رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وعده عربستان برای افزایش سرمایه گذاری در "پاکستان"

18:15 - 29 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۵۲۸
سفیر جدید عربستان درپاکستان روز گذشته در ملاقات با وزیر امور اقتصادی و دارایی این کشور وعده داد برای افزایش حضور سرمایه گذاران و شرکت های عربستان در پاکستان با هدف تقویت همکاری های اقتصادی، تلاش خواهد کرد.
وعده عربستان برای افزایش سرمایه گذاری در
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از بیانیه رسمی دولت پاکستان، اسحاق دار وزیر امور اقتصادی و دارایی پاکستان در این ملاقات، از نواف سعید احمد المالکی به خاطر حمایت های مداوم دولت عربستان از طرح های بخش اقتصاد و توسعه پاکستان قدردانی کرد.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی پاکستان در ملاقات با سفر عربستان، خواستار حضور سرمایه گذاران سعودی در پاکستان به ویژه در حوزه صنایع پتروشیمی شد.
 
اسحاق دار که در هفته گذشته همراه نواز شریف نخست وزیر کشورش به عربستان سفر کرده بود، در ملاقات با نواف سعید احمد المالکی، اظهار امیدواری کرد که مسائل و بن بست کنونی ایجاد شده میان کشورهای حوزه خلیج فارس هرچه زودتر و به نفع امت اسلامی برطرف شود.
 
در این ملاقات، دو طرف بر ضرورت همکاری های بیشتر بین دو کشور با هدف تقویت بیش از پیش روابط تاکید کردند.
 
پاکستان یکی از هم پیمانان مهم عربستان در منطقه محسوب می شود ضمن اینکه عربستان از شرکای تجاری مهم پاکستان است.
 
اعزام ژنرال راحیل شریف فرمانده سابق ارتش پاکستان به عربستان، بنا به خواسته ریاض، و منصوب شدن وی به فرمانده ائتلاف نظامی خودساخته عربستان، حکایت از کیفیت روابط راهبردی دو کشور دارد اگرچه بسیاری از شخصت ها، مقامات و نمایندگان پارلمان پاکستان به صراحت مخالفت شدید خود را با عضویت پاکستان در ائتلاف نظامی عربستان و به ویژه ملحق شدن ژنرال راحیل شریف به این ائتلاف به عنوان فرمانده آن، اعلام کرده و تاکید کرده که پاکستان باید از اتخاذ مواضع جانبدارانه در قبال تحولات خاورمیانه و حوزه خلیج فارس، اجتناب کند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *