رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گوشواره‌های خردسال خمینی شهر دو زندانی را آزاد کرد/با این اعتبارات قطره‌چکانی نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد/مبارزه با آفت کرم برگ‌خوار در ۵۹۰۰ هکتار از مزارع خراسان شمالی

12:08 - 30 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۹۳۸
گوشواره‌های خردسال خمینی شهر دو زندانی را آزاد کرد، با این اعتبارات قطره‌چکانی نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد و مبارزه با آفت کرم برگ‌خوار در ۵۹۰۰ هکتار از مزارع خراسان شمالی از اخباری است که صفحه استان‌ها در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته است.
 به گزارش گروه فضای مجازی ، گوشواره‌های خردسال خمینی شهر دو زندانی را آزاد کرد، با این اعتبارات قطره‌چکانی نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد و مبارزه با آفت کرم برگ‌خوار در ۵۹۰۰ هکتار از مزارع خراسان شمالی از اخباری است که صفحه استان‌ها در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته است.


آخرین اقدامات برای رفع مشکل خوابگاهی‌های دانشگاه شهید چمران
ایسنا: معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با تشریح آخرین اقدامات جهت رفع مشکل تهویه خوابگاه حضرت معصومه (س) این دانشگاه و ثبت‌نام از دانشجویان برای انتقال به خوابگاه دیگر، گفت: تاکنون بیش از ۳۰ نفر از دانشجویان به خوابگاه جدید منتقل شده‌اند. محمدرضا علم در خصوص آخرین اقدامات انجام‌شده برای جابجایی دانشجویان ساکن مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه (س) این دانشگاه، اظهار کرد: هم‌زمان با برنامه‌ریزی برای تعمیرات اساسی، نصب چیلر، هواساز، برج خنک‌کننده و مسائل مربوط به سرمایش خوابگاه در فصل تابستان، برای کوتاه‌مدت نیز اقداماتی مانند اختصاص خوابگاهی با ظرفیت ۲۲۰ نفر برای دانشجویان متقاضی، در دستور کار قرار گرفت و جابجایی دانشجویان در حال انجام است. وی افزود: این خوابگاه از امکانات مناسب رفاهی برخوردار است؛ ثبت‌نام‌ها برای منتقل شدن به خوابگاه جدید ادامه دارد و تاکنون بیش از ۳۰ نفر به این خوابگاه منتقل شده‌اند. امکانات خدماتی مناسب از جمله سرویس ایاب و ذهاب نیز برای دانشجویان فراهم است. همچنین کتابخانه مرکزی دانشگاه به‌صورت ۲۴ ساعته فعال شده است تا دانشجویان برای مطالعه در ایام امتحانات مشکلی نداشته باشند. معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به پایان امتحانات این نیم‌سال دانشجویان در سوم تیرماه، گفت: برای انجام تعمیرات اصلی خوابگاه‌ها منتظر تابستان هستیم تا سیستم فرسوده از مدار خارج و دستگاه‌های جدید مستقر شوند. علم تصریح کرد: اقدامات مختلفی با مشورت متخصصان برای بهبود دمای اتاق‌ها و ایجاد سرمایش انجام شده است، اما هنوز هم اگر دمای هوا بیش از ۵۰ درجه باشد به دانشجویان فشار می‌آید. معاونت آموزشی دانشگاه نیز به دانشجویان اعلام کرده است کسانی که نمی‌خواهند امتحان دهند می‌توانند شهریورماه امتحانات خود را بگذرانند، البته این پیشنهاد با استقبال دانشجویان مواجه نشد. وی با بیان اینکه امیدوارم دانشجویان از اقدامات انجام‌شده راضی باشند، گفت: اعتقاد دارم وضعیت موجود، مطلوب نیست و باید بهبود یابد، اما برای تعمیرات اساسی نیاز است که سیستم‌های تهویه را از کار بیندازیم. صدای اعتراض دانشجویان به گوش مسئولان دانشگاهی و استانی رسیده است و مطالبات آن‌ها نیز تأیید شده است.

مبارزه با آفت کرم برگ‌خوار در ۵۹۰۰ هکتار از مزارع خراسان شمالی
تسنیم: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر مبارزه با این آفت در سطح پنج هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع استان که درگیر این آفت بود انجام‌شده است. محمدرضایی اظهار داشت: امسال با هجوم آفت کارادرینا، نوعی کرم برگ‌خوار و یکی از خطرناک‌ترین آفات زراعی است که مزارع استان به‌ویژه مزارع چغندرقند را تهدید می‌کند مواجه هستیم. رضایی بابیان اینکه این آفت از مجموع مختلف مزارع تغذیه می‌کند و سیطره تغذیه آن وسیع است، افزود: عمده تغذیه این آفت مزارع چغندرقند است که تاکنون این آفت به ۱۲۵ هکتار از مزارع چغندر در شهرستان شیروان و فاروج خسارت صددرصدی وارد کرده است. وی تصریح کرد: در سایر مناطق خسارت این آفت کم بوده است، ولی به دلیل طغیان و خسارت بالا به مزارع این دو شهرستان کشاورزان مجبور به شخم دوباره زمین‌ها شدند. رضایی گفت: اکنون بخشی از مزارع به آفت کارادرینا آلوده‌شده است و برنامه‌ریزی لازم برای سم‌پاشی این سطوح مزارع انجام‌شده است. وی خاطرنشان کرد: این آفت بومی نیست و با فراهم شدن شرایط آب و هوایی هرچند سال یک‌بار طغیان می‌کند و این آفت چندین نسل دارد و میزان زادوولد آن بسیار بالاست و به دلیل وجود همزمان اختلاف نسل‌های این آفت در مزارع و زادوولد بسیار بالا و نیز فعالیت بیشتر این افت در شب کنترل و مبارزه با این آفت بسیار مشکل است. مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان بابیان اینکه این افت به مزارع مختلف به‌ویژه چغندرقند، سیب‌زمینی، پیاز، نخود، لوبیا و دیگرگونه‌های گیاهی آسیب جدی وارد می‌کند، افزود: کشاورزان با مشاهده آفت برگ‌خوار حتماً باید به کارشناسان جهاد کشاورزی مراجعه کنند و نسبت به سم‌پاشی مزارع خود اقدام کنند. وی افزود: سم‌پاشی بهتر است با مشاوره با کارشناسان جهاد کشاورزی و چندین نوع از سم باهم ترکیب‌شده و سم‌پاشی در زمان شب انجام شود و هر ۱۰ روز یک‌بار تکرار شود.

کرم 

مبارزه با آفات محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه ۶۶۶ درصد افزایش یافت
بولتن:
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ردیابی، مدیریت و مبارزه بیولوژیک با آفات محصولات کشاورزی استان کرمانشاه در سال گذشته ۶۶۶ درصد افزایش یافت. فرهاد شریفی اظهار داشت: یکی از مهمترین شاخص‌هایی که به افزایش قابل توجه محصولات کشاورزی انجام شده مبارزه صحیح و اصولی با آفات و بیماری‌ها از طریق ردیابی و کنترل عوامل خسارت‌زا توسط بیش از ۷۶۰ کارشناس جدیدالاستخدام در دولت یازدهم با اجرای نظام نوین ترویج بوده است. وی افزود: تهیه اقلام استاندارد و گواهی شده جهت مبارزه با آفات و بیماری‌ها به میزان کافی و قیمت مناسب با نظارت وزارت جهاد کشاورزی، انجام عملیات مبارزه با عوامل خسارتزا و بیماری‌زا به صورت علمی با استفاده از ادوات و ماشین‌آلات جدیدی که در قالب چهار خط مکانیزاسیون خریداری و در دسترس کشاورزان قرار گرفته، استفاده صحیح از نتایج تحقیقات علمی مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و دستاوردهای علمی دنیا از دیگر عوامل افزایش محصولات کشاورزی در استان بوده است. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد: ردیابی، مدیریت و مبارزه بیولوژیک با آفات محصولات کشاورزی در سال ۹۱ در سطح حدود ۵۴۰۰ هکتار بوده که این سطح در سال ۹۵ با ۶۶۶ درصد افزایش به بیش از ۳۵ هزار و ۸۰۰ هکتار رسیده است. شریفی با بیان اینکه اصلاح و بهینه‌سازی روش‌های مبارزه با آفات گیاهی در سال ۹۱ حدود ۲۰ مورد بوده که این رقم در سال ۹۵ به ۱۵۰ مورد رسیده است گفت: ردیابی، شناسایی و کنترل عوامل خسارتزای قرنطینه‌ای در سال ۹۱ حدود ۲۶ هزار هکتار بوده که این سطح در سال ۹۵ به بیش از ۴۰ هزار هکتار رسیده است. وی با اشاره به اینکه آفت‌زدایی و آلودگی‌زدایی محموله‌های گیاهی و اقلام نباتی در سال ۹۱ حدود ۵۰ هزار تن بوده که این رقم در سال ۹۵ به بیش از ۱۳۲ هزار تن رسیده است افزود: مدیریت کنترل عوامل خسارتزا در سال ۹۱ حدود دو میلیون و ۴۴ هزار هکتار بوده که در سال گذشته ۱۰۵ هکتار افزایش یافته است.
 
سمپاشی

گوشواره‌های خردسال خمینی شهر دو زندانی را آزاد کرد

خبرگزاری صداوسیما: سیده حنانه حسینی که به سرطان مبتلا شده است، با تماشای برنامه یک شهرضیافت شبکه اصفهان از پدر و مادر خود درخواست می‌کند تا گوشواره‌های وی را برای آزادی زندانیان نیازمند اهدا کنند بعد از این اتفاق دوتن از خیران خمینی شهر  به عیادت این کودک خمینی شهری رفتند و با بازگرداندن گوشواره‌ها به سیده حنانه حسینی مبلغ ۵۰ میلیون ریال برای درمان وی اهدا کردند.

خردسال 

با این اعتبارات قطره‌چکانی نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد
تسنیم:
نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه برخی مناطق نهبندان و سربیشه با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: با این اعتبارات قطره‌چکانی نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد. نظر افضلی با اشاره به مشکلات و راهکارهای حوزه انتخابی خود اظهار داشت: یکی از مشکلات حوزه انتخابیه این شهرستان کمبود آب است که در این راستا در برخی مناطق با تانکر آبرسانی می‌شود که بیشتر اوقات در فصل گرما واقعا این آبرسانی با تانکر هم نمی‌تواند جوابگوی مردم باشد. وی با بیان اینکه نیاز به مجتمع‌های آبرسانی در منطقه بیش از این است، افزود: در حوزه سربیشه و نهبندان علاوه بر آبرسانی در زمینه راه‌ها هم مشکلاتی وجود دارد و در هر شاخصی که دست بگذاریم نیاز به سرمایه است برای مثال ۸۰ میلیارد تومان برای مجتمع‌های آبی در حال ساخت و ۱۰۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستایی نیاز است. نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: با این اعتبارات قطره چکانی نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد، باید به مردم این مناطق مرزی توجه ویژه‌ای شود، زیرا شهرستان نهبندان و سربیشه بخش‌های زیادی از این دو شهرستان در حاشیه مرز است و برای نگهداشت مردم در این مناطق مناطق مرزی باید برای معیشت آن‌ها شغل ایجاد شود. افضلی با بیان اینکه اگر نمی‌توانیم برای کوتاه مدت مردم در زمینه اشتغال برنامه داشته باشیم، باید برای بلند مدت برنامه‌ریزی داشته باشیم، افزود: باید به مردم مرزنشین توجه ویژه شود و در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی هم گزارش‌ی ارائه شد که در این منطقه، بعد از میغان بیابان است و تا گرمسار وقم دیگر منطقه‌ای که جمعیت وجود داشته باشد نیست، پس باید این کریدور جمعیتی را بیشتر دریابیم. وی بیان داشت: ۳۰ درصد از مردم در این دو منطقه زیرپوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند ما باید آن‌ها را توانمند و برای مردم شغل ایجاد کنیم و با توجه به جایگاه، پتانسیل هر منطقه را فعال کنیم، به عنوان مثال در یک منطقه بازارچه‌های مرزی، در یک منطقه کشاورزی، دریک منطقه معدن فعال کنیم.

لایروبی کانال‌ها و زهکش‌های زیر پوشش شبکه‌های آبیاری مارون

خبرگزاری صداوسیما:
بخشی از کانال‌ها و زهکش‌های زیر پوشش شبکه‌های آبیاری مارون توسط واحد تعمیرات و نگهداری شرکت بهره برداری مارون لایروبی شد. معاون تعمیرات و نگهداری شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های لایروبی کانال‌ها و زهکش‌های زیر پوشش شبکه‌های آبیاری مارونآبیاری مارون گفت: هرساله با آغاز فصل تابستان و به منظور کسب آمادگی‌های لازم جهت کشت تابستانه و بهبود شرایط آبرسانی به اراضی کشاورزی منطقه بهبهان، جایزان و فجر، عملیات تعمیر، بازسازی و لایروبی کانال‌ها و مسیل‌ها توسط واحد تعمیرات و نگهداری شرکت بهره برداری مارون صورت می‌گیرد که طی این مدت عملیات لایروبی زهکش ND ۲ شبکه فجر با حجم ۱۶ هزار مترمکعب، کانال MC منصوریه با حجم ۷۰۰ مترمکعب و زهکش B. ۱ -B با حجم ۴۰۰۰ مترمکعب در دو ماه انجام شد. محمدرضا یزدانجو افزود: افزایش راندمان و سرعت انتقال آب در شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری، جلوگیری از هدر رفت منابع آبی و تسهیل در خدمات رسانی به کشاورزان از نتایج و دستاوردهای مهمی است که با اجرای طرح‌های لایروبی حاصل می‌شود، به همین دلیل عملیات لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف و فعالیت‌های این شرکت به شمار می‌آید. زهکش ND ۲ شبکه فجر، کانال MC منصوریه و زهکش B. ۱ -B شبکه جنوب بهبهان از کانال و زهکش‌های زیر پوشش شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری مارون است.
 
لایروبی

پیاده‌رو‌ها در پویایی فضای شهری نقش بسزایی دارند ‏

فارس:
شهردار اردبیل گفت: پیاده‌رو‌ها یکی از عناصر مهم در پویایی شهر هستند. ‏ حمید لطف اللهیان اظهارکرد: امروزه مسئله کیفیت زندگی شهری یکی از مهم‌ترین مباحثی است که مدیریت شهری برای ارتقاء آن می‌بایست برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را در سطح شهر انجام دهند، چرا که با در نظر گرفتن جایگاه انسان در فضای شهری و سوق دادن شهر‌ها به سوی یک شهر انسان محور و تشویق شهرنشینان به پیاده‌روی، شهر‌ها را در مسیر توسعه پایدار قرار می‌دهد. وی با بیان اینکه در گذشته تمام همت شهرداری تن‌ها بر این بود که شکل ترافیک ماشین‌ها را با خیابان سازی بر طرف کند افزود: باید با در نظر گرفتن پروژه‌های انسان محور جایگاه انسان را در فضای شهری مورد توجه ویژه قرار دهیم و شهرنشیان را به پیاده روی تشویق کنیم. شهردار اردبیل افزود: از سوی دیگر پیاده رو‌ها به عنوان یکی از عناصر مهمی است که در پویایی فضای شهر نقش مهمی را ایفا می‌کند به طوری که شهروندان بیش از هر چیز دیگر اوقات خود را در آن سپری می‌کنند لذا توجه به این موضوع برای شهرداری اردبیل از جمله اولویت‌های اجرایی قرار گرفته است. لطف اللهیان گفت:: در همین راستا شهرداری اردبیل امسال در بیش از ۱۰ محور در شهر اردبیل در پیاده‌رو‌ها اقدام به اصلاح و پازل‌کاری برای راحتی تردد مردم می‌کنیم که قطعاً با استفاده از تکنولوژی‌های مناسب سعی بر این است تا از بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات که مقاوم در برابر یخبندان، انبساط و انقباض جوی، فرسایش و سایش باشند، استفاده کرده و بتوانیم به تولیدات بومی خود با مقاومت بالا افتخار کنیم. وی با بیان اینکه شرایط جوی اردبیل به گونه‌ای است که باید در پازل‌کاری و حتی تولید و پخش آسفالت به زیرسازی مناسب با استفاده از فناوری‌های جدید توجه ویژه‌ای داشته باشیم، افزود: ما اگر می‌خواهیم پازل‌کاری اصولی و بدون تخریب و آسیب را داشته باشیم باید از دیدگاه‌های صاحبان تخصص و تعهد استفاده کنیم که قطعاً در پازل‌کاری جدید سعی و تلاشمان بر این است تا آسیب‌ها و ضعف‌های گذشته را به نوعی برطرف کنیم. شهردار اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۱۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع پازل چینی با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان در پیاده روهای سطح شهر در حال اجرا است. لطف اللهیان با اشاره به اینکه شهرداری اردبیل توجه ویژه‌ای به مناسب سازی مسیر روشندلان دارد گفت: عملیات پیاده رو سازی باپازل با لحاظ مسیر تردد روشندلان درپیاده روی خیابان حافظ حدفاصل چهارراه حافظ و تقاطع حسینیه ثارالله در در حال انجام است که فازیک پیاده روی این خیابان اخیراًبه پایان رسیده است.
 
پیاده رو 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *