کدام یک از سریال‌های رمضان ۹۶ با استقبال روبرو شد/ پرداخت بهتر در نفس، داستان تکراری در زیر پای مادر+عکس

13:00 - 30 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۹۳۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
در گزارش میدان میزان درباره سریال‌های ماه رمضان، به نظرات مردمی درباره دو مجموعه «نفس» و «زیر پای مادر» می‌پردازیم.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، امسال تلویزیون در ماه مبارک رمضان با تدارک دو سریال میهمان بیننده‌ها شد البته این دو سریال نیز قرار نبود در ماه میهمانی خدا پخش شود اما با توجه به اینکه آثار مورد نظر براساس زمان‌بندی، به ماه رمضان نمی‌رسید، این سریال‌ها به‌عنوان گزینه پخش در این ماه مدنظر قرار گرفت.

سریال‌های «نفس» و «زیر پای مادر» آثاری هستند که به ترتیب از شبکه‌های سه و یک روی آنتن می‌روند و محتوایی متفاوت نسبت به یکدیگر دارند که این موضوع یکی از ویژگی‌های مثبت آثار ماه رمضانی امسال در تلویزیون است.

«زیر پای مادر»

به سطح شهر می‌روم و با چند نفر از مردمی که مشغول خرید کردن در یک مرکز فروش آثار فرهنگی و هنری هستند درباره سریال‌های پخش شده در ماه رمضان امسال به‌ گفت‌وگو می‌پردازم.

سارا جمالی 23 سال سن دارد و کتاب «دختر شینا» را انتخاب کرده تا آن را برای مطالعه در تابستان خریداری کند. سارا معتقد است کیفیت سریال‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته خیلی بالاتر و فیلمنامه‌ها از انسجام بیشتری برخوردار هستند.

سریال «نفس»

جمالی که هر دو سریال «نفس» و «زیر پای مادر» را دنبال کرده است، می‌گوید: وقتی «زیر پای مادر» را دیدم، احساس کردم «پشت بام تهران» را دوباره می‌بینم با این تفاوت که برخی از بازیگران آن تغییر کرده‌اند.

کتایون برزگر که دانشجوی سال سوم رشته ادبیات فارسی است، همچنین درباره شباهت «زیر پای مادر» به سریال قبلی بهرنگ توفیقی می‌گوید: فکر می‌کنم مشترک بودن عوامل سازنده باعث انتخاب تکراری در زمینه حضور بازیگران و همچنین حرکت کردن به سمت و سوی داستانی در قالب «پشت بام تهران» شده با این تفاوت که کمی دیالوگ‌ها متفاوت‌تر شده است.

زیر پای مادر

این جوان همچنین اظهار کرد: طبق علاقه شخصی، سریال «نفس» را بیشتر دوست دارم البته چنین آثاری پیش‌تر هم ساخته شده اما نکته مهم روند پرداختن به داستان است که جلیل سامان با توانمندی‌های خود به‌خوبی از عهده این اتفاق برآمده است.

از این مرکز فروش آثار فرهنگی هنری خارج می‌شوم و مسیرم را به جهتی هدایت می‌کنم که به یکی از سینماهای معروف می‌رسم. وارد سینما می‌شوم و با افرادی که در سالن انتظار، منتظر هستند تا ساعت اکران فیلم مورد نظرشان فرا برسد، درباره سریال‌های ماه رمضان صحبت می‌کنم.

الهه عباسی که فیلم‌های سینمایی را بیشتر از سریال‌های تلویزیونی دنبال می‌کند، معتقد است به‌طور کلی سریال‌هایی که در ماه رمضان امسال روی آنتن رفت، نکته جدیدی برای ارائه به مخاطب نداشت اما چگونگی پرداختن به موضوع سریال گاهی می‌تواند نقش بسیار تأثیرگذاری بر روند کلی اثر بر جای بگذارد.

سریال «نفس»

عباسی همچنین گفت: شاید در نگاه اول سریال «زیر پای مادر» به دلیل مضمون خانوادگی و حضور بازیگرانی که مشهورتر هستند، به ظاهر از مخاطب بیشتری برخوردار باشد اما وقتی با بیننده‌های هر دو سریال صحبت می‌کنید، متوجه می‌شوید که مخاطب امروز به جدید بودن و خلاقیت در نحوه پرداخت به موضوع، بیشتر از داستان کلی اهمیت می‌دهد و با این نگاه، رتبه «زیر پای مادر» پایین می‌آید.

زهرا کیانی که همراه با دوست خود الهه عباسی به سینما آمده در ادامه صحبت‌های الهه، می‌گوید: با وجود یکسری موارد تکراری اما به‌طور کلی تماشای «زیر پای مادر»، برایم جذابیت بیشتری دارد و هر شب همراه با اعضای خانواده منتظر هستیم که این سریال از شبکه یک پخش شود.

زیر پای مادر

با توجه به اینکه زمان اندکی تا پایان ماه مبارک رمضان باقی مانده، باید دید آیا این دو سریال اتفاق‌های جدیدتری برای ارائه به مخاطب دارند یا خیر؟! روزهای باقی مانده از ماه میهمانی خدا فرصتی برای رقابت بین سازندگان «نفس» و «زیرپای مادر» است تا در نهایت مشخص شود کدام‌یک از این آثار بیشتر مورد پسند مخاطبان قرار گرفته است.

سریال «نفس»

تلویزیون در ماه رمضان امسال با دو سریال با مضمون واقعیت و با دوری از مضمون طنز به دیدار با مخاطبانش رفت که این موضوع برخلاف آنچه که پیش از این تصور می‌شد، مثبت تلقی شده است.

گزارش از: بهاره کنجکاوفرد




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *