عقب ماندگی ۲۰ ساله در حوزه آسیب‌های اجتماعی/ سند سلامت اجتماعی تدوین می‌شود

7:03 - 02 تير 1396
کد خبر: ۳۲۱۷۳۸
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از آغاز اقدامات به منظور تدوین سند سلامت اجتماعی کشور خبرداد.
موسوی چلکسید حسن موسوی چلک در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: یکی از موضوعاتی که طی دو سال اخیر بیش از همیشه مورد توجه مسئولین عالی کشور قرارگرفته، آسیب‌های اجتماعی است. 

وی افزود: مقام معظم رهبری به طور جدی و منظم پیگیر چگونگی وضعیت موجود و اقدامات دستگاه‌های مرتبط در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند و اکنون شاهد برگزاری جلسات مستمر در بالاترین سطح مدیریتی کشور در این حوزه هستیم.
 
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به عقب ماندگی‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: در حوزه اقدامات در مقوله آسیب‌های اجتماعی ۲۰ سال عقب هستیم و نیاز است برای بهبود شرایط اقدامات اساسی در دستور کار قرار گیرد. 

موسوی چلک در خصوص برنامه ریزی‌های صورت گرفته در برنامه ششم توسعه در حوزه آسیب‌های اجتماعی اظهارکرد: در سیاستگذاری‌های کشور هم در برنامه ششم توسعه کشور و هم در احکام دائمی، برنامه‌های متعددی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین موضوعات، سلامت اجتماعی است که اکنون این مقوله نیز در سیاستگذاری‌های کلان کشور گنجانده شده است. 

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از تدوین سند سلامت اجتماعی خبرداد و تصریح کرد: با توجه به مصوبه آخرین جلسه شورای اجتماعی کشور، مقرر شد سند سلامت اجتماعی تدوین شود.

موسوی چلک افزود: تدوین این سند می‌تواند مبنای یک گام اساسی باشد. 

وی خواستار واگذاری کار تدوین سند سلامت اجتماعی به انجمن مددکاران اجتماعی ایران شد و گفت: انتظار می‌رود این بار دولت به یک تشکل غیر دولتی اعتماد کند و مسئولیت تدوین سند سلامت اجتماعی را به انجمن مددکاران اجتماعی ایران واگذار کند. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *