام طول روز صبحانه با املت و نان برشته فرانسوی، صبحانه کامل و موسلی سرو می‌شود. قهوه ایتالیایی و میلک‌شیک‌های این کافه هم بسیار خوشمزه هستند.

پارک موضوعی پوکت فانتاسی‌آ

متوسط زمان بازدید: ۲ تا ۳ ساعت

پارک فانتاسی‌آ مکانی عالی برای تفریح کل خانواده است. این پارک با جاذبه‌های متنوع، فروشگاه‌ها، رویدادها و نمایش‌های فرهنگی بزرگ و همچنین سیرک‌های جذاب علاوه بر مفرح بودن، نمایانگر فرهنگ، تاریخ و هنر تایلند است. این مجموعه در زمینی به وسعت ۱۴۰ هکتار قرار دارد. البته بازدید از این پارک در شب بسیار جذاب‌تر و زیباتر است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *