تبدیل هتل دانشگاه آزاد به پارک علم و فناوری

13:50 - 01 تير 1396
کد خبر: ۳۲۱۳۳۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سرپرست دانشگاه آزاد گفت: رئیس هیات امنای این دانشگاه پیشنهادی مبنی بر تبدیل هتل دانشگاه به پارک علم و فناوری مطرح کرده است.
سرپرست دانشگاه آزادبه گزارش گروه جامعه ، علی محمد نوریان در نشست هم‌اندیشی و محفل قرآنی و ضیافت افطاری رئیس، معاونان و چهره‌های برتر و استعداد درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان گفت: از آنجایی که شناخت افراد جهان و نخبه از اهمیت خاصی برخوردار است باید در مسیر شناسایی افراد نخبه گام برداریم.

وی خطاب به رئیس و مسئولان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با تاکید بر جذب و گزینش هدفمند نخبگان، گفت: باید صاحبان ایده و فکر را از دوران کودکی، نوجوانی، مدرسه و دانشگاه شناسایی و جذب کنیم و ایده‌ها را به فکر و فکر‌ها را به عمل، اجرا، تولید محصول و تجاری سازی تبدیل کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اضافه کرد: سعی داریم با فعال سازی صندوق حمایت از نخبگان، بدون تشریفات و با حداقل بروکراسی اداری از جوانان خوشفکر حمایت کنیم، چراکه بنابر الگوهای دنیا یک نخبه بین ۳۰۰ تا ۳ هزار درصد ارزش افزوده خواهد داشت.

نوریان با اشاره به اقدامات موثر روسای پیشین دانشگاه آزاد اسلامی در راستای جذب و پرورش نخبگان، گفت: تمام تلاش ما این است که با استفاده از پتانسیل‌ها و امکانات، نقاط قوت را شناسایی و با سرعت و شتاب بیشتری در مسیر ارتقای دانایی و علم افزایی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد شهر دانایی در دستور کار باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه قرار دارد، تاکید کرد: در این شهر باید همه مفاهیم متفاوت باشد. نگاه ها، ایده‌ها و عمل‌ها باید در راستای رشد و پیشرفت کشور باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد با استقبال از پیشنهاد دکتر ولایتی مبنی بر اختصاص ساختمان فرهیختگان (هتل سابق) به پارک علم و فناوری این دانشگاه گفت: این ساختمان گنجایش ۵۰۰ تا ۶۰۰ شرکت دانش بنیان و هسته‌های فکری جدید را دارد و می‌تواند محل اقامت نخبگان نیز باشد.

نوریان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای پایه‌های محکم و قوی است که مرهون زحمات و دوراندیشی مسئولان قبلی این دانشگاه است که قدم‌های بلندی برای این نهاد علمی انقلاب برداشته اند و امروز نقش این دانشگاه در رشد و ترقی کشور بر هیچ فردی پوشیده نیست.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *