عمر اینترنت نامحدود به سر می‌رسد؟

8:30 - 31 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۱۱۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
سرویس های اینترنت نامحدود مخابرات به دلیل استفاده نشدن بهینه توسط کاربران به مرور جمع می شود و کاربران باید به سرویس های جدید کوچ کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، شرکت مخابرات قصد دارد تمامی طرح های اینترنت نامحدود خود را به دلیل استفاده نشدن بهینه آنها متوقف کند.

یک مقام آگاه در شرکت مخابرات که نمی‌خواهد نامش فاش شود اعلام کرد که طرح های نامحدود پیش از این به صورت اختصاصی به کاربران تعلق می گرفت اما کاربران از تمامی این ظرفیت استفاده نمی کردند و بخش عمده ای از ظرفیت بدون استفاده می ماند که به نفع شرکت مخابرات نبود.

این منبع خبر داد که بنابر تصویب سازمان تنظیم مقررات مخابرات موظف شد که سرویس نامحدود خود را به نسبت یک به هشت میان کاربران تقسیم نماید که این طرح از نوروز 1396 اجرا شد. وی تاکید کرد: "کاهش سرعت در این سرویس ها به احتمال زیاد به همین دلیل است."

در حالیکه شرکت مخابرات هرگونه اخلال در این سرویس ها را قویا تکذیب می کند، به کاربران پیشنهاد کرده است برای بهتر شدن سرعت خود و بالا رفتن کیفیت اینترنت مورد استفاده به طرح های اینترنت محدود کوچ کنند.

منبع آگاه در مخابرات اظهار کرد: چون سیستم های اینترنتی در حال جایگزین شدن است، قصد داریم استفاده کاربران را به سمت اینترنت محدود ببریم. شرایط جدیدی که برای طرح ها معرفی شده در عمل هم به نفع مخابرات است هم به نفع مشترکان.

شرکت مخابرات برای قطع کامل سرویس های نامحدود اینترنت خود نیاز دارد تا تمامی کاربرانی که هم اکنون از این سرویس ها استفاده می کنند، درخواست قطع این سرویس را نمایند و از سرویس های محدود این شرکت استفاده نمایند.

پیش از این کامران کاظمی، معاون تجاری مخابرات تهران، گفته بود: تلاش می کنیم تا سرویس های نامحدود اینترنت کاربران را با اشتراک های حجمی جایگزین نماییم.

وی گفته بود: مشکل اصلی این سرویس ها، سرعت ثابت و پایین آنها در مقایسه با طرح های حجمی است، بنابراین حتی در زمان خالی بودن ظرفیت شبکه هم مشترکین اینترنت نامحدود نمی توانند از سرعت های بالا بهره مند شوند، در صورتی که با افزایش ترافیک، افت سرعت کاملاً محسوسی را تجربه می کنند.

در حالیکه مقام های شرکت مخابرات اعلام کرده اند که سرویس اینترنت مخابرات طبق قوانین کمیسیون تنظیم مقررات، ارتباطات و قرارداد فی‌مابین در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد، مشترکان این سرویس همچنان از سرعت پائین و اختلال در این سرویس گلایه دارند.

علی‌اصغر عمیدیان، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نیز در بهمن ماه 1395 با توجه به افزایش حجم خدمات ویدیویی، از امکان ارائه حجم‌های نامحدود اینترنت ثابت برای کاربران خبر داده بود.

با توجه به افزایش گلایه کاربران این سرویس ها باید دید که شرکت مخابرات چه پاسخی برای مشترکینی که تمایلی به کوچ به سرویس های جدید را ندارند خواهد داشت. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *