سندروم " اختلال بد شکلی" علت گرایش جوان‌ها به عمل‌های زیبایی/ بیشترین متقاضیان جراحی بینی در ایران

21:03 - 01 تير 1396
کد خبر: ۳۲۱۷۸۶
یک روانشناس اجتماعی گفت: درگیری جوانان با سندروم " اختلال بد شکلی" سبب علاقه آن‌ها به عمل‌های زیبایی می‌شود.
عمل زیبایی مینا شریفی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که یک فرد به هیچ وجه نیازی به عمل زیبایی ندارد، اما باز هم به عمل گرایش پیدا می‌کند. 

وی افزود: در بسیاری از مواقع دیده شده که یک فرد برای انجام عمل زیبایی وارد اتاق عمل شده و ظاهر او به نسبت قبلش بسیار بد‌تر نیز می‌شود. 

این روانشناس اجتماعی ضعف در اعتماد به نفس را یکی از دلایل گسترش عمل‌های زیبایی در میان جوانان دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که اعتماد به نفس پائینی دارند به عمل‌های زیبایی گرایش بیشتری داشته و آن‌ها گمان می‌کنند که با عمل کردن می‌توانند ظاهر بهتری داشته و از مقبولیت بیشتری بهره‌مند شوند. 

شریفی با تاکید بر اینکه نمی‌توان منکر لزوم عمل زیبایی در برخی افراد شد خاطرنشان کرد: برخی افراد با توصیه پزشک و برای برطرف شدن مشکلاتشان به انجام عمل‌های زیبایی رو می‌آورند و نمی‌توان هر فردی که اقدام به عمل زیبایی می‌کند را به داشتن سندورم اختلال بد شکلی متهم کرد.

وی با اشاره به رتبه ایران در جهان در حوزه عمل‌های زیبایی اظهارکرد: ایران اکنون بیشترین متقاضی جراحی بینی را به خود اختصاص داده ضمن اینکه در برخی دیگر از عمل‌های زیبایی نیز ایران در میان چند کشور بیشترین متقاضی عمل است. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *