بیماری که در هواپیما به سراغ انسان ها می آید

20:50 - 01 تير 1396
کد خبر: ۳۲۱۸۶۶
با وجود اینکه تجربه سفرهای هوایی بسیار لذت بخش و پرهیجان است اما خطراتی همچون سقوط، هواپیما ربایی و یا مصرف خوراکی های مانده وجود دارد که سبب آسیب رسانی به افراد می شود.
به گزارش گروه فضای مجازی ، کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته اند استشمام هوای درون کابین هواپیما می تواند به سلامت خلبان، کادر پرواز و مسافران آسیب برساند.

محققان در این پژوهش مجموعه ای از مشکلاتی که برای مسافران به دلیل استشمام هوای کابین که مخلوطی از بوی ناشی گازهای تولیدی از موتور و سایر تاسیسات هواپیما از جمله روغن موتور است را شناسایی کرده اند و در نهایت دریافته اند سردرد، سرگیجه و مشکلات بینایی همچون تاری دید، اشک ریزی و خارش از عواقب سفرهای هوایی طولانی مدت با هواپیما است.

این یافته ها حاصل تحقیقات پژوهشگران دانشگاه استرلینگ استرالیا بر روی بیش از ۲۰۰ هواپیما و اندازه گیری میزان عوامل آلوده زا و تشدید کننده مشکلات سلامتی در مسافران به دلیل استشمام هوای کابین است.

کارشناسان هشدار می دهند این مشکل یک مسئله بهداشت شغلی در ارتباط با کار و سلامت خلبانان ،کادر پرواز و مسافران است و در دسته استانداردهای ایمنی پرواز باید قرار بگیرد.

براساس این تحقیقات باید روش جدیدی برای تفکیک هوای داخل کابین هواپیما از تاسیسات و گازهای تولیدی طراحی شود.

بیماری که در هواپیما به سراغ انسان ها می آید 

کارشناسان معتقدند کادر پرواز به دلیل پروازهای طولانی و پشت سرهم بیشتر در معرض دریافت این گازها و هوای آلوده هستند.

علت مشکلات سلامتی برای افراد در حین سفرهای هوایی به دلیل بروز سندرم aerotoxic است، تجمع مواد شیمیایی از جمله ارگانو فسفات ها و ترکیبات پیچیده ای که در موتورهای جت مورد استفاده قرار می گیرد عامل مسمومیت افراد است.

از آنجایی که مواد شیمیایی به پوشش بیرونی سلول های عصبی بدن حمله می کنند به سرعت نشانه های مسمومیت و علائم موضعی ناشی از آنها در افراد مشاهده می شود.

بر این اساس محققان به افراد سالمند، مبتلایان به بیماری های تنفسی و آسم، افراد دچار ضعف سیستم ایمنی بدن و نیز مبتلایان به سرطان توصیه می کنند تا حد امکان از سفرهای هوایی خودداری کنند، همچنین داروهای خود را به همراه داشته باشند و به کادر پرواز در خصوص شرایط بیماری خود اطلاعات کافی را ارائه دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *