افزایش تقابل‌های هوایی آمریکا و روسیه؛ وقتی جنگنده سوخو به چند متری هواپیمای آمریکا نزدیک می‌شود+تصاویر

21:30 - 03 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۴۴۷
ارتش آمریکا تصاویر تقابل‎های هوایی جنگنده‌های آمریکا و روسیه را منتشر کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل ، ارتش آمریکا تصاویر آنچه مزاحمت جنگنده روسی برای هواپیمای شناسایی آمریکا نامید را منتشر کرد.

سوخو

فرماندهی اروپایی نیروهای ارتش آمریکا به تازگی تصاویری را همراه با بیانیه‌ای منتشر کرده که نشان می‌دهد یک فروند سوخوی- ۲۲ روسیه در فاصله کمتر از ۱۰ متری در حال رهگیری هواپیمای شناسایی آمریکا بر فراز دریای بالتیک است.

سوخو

ارتش آمریکا در بیانیه خود مدعی شده که روز ۱۹ ژوئن یک فروند هواپیمای شناسایی RC- ۱۳۵U در حال پرواز در آسمان بین‌المللی دریای باللتیک بود که جنگنده سوخوی روسیه آن را رهگیری کرد؛ بنا به سرعت بالا و کنترل ضعیف این جنگنده در زمان رهگیری، این حرکت را می‌توان واقعه‌ای ناامن محسوب کرد.

سوخو

در حالی‌که بیانیه وزارت دفاع روسیه دیدگاهی متفاوت درباره این واقعه دارد: هنگامی که جنگنده روسیه در حال اسکورت هواپیمای شناسایی آمریکا بود، هواپیمای آمریکایی در اقدامی تحریک‌آمیز تلاش داشت به جنگنده سوخوی روس نزدیک شود.

سوخو

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکایی از آغاز ماه ژوئن تا کنون بیش از ۳۵ مورد تقابل بین هواپیما‌ها و کشتی‌های سازمان ناتو با جنگنده‌ها و کشتی‌های روسیه در منطقه بالتیک وجود داشته است، اما هیچ‌کدام از آن‌ها به عنوان برخود ناایمن و خطرناک معرفی نشده‌اند.

سوخو

اما چشم‌گیرترین تقابل جنگنده‌ها و هواپیماهای آمریکا و سازمان ناتو با جنگنده‌های روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته رخ داد، هنگامی که یک فرود جنگنده اف- ۱۶ ناتو برای هواپیمای حامل وزیر دفاع روسیه ایجاد مزاحمت کرد؛ جنگنده آمریکایی پس از آن مجبور به عقب‌نشینی شد که جنگنده سوخو اسکورت هواپیمای وزیر، تجهیزات نظامی خود را نشان داد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *