آخرین وضعیت واگذاری هزار دستگاه واگن به شهرداری/ دولت برنامه های خود در تهران را زمین بگذارد

8:00 - 31 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۶۹۳
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت واگذاری هزار دستگاه واگن مترو به مدیریت شهری پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.
مترواقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: در رابطه با دریافت واگن از دولت، بیش از یک سال از مذاکرات صورت گرفته اعضای شورای شهر تهران و مدیران شهری با مسئولان دولت می‌گذرد. 

وی افزود: تاکنون واگن‌های درخواستی مدیریت شهری که سهم دولت در توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تهران بوده، به شهرداری واگذار نشده است. 

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وعده‌های داده شده مبنی بر واگذاری هزار دستگاه واگن به مدیریت شهری خاطرنشان کرد: پیش از این، وعده واگذاری هزار واگن به مدیریت شهری داده شده بود، اما طی یک سال گذشته حتی یک واگن نیز به شهرداری تهران داده نشده است. 

شاکری در خصوص شرایط سرفاصله قطارهای مترو در برخی از خطوط اظهارکرد: وضعیت سرفاصله برخی خطوط مترو به هیچ وجه مناسب نیست، اما برای برطرف کردن این مشکل نیازمند تزریق واگن‌های جدید به خطوط مترو هستیم. 

وی ادامه داد: در برخی از خطوط، واگن‌های مترو فرسوده بوده و نیازمند تعمیر هستند اما تا زمانی که قطارهای جدید به شهرداری تحویل داده نشود، مدیریت شهری قادر به خارج کردن واگن‌های فرسوده از خطوط نیست.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با ارائه پیشنهادی به مسئولان دولت تاکید کرد: پیشنهاد من این است که دولت هر برنامه‌ای که برای رفع مشکلات شهر تهران دارد زمین بگذارد و برای خرید واگن برای مترو اقدام کند. 

شاکری اذعان کرد: برنامه ریزی برای استفاده بیشتر مردم از مترو علاوه بر کاهش آلودگی هوا در کاهش ترافیک نیز نقش داشته و می‌تواند سبب حل بسیاری از مشکلات شهر تهران شود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *