تنها 20 درصد عملیات های اورژانس در تهران بر اساس استانداردها است/ ترخیص تمام مصدمان حادثه تروریستی اخیر از بیمارستان

10:41 - 30 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۹۷۴
سرپرست اورژانس کشور گفت: به دلیل مشکلات متعدد، تنها 20 درصد عملیات های اورژانس تهران بر مبنای استاندارها انجام می شود.
تنها 20 درصد عملیات های اورژانس در تهران بر اساس استانداردها است/ ترخیص تمام مصدمان حادثه تروریستی اخیر از بیمارستانبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، پیر حسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور با حضور در سیصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران گفت: برآورد جمعیت در تهران 12 میلیون است و ما برای ارائه خدمات مطلوب به این افراد باید پایگاه های زیادی را در سطح شهر داشته باشیم. 

وی افزود: در حال حاضر 100 دستگاه آمبولانس به مجموعه اورژانس تهران اضافه شده و تنها در 20 درصد ماموریت ها شاهد رعایت استاندارهای کافی هستیم. 

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به تعداد نیروی انسانی اورژانس اظهارکرد: با هزار و 500 نیرو، اورژانس تهران را اداره می کنیم و این تعداد کفاف حجم بالای ماموریت ها را نمی دهد. 

کولیوند ترافیک را عاملی برای تاخیر در کار خودروهای اورژانس دانست و تصریح کرد: از زمان حضور نیروهای اورژانس در یک ماموریت و بازگشت آنها به پایگاه ها، بیش از 2 ساعت و 30 دقیقه زمان صرف می شود و علت اصلی این زمان طولانی نیز ترافیک شهر تهران است. 

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت اورژانس هوایی در تهران خاطرنشان کرد: در شهر تهران 2 بالگرد اورژانس موجود است اما پد بالگرد در تهران موجود نیست و نمی توانیم به درستی از بالگردها استفاده کنیم. 

سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: در سطح کشور، 16 هزار نفر را با بالگرد نجات داده ایم و 80 درصد افراد توانسته بودند نجات پیدا کنند. 

کولیوند در خصوص مکان هایی که نیاز است در آن ها پد بالگرد قرار داده شود گفت: برج های بلند مرتبه، ورزشگاه ها، بیمارستان ها، اتوبون های اطراف شهر از جمله مکان هایی است که نیاز است در آنجا پد بالگرد نصب شود. 

وی با اشاره به لزوم افزایش موتور آمبولانس در شهر تهران خاطرنشان کرد: در برخی از نقاط شهر تهران با ترافیک شدید مواجه هستیم و یکی از راهکارهای ما برای حل معضل ترافیک، بهره گیری از موتور آمبولانس است. 

سرپرست اورژانس تهران در خصوص خدمات ارائه شده به مصدومان حادثه پلاسکو گفت: در حادثه پلاسکو شاهد ارائه خدمات مطلوب بودیم اما اگر حوادث مشابهی رخ دهد، به دلیل کمبود امکانات قادر به ارائه خدمات مطلوب نخواهیم بود. 

کولیوند از ترخیص کامل تمام مصدومان دو حادثه تروریستی اخیر خبرداد و تصریح کرد: تمام مصدومان حادثه تروریستی تهران در مجلس و حرم مطهر امام خمینی (ره) اکنون درمان شده و از بیمارستان ترخیص شده اند. 

وی با اشاره سهم 10 درصدی شهرداری در حوزه خدمات پزشکی بیان کرد: بر اساس قانون، شهرداری باید در حوزه خدمات پزشکی و فوریت های پزشکی کمک 10 درصدی به اورژانس داشته باشد و به همین خاطر درخواست می کنیم شهرداری همکاری بیشتری با اورژانس کشور داشته باشد. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *