سرقت سايت همسريابي از 15 نفر

12:19 - 02 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۰۰۶
دو نفر که با راه اندازی سایتی تحت عنوان همسریابی موقت در فضای مجازی بالغ بر یک و نیم میلیارد ریال از ۱۵ نفر کلاهبرداری کرده بودند توسط پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شدند.
سرقت سايت همسريابي از 15 نفربه گزارش گروه جامعه ،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت:در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی آن‌ها بصورت اینترنتی مبالغی به سرقت رفته است بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت:با انجام تحقیقات لازم از شکات مشخص شد که آن‌ها عضو سایتی با موضوع همسریابی موقت شده اند و بابت عضویت نیز مبلغی را پرداخت کردند که بررسی‌های صورت گرفته از سایت مذبور نشان داد درگاه بانکی سایت، فیشینگ و جعلی بوده و اطلاعات حساب کاربران را به سرقت می‌برده است.

سرهنگ مرتضوی افزود:با وجود اینکه سارق یا سارقان با مهارت بالا پول را با روش‌های پولشویی از حساب کاربران خارج می‌کردند، اما با تلاش کارشناسان پلیس فتا سرانجام هویت متهمان که دو جوان ۲۰ و ۲۵ ساله و ساکن یکی از استان‌های کشور بودند مورد شناسایی قرار گرفتند.

وی بیان داشت: با مشخص شدن هویت متهمان اکیپی از ماموران این پلیس با اخذ نیابت قضائی به محل مورد نظر اعزام و هر دو نفر را در مخفیگاهشان دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در مواجه با مدارک و مستندات صریح پلیس به بزه انتسابی خود اقرار و به سرقت از حساب ۱۵ نفر از شهروندان استان به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هیچ کدام از سایت‌های همسریابی دارای مجوز قانونی نیستند و می‌توانند مرتکب تخلفات متعددی شوند به همین جهت توصیه می‌شود کاربران از عضویت و فعالیت در این گونه سایت‌ها اجتناب کنند.

رئیس پلیس فتای استان متذکر شد:همچنین لازم است برای پی بردن به اصلی بودن درگاه بانک به آدرس آن دقت شود که می‌بایست در ابتدای نوار آدرس عبارت https قید شده باشد.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *