رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مبلغ بدهی به فیده از جریمه ترقه‌بازی در فوتبال هم کمتر است/ متاسفم که پشت فدراسیون شطرنج را خالی کردند

10:50 - 02 تير 1396
کد خبر: ۳۲۱۸۲۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: حالا که فدراسیون شطرنج با مشکل مواجه شده، باید پشت این فدراسیون را خالی کرد؟
احسان قائم مقامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص احتمال تعلیق شطرنج ایران توسط فیده اظهار داشت: متاسف هستم که در کشور ما به فعالیت‌های سازنده‌ای که در ورزش رخ می‌دهد اهمیتی داده نمی‌شود. من خودم شاهد بودم که نهادها چه قول‌هایی دادند و در نهایت به این قول‌ها عمل نکردند.
 
وی ادامه داد: برگزاری مسابقات شطرنج زنان جهان در ایران برای ورزش ما فواید زیادی داشت اما به خاطر بدهی به فیده که حتی اندازه جریمه ترقه‌بازی در فوتبال هم نیست شطرنج ایران به خطر می‌افتد. البته وزارت ورزش تا الان از شطرنج حمایت کرده است اما خیلی خنده‌‌دار است که شطرنج ایران تحت تاثیر بدهی به فیده قرار بگیرد. در جلساتی که با وزیر ورزش و داورزنی داشتم نگاه هر دو آنها نسبت به شطرنج مثبت است. با توجه به  اتفاقات اخیر دوگانگی‌هایی می‌بینیم که اصلا جالب نیست.

استاد بزرگ شطرنج ایران با اشاره به این که اتقاقات خیلی خوبی در شطرنج ایران رخ داده، تصریح کرد: در حال حاضر شطرنج‌بازان ایران به خوبی از طرف فدراسیون حمایت می‌شوند و بهترین امکانات در اختیار آنها گذاشته می‌‌شود در حالی که تا چند سال پیش این گونه نبود. فدراسیونی که کل بودجه‌اش یک میلیون تومان بوده مسابقات قهرمانی جهان را برگزار می‌کند. این برخوردها باعث می‌شود روسای فدراسیون‌ها به دنبال برگزاری چنین مسابقاتی نباشند. حتی یک ماه قبل از مسابقات رئیس فدراسیون شطرنج به داورزنی گفتم که اگر شرایط مالی مساعد نیست برگزاری مسابقات قهرمانی زنان جهان در تهران را می‌توان لغو کرد اما داورزنی موافق برگزاری این مسابقات بود.
 
قائم‌مقامی افزود: برگزاری مسابقات شطرنج زنان جهان در تهران فواید زیادی داشت اما متاسفم حالا که فدراسیون شطرنج با مشکل مواجه شده  پشت این فدراسیون را خالی کردند.
 
وی درباره اثرات منفی تعلیق شطرنج ایران گفت: تعلیق ابزاری است که فیده برای دریافت مطالباتش از آن استفاده می‌کند و معمولا هم موثر واقع می‌شود. خیلی از کشورها هم دچار تعلیق شده‌اند اما ارتباط کاری با فیده حفط می‌شود. زمانی که فدراسیون شطرنج یک کشور تعلیق شود نتایج شطرنج بازان کشور مربوطه در ریتینگ آنها محاسبه نمی‌شود.
 
استاد بزرگ شطرنج ایران در پایان خاطرنشان کرد: ورزش ایران باید با یک تغییر سیستمی روبرو شود. در خیلی از رشته‌های ورزشی تصمیمات اشتباهی می‌بینیم که اصلا جالب نیست و قدر داشته‌هایمان را نمی‌دانیم. ما برای مراسم‌های تجلیل و ... بودجه زیادی مصرف می‌کنیم اما گاهی اوقات مو را از ماست بیرون می‌کشیم. امیدوارم وزارت ورزش شیب ملایم پیشرفت ورزش کشور را حفظ کند و از رشته‌های پرمدال حمایت کنند. برای من سوال است که چرا می‌خواهیم شطرنج را بسوزانیم. این رشته در ایران پتانسیل زیادی دارد و حیف که به آن اهمیتی داده نمی‌شود و تنها زمانی که موفقیتی شکل می‌گیرد و رسانه‌ها به آن می‌پردازند همه خودشان را سهیم می‌دانند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *