رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

كارخانه توليد لاستيك در استان سيستان و بلوچستان احداث خواهد شد

14:31 - 31 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۱۴۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
امضاى قرارداد احداث كارخانه توليد لاستيك خودرو فى مابين شركت گسترش صنايع آريا تاير هامون و شركت ساختمانى،سد و تاسيسات آبيارى(سايبر) امضا شد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزارى ميزان، در مراسم امضا قرارداد احداث كارخانه توليد لاستيك خودرو على ربيعى وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعى گفت: در اين كارخانه حدود ٥٠ هزار تن لاستيك خودرو شامل ٢٥ هزارتن سبك و ٢٥ هزار تن سنگين كه در زابل احداث خواهد شد توليد مى شود كه ميزان اشتغال ان در حدود ١٤٠٠ نفر به صورت مستقيم است.

وى افزود: با توجه به برنامه انجام شده، طي ٤ سال كارخانه به بهره برداری كامل خواهد رسيد.

ربيعی گفت: اجراى اين طرح در قالب يك كنسرسيوم ايرانى-چينى صورت خواهد گرفت.

وى خاطر نشان كرد: مبلغ قرارداد كه در مدت ٤ سال است، به ارزش ١٦٠ ميليون يورو است كه تامين مالی ٨٥ درصد فاينانس خارجي و ١٥ درصد منابع داخلى است.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعى اهدافدولت از این پروژه را عادلانه کردن سهم مناطق مختلف کشور از رشد اقتصادی دانست واظهار کرد: هداف دولت از اجرای این پروژه را عادلانه کردن سهم مناطق از رشد اقتصادی، ارتقای رشد منطقه ای و ارتقای سهم استان سیستان و بلوچستان در درآمد ناخالص داخلی عنوان کرد.

ربیعی با اشاره به نرخ بیکاری و محرومیت به عنوان دو شاخص اصلی در جهت گیری های برنامه های اشتغال کشور، گفت: نرخ بیکاری و محرومیت به عنوان دو شاخص اصلی در جهت گیری های برنامه های اشتغال کشور بوده و حدود یک میلیارد و 500 میلیون دلار در نخستین جلسه مجلس شورای اسلامی پس از تعطیلات عید سعید فطر برای اشتغالزایی در نظر گرفته خواهد شد و بانک ها نیز موظف شده اند به همین میزان در این طرح سهم بیاورند.

وی افزود: ظرفیت های ایجاد اشتغال در مناطق مختلف بویژه روستاهای استان شناسایی شده و توسعه اشتغال در بخش های ICT، آبزیان، صنایع بسته بندی و استفاده از ظرفیت گردشگری در استان سیستان و بلوچستان است.  

انتهای پیام/                                         


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *