جزو قدرت‌های بزرگ موشکی هستیم/ نظام سلطه توان درگیری با ما را ندارد

12:21 - 29 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۶۲۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نظام سلطه فعلاً توان درگیری با ما را ندارد و البته ما هم قصد درگیر شدن با آن‌ها را نداریم اما در رقابت دائمی با آنها در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه موشکی قرار داریم.
سرلشکر باقری
به گزارش گروه سیاسی ، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در نشست صمیمی با فعالان عرصه علم و فناوری کشور در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اهمیت و ضرورت علم و پژوهش در کشور اظهار داشت: باید خدا را شکر کنیم که در مکتب اسلام و ایران اسلامی و مکتب اهل بیت تنفس می کنیم و دینی داریم که بر فضلیت علم و دانش تاکید دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های بزرگی که در کشور وجود دارد، افزود: انقلاب اسلامی منشاء حرکت های بزرگ در منطقه بوده و حتی می توان گفت تحولات جهانی تحت تاثیر انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به عرصه های مختلف جهاد در کشور، بیان داشت: یکی از عرصه های مهم جهاد در کشور جهاد علمی است که باید متناسب با نیازهای جامعه صورت گیرد.

وی سپس با اشاره به حضور نظامی گسترده آمریکا در منطقه، گفت: نظام سلطه علاوه بر اقدامات نظامی خود، گروه تروریستی ـ تکفیری داعش که محصول کارهای پژوهشی آنها روی گروه های تندروی اسلامی است را در منطقه ایجاد کردند که راه مقابله با آنها گسترش عظیمی از کارهای علمی و پژوهشی را می طلبد.

سردار باقری با اشاره به نقاط ضعف نظام سلطه در درگیری با ایران اسلامی، گفت: آنها فعلاً توان درگیری با ما را ندارند و البته ما هم قصد درگیر شدن با آنها را نداریم اما در رقابت دائمی با آنها در حوزه های مختلف از جمله حوزه موشکی قرار داریم.

وی با تاکید بر اینکه به برکت خون شهدا و تلاش دانشمندان خود در حوزه موشکی جزو قدرت های بزرگ دنیا هستیم، عنوان کرد: در عرصه های فراوانی از جمله در فن آوری های زیر زمینی، دریایی، هوایی، فضایی و اطلاعاتی و... در حال رقابت با نظام سلطه هستیم که بودجه ارتش آنها چند برابر بودجه دفاعی ماست.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کپی برداری از صنایع و علوم غربی در حوزه های فنی قابل درک است اما در علوم انسانی ما اساسا نمی توانیم از محصولات و تولیدات آنها استفاده کنیم زیرا ماهیت نظام و اداره جامعه ما با آنها متفاوت است.

وی ادامه داد: آنها در حوزه های علوم انسانی به دنبال ترویج علوم خود در کشور ما هستند و این امر خطرناکی است که ما باید هوشیارانه مقابل آن بایستیم.

سردار باقری راه جبران عقب ماندگی های علمی و تکنولوژیک ایران را پیمودن راه های میان بر دانست و تصریح کرد: بسیج به عنوان بدنه انقلابی ملت ایران، ظریفت های فراوانی از جمله در حوزه های علمی و پژوهشی دارد که با برنامه ریزی مدیران دولتی از این ظریفت بی بدیل می توان برای حل مشکلات جامعه استفاده کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *