ادامه تعلیق اقدامات تنبیهی علیه ایران توسط گروه اقدام مالی (FATF)

2:42 - 03 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۱۶۱
در نتیجه توافق هسته ای، آمریکا طیف وسیعی از اقداماتی که شرکت های خارجی را به سبب تعامل با ایران هدف قرار داده بودند به حالت تعلیق در آورد.
به گزارش گروه بین‌الملل ، گروه بین المللی اقدام مالی (FATF) که در فضای پسابرجام و به دنبال اجرای قوانین مربوط به شفاف سازی نظام پولی و اقتصادی، اقدامات تنبیهی علیه ایران را به مدت یکسال متوقف کرده بود، روز جمعه اعلام کرد که با توجه به پایبندی تهران به تعهدات خود، همچنان این محدودیت ها را معلق نگه خواهد داشت.
 
تارنمای خبری فایننشال تریبون اعلام کرد این نهاد روز جمعه در بیانیه خود اعلام کرده است که همچنان اقدام های دولت ایران در راستای اصلاح نظام اقتصادی را پیگیری و بر آن نظارت خواهد کرد.
 
زمانی که توافق هسته ای سال گذشته به اجراء در آمد ، بیشتر تحریم های اقتصادی ، مالی و انرژی ایران لغو شدند. با این حال ، شرکت های خارجی بویژه بانک‌های اروپایی به سبب این خطر که مغضوب تحریم های فعلی آمریکا بر ضد ایران قرار بگیرند، تمایلی به آغاز یا از سرگیری تجارت با تهران ندارند.
 
در نتیجه توافق هسته ای، آمریکا طیف وسیعی از اقداماتی که شرکت های خارجی را به سبب تعامل با ایران هدف قرار داده بودند به حالت تعلیق در آورد.در عین حال ، آمریکا بیشتر تحریم های موسوم به تحریمهای اولیه را حفظ کرده است. این محدودیت ها مانع از آن می شوند که شرکت های آمریکایی به تجارت در ایران بپردازند.
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *