رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خیانت یا نا آگاهی؛ روزگار موشک گذشته است؟

11:05 - 31 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۸۰۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
روزگار، روزگار همه چیز است و گرنه به راحتی و به صراحت حق ملت را خواهند خورد. اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.
موشک
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، مولفه‌های اقتدار ایران اسلامی، بیشمار است، مهم ترین آن، حضور مردم در صحنه است؛ مردمی که تحت هر شرایطی برای ارزش های بر آمده از انقلاب اسلامی خود به میدان می آیند و از کیان کشور و نظام حراست می کنند.
 
اما اقتدار ایران اسلامی، مولفه‌های دیگری هم دارد؛ توان دفاعی و تسلیحاتی و موشکی بومی، یکی از همان مولفه های اقتدارآفرین ایران اسلامی است؛ مولفه‌ای که خار چشم دشمنان و مایه آرامش دوستان شده است.
 
قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه غرب آسیا بی‌همتاست که حتی در سطح جهانی نیز سرآمد است؛ یکشنبه شب، یک چشمه بسیار کوچک از این قدرت شگفت انگیز در انتقام گیری از تروریست های تکفیری مستقر در سوریه به نمایش درآمد؛ قدرت موشکی امروز ایران اسلامی که مایه غرور و عزت هم وطنانمان است ناشی از مجاهدت‌ها و سختکوشی‌های بزرگمردانی همچون شهید حسن طهرانی مقدم و همرزمان سلحشورش در یگان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. قدرتی که اتفاقا در دوران سخت جنگ تحمیلی و تحریم‌های به اصطلاح فلج کننده، حاصل شده است.
 
 توانمندی نظامی پنهان
ایران را در شرایطی چهارمین قدرت موشکی دنیا می‌نامند که به تصریح بسیاری از کارشناسان و خبرگان مسائل نظامی، بخش چشمگیر و قابل توجهی از توانمندی نظامی ایران پنهان و غیرقابل پیش بینی است.
 
توانمندی دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران و آگاهی دشمنان از این امر، موجب شده است تا آنها حتی فکر تعرض و تجاوزگری به مرزهای ایران اسلامی را هم به اذهان خود راه ندهند؛ اما دشمنان مسیر دیگری را برای مقابله با اقتدار موشکی ایران اسلامی برگزیده‌اند؛ آنها مترصد هستند تا با تمسک به اتهامات واهی و بی اساس، توانمندی دفاعی و موشکی کشورمان را تضعیف کنند.
 
 تلاش مذبوحانه یانکی‌ها
آمریکایی‌ها که بلاشک دشمن شماره یک انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند، در آخرین تلاش مذبوحانه خود برای مقابله با توان موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌هایی موسوم به «مادر» یا « اس 722» را در سنای خود به تصویب رسانده اند که رو به عقب راندن قدرت موشکی ایران و توان راهبردی سپاه پاسداران به عنوان مرکز ثقل این طرح تحریمی، تعریف شده است.
 
 تولید موشک ما متوقف نخواهد شد
"اگر دورتا دور ایران را دیوار بکشند تولید موشک ما متوقف نخواهد شد"؛ این بخشی از سخنان سردار حاجی زاده  فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در یک برنامه تلویزیونی در تاریخ 19 اسفند 94 است که از خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در بحث توسعه توانمندی موشکی حکایت می کند؛ این اظهارات فردای همان روز در دیدار مقام معظم رهبری با اعضای مجلس خبرگان، مورد استناد  معظم‌له قرار گرفت.  
 
با این همه، توانمندی موشکی ایران که یک عنصر بازدارنده محسوب می‌شود، مدت‌هاست فکر و ذکر آمریکایی‌ها را مشغول کرده است؛ آن‌ها پس از آنکه توانستند در موضوع هسته‌ای به خواسته‌های خود برسند و از سرعت پیشرفت برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان بکاهند حالا بحث توانمندی موشکی کشورمان را مطرح می‌کنند و قصد دارند در مسیر پیشرفت‌های شگفت‌انگیز جوانان ایرانی در عرصه موشکی مانع ایجاد کنند.
 
 هراس آمریکایی‌ها
هراس آمریکایی‌ها آن‌ها را واداشته است تا در قالب ناتو با صرف هزینه‌های هنگفت، اقدام به استقرار سپر دفاع موشکی در  پایگاه هوایی "دوسلو رومانی" کنند؛ اقدامی که اگرچه خشم مسکو را به همراه داشته است اما «رابرت بل» نماینده وزیر دفاع آمریکا در ناتو در توجیه آن، از افزایش قابلیت‌های موشکی ایران سخن گفته است و تاکید کرده که این سپر دفاع موشکی در رومانی علیه روسیه بکار گرفته نمی‌شود.
 
 ایجاد مانع، فردای برجام!
سنگ اندازی آمریکایی‌ها در مسیر توسعه و پیشرفت توانمندی موشکی و دفاعی کشورمان از همان فردای اجرایی شدن برجام آغاز شد؛ آمریکایی‌ها که می‌دانستند برجام متضمن محدودیتی برای پیشبرد برنامه‌های موشکی کشورمان نیست، برای مقابله با این برنامه، به حربه نخ نما و پوسیده تحریم روی آوردند؛ فردای اجرایی شدن برجام در تاریخ 28 دی ماه 94  وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های تازه‌ای را در واکنش به آزمایش‌ موشکی ایران علیه چند فرد و موسسه وضع کرد.
 
بلافاصله پس از اعلام وضع این تحریم‌ها، وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: "ایران نسبت به این گونه اقدامات تبلیغاتی و ایذایی، با پیگیری جدی‌تر برنامه قانونی موشکی و ارتقاء توانمندی‌های دفاعی و امنیت ملی خود پاسخ خواهد داد".
 
 قطعنامه 2231 و موشک
آمریکایی‌ها در گام اول تلاش کردند تا پس از برجام، با معیار قرار دادن الگوی انعقاد این سند، مسیر پیشرفت موشکی کشورمان را مسدود کنند؛ قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که به فاصله 48 ساعت پس از انعقاد برجام صادر شده بود، استناد آمریکایی‌ها برای این امر بود.
 
 تحریم موشکی؟!
در اردیبهشت 95 خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: "از چند وقت پیش به دنبال راهی برای مقابله با برنامه موشکی ایران بوده‌ایم، تحریم‌ یکی از این راه‌هاست". یکماه بعد از آن، پایگاه اینترنتی آمریکایی "امریکن تینکر" هفته پیش طی گزارشی با اشاره به قدرت بازدارندگی ایران به واسطه موشک‌های دور برد و بالستیک، نوشت: "اکنون با خنثی شدن برنامه هسته‌ای ایران بوسیله انجام مذاکرات هسته‌ای، نوبت به آن رسیده‌است که مقادیر سخت و تنبیهی جدی و گسترده‌ای را علیه برنامه موشکی ایران اتخاذ کنیم. باید آزمایش‌های موشکی ایران پی‌درپی با تحریم‌های سخت پاسخ داده شوند".
 
 درخواست مضحک تیلرسون!
همین یکماه پیش بود که «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای سعودی خود گفت که «واشنگتن با دقت در حال بازبینی توافق هسته‌ای با ایران بوده و از روحانی می خواهیم که آزمایش‌های موشکی ایران را متوقف کند»!
 
 روزگار، روزگار همه چیز است
بی‌تردید تصور آمریکایی‌ها مبنی بر دست کشیدن جمهوری اسلامی ایران از توسعه و تقویت توان موشکی‌اش، یک خیال خام است؛ این گزاره‌ای است که به انحاء و طروق مختلف در بیانات و مواضع مقامات و مسئولان کشورمان تجلی یافته است. در صدر این موضع گیری‌ها، بیانات ارزشمند و راهگشای مقام معظم رهبری است که در 11 فروردین 95 طی سخنانی در جمع مداحان اهل بیت (علیهم السلام) با انتقاد شدید از کسانی که روزگار و دنیای فردا را دنیای مذاکره می‌دانند و نه موشک اظهار کردند: روزگار، روزگار همه چیز است وگرنه به راحتی و به صراحت حق ملت را خواهند خورد.اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.
 
رهبر انقلاب، در همان دیدار نمایش موشک های پیشرفته و دقیق سپاه پاسداران را موجب خرسندی ملت هایی خواندند که از امریکا و رژیم صهیونیستی، دلشان خون است اما کاری از دستشان بر نمی آید.
 
ایشان افزودند: دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند در این شرایط چطور می گوییم روزگار موشک گذشته است؟حضرت آیت الله خامنه‌ای این حرف ها را شبیه حرف های برخی اعضای دولت موقت دانستند که اوایل انقلاب می گفتند جنگنده های اف – ۱۴ را که خریده‌ایم به امریکا پس بدهیم، به دردمان نمی خورد!
 
رهبر انقلاب افزودند: در آن موقع ایستادگی و افشاگری کردیم و چندی بعد که صدام به ایران حمله کرد معلوم شد چقدر به این ابزارهای دفاعی نیاز داریم.
 
 منطق صحیح عُقلایی
مقام معظم رهبری 30 فروردین 94 در دیدار جمعى از فرماندهان و کارکنان ارتش جمهورى اسلامى ایران، فرمودند: «‌امروز یکی از ابزارهای فشار تبلیغاتی بر جمهوری اسلامی همین مسئله است - مسئله‌ی موشک ها، مسئله‌ی پهپادها، مسئله‌ی امکانات نظامی و همین چیزهایی که با هنر جوانان ما در داخل کشور بدون کمک گرفتن از این و آن به‌وجود آمده است - میخواهند این نباشد، میخواهند این را متوقّف کنند. منطق صحیح عُقلایی با پشتوانه‌ی آیه‌ی قرآن به ما میگوید این راه را باید دنبال بکنید».
 
  غیظ و غضب دشمن
مقام معظم رهبری 20 اردیبهشت سال جاری طی بیاناتی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه‌السلام) در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان، بیان داشتند که «قدرت نظامی، مایه‌ی اقتدار است. می‌بینید، درباره‌ی مسائل موشکی چه جنجالی در دنیا راه می‌اندازند، که ایران موشک دارد، ایران موشک دقیق دارد. بله، ما موشک داریم، موشک دقیق [هم] داریم؛ موشک ما هدف را از فاصله‌ی چند هزار کیلومتری با فاصله‌ی چند متری قادر است بزند؛ این را با قدرت به دست آوردیم، با قدرت حفظ میکنیم، با قدرت افزایش خواهیم داد؛ ان‌شاءالله. با این هم چون مایه‌ی اقتدار کشور است مخالفند، با آن دعوا دارند، غیظ و غضب دارند. می‌بینید چه میکنند در دنیا».
 
  برنامه‌ریزی جدیدی برای گسترش توانمندی‌های موشکی
علاوه بر تاکیدات مقام معظم رهبری و تصریح معظم‌له بر ضرورت توانمندی دفاعی و موشکی کشور، سایر مقامات و مسئولان نیز بر این مهم تاکید دارند؛ در دیماه 94 که خبرها حاکی از قطعیت تصمیم آمریکا در تهیه فهرستی برای اعمال تحریم‌های تازه علیه افراد و شرکت‌هایی در ایران، هنگ‌کنگ و امارات متحده عربی، به خاطر نقش آن‌ها در «توسعه برنامه موشک‌های بالستیک» ایران بود، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان طی نامه‌ای به سردار دهقان وزیر دفاع، تاکید کرد که«در صورت تکرار این‌گونه اقدامات غلط و مداخله‌جویانه از سوی آمریکا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است با استفاده از کلیه امکانات، برنامه‌ریزی جدیدی برای گسترش توانمندی‌های موشکی کشور، به‌عمل آورد».
 
 مذاکره موشکی؛ هرگز!
روحانی در آن نامه تصریح کرد که «هیچ‌گاه پیرامون قدرت دفاعی مشروع کشور و از جمله برنامه موشکی خود با کسی مذاکره ننموده، و با تأکید بر حق دفاع مشروع خویش، هیچ محدودیتی را در این حوزه نخواهد پذیرفت».
 
 موشک، حق مسلم ماست
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز، در 24 اسفند 94، در موسسه امور بین الملل نیوزلند در پاسخ به سوالی پیرامون چرایی اهتمام ایران به انجام رزمایش‌های موشکی، گفت: «ایران کمتر از هرکشور دیگری در منطقه بودجه نظامی دارد. بودجه نظامی ما یک دهم بودجه نظامی عربستان سعودی است و احتمالا یک پنجم امارات متحده عربی و البته به بودجه نظامی رژیم اسرائیل اصلا اشاره نمی کنم.
 بودجه نظامی ما در برابر هزینه های نظامی آنها بسیار ناچیز است. موشک های ما ابراز دفاعی ما هستند. ایران در تاریخ خود هرگز به یک کشور حمله نکرده است ،هرگز عملیات نظامی علیه یک کشور دیگر انجام نداده است و منظور من از تاریخ هم تاریخ 2500 ساله اخیر ایران است اما ایران از خود با هر وسیله ای که بتواند دفاع می کند. بسیاری نمی خواهند گذشته را به یاد بیاورند اما ما در ایران به خوبی آن گذشته را به یاد داریم. به مدت 8 سال ما قربانی خشونت ظالمانه ای بودیم که در تاریخ ما ثبت شده است. ایران مورد حمله شیمیایی قرار گرفت. من به خوبی به یاد دارم که در 1985 در نیویورک به عنوان نماینده تازه منصوب شده ایران به نزد رئیس شورای امنیت رفتم و به او گفتم: تسلیحات شیمیایی علیه ایران استفاده شده است . می دانید چه پاسخی شنیدم : من از سوی شورای امنیت، مجوز گوش دادن به سخنان شما را ندارم. این عکس العملی بود که ما از جامعه جهانی در آن روزها دیدیم و امروز حق برخورداری از ابزارهای دفاعی را حق مسلم خود می دانیم».
 
 ناآگاهی یا خیانت؟!
با این همه تاکیدات و تصریحات، باز در بزنگاه‌هایی خاص، اظهارات نابخردانه‌ای در خصوص رها کردن توسعه سیستم‌های دفاعی و موشکی کشور از سوی برخی افراد ناآگاه و یا خائن مطرح می‌شود؛ این اظهارات گاها با تخطئه اقدامات و رزمایش‌های مرتبط با توانمندی موشکی کشور همراه است.
 
معجون مذاکره با تروریست‌ها؟!
یا یکی از افراد مسئله دار یک طیف خاص سیاسی که سابقه محکومیت قضائی نیز دارد، در یک میتینگ انتخاباتی، در حمایت از کاندیدای مورد نظرش با لحنی تمسخر‌گونه و کنایه آمیز گفته بود نیازی به مدافعان حرم نداریم و تنها با از طریق دیپلماسی مینتوان تمام مسائل را حل کرد.
 
البته سخنگوی وزارت امور خارجه در جریان یکی از نشست‌های خبری خود، پاسخ این فرد را داد و تاکید کرد که راهبرد مذاکره و دیپلماسی در قبال تروریست‌های تکفیری و خون آشام تحقق ناپذیر است.
 
قدر مسلم، توان دفاعی و موشکی کشور به فضل الهی و با همت جوانان انقلابی روز به روز مسیر پیشرفت و توسعه را طی می‌کند؛ هر چند در این راه عده ای ناآگاه یا خائن باشند.
 
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *