اطلاعیه ستاد مرکزی خدمات سفر ویژه تعطیلات عید سعید فطر 96

15:05 - 02 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۰۵۵
ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر، امروز جمعه 2 تیر 1396، در آستانه فرارسیدن تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی، با صدور اطلاعیه‌ای، خواستار حفظ آرامش مسافران و هم‌وطنان در ترافیک‌های طولانی و همکاری آنان با پلیس راهور ناجا و مأموران راهداری شد.
تعطیلات عید فطربه گزارش گروه جامعه ،متن اطلاعیه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر به‌شرح زیر است:

 ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم فهیم و متدین و عرض تبریک پیشاپیش به‌مناسبت عید سعید فطر، طی اطلاعیه‌ای از مسافران و هم‌وطنان  درخواست کرد موارد زیر را هم‌زمان با آغاز تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان و سفرهای تابستان مدنظر و موردرعایت قرار دهند:

۱.هم‌وطنان گرامی، پیش از سفر از طریق سامانه مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به‌شماره ۱۴۱ از وضعیت تردد در جاده‌های کشور و از طریق سامانه ۱۳۴ از شرایط آب‌وهوایی مقصد موردنظر اطلاعات لازم را کسب و سپس برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

۲. استفاده از سایت ۰۹۶۲۹ برای کسب اطلاعات مسیر، خدمات قابل‌ارائه گردشگری در شهر‌ها و طرح شکایات و انتقادات احتمالی.

۳. مسافران ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک‌های طولانی، نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و مأموران راهداری به‌عمل آورده و از توقف‌های غیرضروری در حاشیه جاده‌ها، اطراف رودخانه‌ها و سایر نقاط که موجب ترافیک می‌شود خودداری کنند.

۴. با عنایت به اهمیت حفظ محیط‌زیست توصیه اکید می‌شود زباله‌های خود را در محیط‌های طبیعی ر‌ها نکرده و در پاکیزه نگه داشتن محیط‌های طبیعت‌گردی و گردشگری کوشا بوده و ضمن استقرار در اماکن تعریف‌شده، در صیانت از طبیعت همت لازم مصروف شود.

۵. هم‌وطنان عزیز می‌توانند با تماس با ادارات‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‌ها از برنامه‌های فرهنگی تدارک‌دیده‌شده توسط دستگاه‌های عضو ستادهای اجرایی خدمات‌سفر استان‌ها شامل بازارچه‌های خیریه، نمایشگاه‌های هنرهای سنتی، رویدادهای مذهبی و آیینی اطلاع حاصل و بازدید کنید.

۶. از مردم عزیز و مسافرانی که در روز جمعه 9 تیر قصد مراجعت به شهرهای خود را دارند درخواست اکید می‌شود به توصیه‌ها و تدابیر دستگاه‌های مسئول ازجمله پلیس راهور، راهداری و نیروهای امدادگر در مسیر جاده‌ها، شهرهای بین‌راه توجه و عنایت داشته باشند.

در پایان ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر، ضمن تأکید بر استمرار فعالیت ستادهای اجرایی هماهنگی خدمات‌سفر استان‌ها در تمامی بخش‌های حمل‌ونقل و ترافیک، امنیت‌وانتظامی، امدادونجات، مدیریت بحران، بهداشت‌ودرمان، اسکان و پذیرایی و...، هماهنگی کامل کلیه واحدهای مسئول را برای خدمات‌رسانی شایسته به مسافران و گردشگران ضروری می‌داند.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *