دادگستری و نیروی انتظامی در مقابله با مواد مخدر سنگ تمام گذاشته‌اند

8:50 - 30 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۸۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خدادادی با تقدیر از تلاش اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: دادگستری و نیروی انتظامی در مقابله با مواد مخدر سنگ تمام گذاشته‌اند.
یوسف خدادادیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، استاندار و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در سالن کنفرانس استانداری اردبیل تشکیل شد.

در این جلسه یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با تقدیر از تلاش اعضاء شورا به افزایش کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: دادگستری و نیروی انتظامی در مقابله با مواد مخدر سنگ تمام گذاشته اند.

وی در ادامه گفت: باید دانست که آیا در وضعیت فعلی آمار سالانه معتادین افزایش دارد یا کاهش؟ آیا در بحث درمان معتادین موفقیتی حاصل شده است یا خیر؟  لذا موضوع مواد مخدر امری است که اگر به صورت متوازن به آن پرداخت نشود نتیجه بخش نخواهد بود و باید به صورت متوازن هم مبارزه، هم پیشگیری و هم درمان مورد توجه قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل به موضوع فرهنگ‌سازی اشاره کرده و گفت: فعالیت‌ها باید هدفمند صورت گیرد. به عنوان نمونه محیط‌های کاری بسیار تأثیرگذار است و در آن‌ها گرایش به مواد مخدر زیاد است و لازم است بر این مکان‌ها توجه بیشتری صورت گیرد.

خدادادی ادامه داد: در پادگان‌ها باید برنامه‌های فرهنگی مستمر انجام گیرد و گام‌های پیشگیری برداشته شود و نیز در بحث رانندگان باید برنامه‌های ویژه‌ای از باب پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر طرح گردد.

این مقام قضایی اظهار کرد: همچنین لازم است از باب پیشگیری از گرایش به مواد مخدر برای کارکنان ادارات به همراه خانواده آنها برنامه‌های مناسب برگزار شود.

وی در پایان گفت: سپاه و بسیج ظرفیت‌های مناسبی دارند که لازم است از این ظرفیت در بحث پیشگیری از گرایش به مواد مخدر استفاده مطلوب شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *