واکنش‌ مقامات لشکری و کشوری به «سیلی سپاه به داعش»

9:38 - 29 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۵۲۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مقامات لشکری و کشوری ایران به «سیلی سپاه به داعش» با شلیک ۶ موشک به پایگاه فرماندهان تروریست‌ها در دیرالزور سوریه واکنش نشان دادند.
 به گزارش گروه سیاسی ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانگونه که وعده داده بود، انتقام اقدام تروریستی عوامل گروهک داعش در تهران را گرفت و به فاصله  حدود 260 ساعت از حمله تروریستی داعش در تهران، با شلیک ۶ موشک از کردستان و کرمانشاه، مقرهای فرماندهی و مراکز تسلیحاتی داعش در دیرالزور را درهم کوبید.

 مقامات لشکری و کشوری ایران به «سیلی سپاه به داعش» با شلیک ۶ موشک به پایگاه فرماندهان تروریست‌ها در دیرالزور سوریه به شرح زیر واکنش نشان دادند:
 
حاج قاسم سلیمانی
 فرمانده نیروی قدس سپاه در صفحه اینستاگرام خود، با آوردن آیه 227 سوره «شعراء» نوشت: به زودی کسانی که ظلم کردند خواهند دانست که به چه جایگاه بدی بازگردانده خواهند شد.
 
امیر احمدرضا پوردستان
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: دیشب دنیا مشاهده کرد که با خشم مقدس و کنترل شده فرزندان مدافع ملت در قالب موشک‌های «ذوالفقار»، توفانی مهیب و ویرانگر بر سر لانه‌ها و مخفیگاه‌های خفاشان داعشی باریدن گرفت.
 
محمدجواد ظریف
وزیر امور خارجه در توئیتر نوشت: توانایی موشکی ایران برای حفاظت از شهروندان خود و کاملا قانونی است و باعث پیشبرد نبرد جهانی علیه داعش و تروریسم افراطی است

 
علی‌اکبر ولایتی
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقدام ارزشمند، با صلابت و نرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انهدام مواضع تروریست های داعش نمونه و بخشی از توان بازدارندگی و بالای دفاعی کشور ، همه جانبه و پشیمان کننده است که برای دشمنان می تواند بسیار کوبنده تر هم باشد.
 
محسن رضایی
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتر خود نوشت: عذابی سخت در انتظار سران تروریست‌ها خواهد بود. قصاص ما سخت و به یاد ماندنی است. این شروع انتقام از داعش بود. سیلی بزرگتر در راه است. حامیان تروریسم نیز پیام اقتدار ایران را دریافت کردند.
 
سردار امیرعلی حاجی‌زاده
 فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: دشمنان ما باید بدانند تهران، لندن و پاریس نیست؛ این یک کار کوچک بود که انجام شد و اگر دست از پا خطا کنند، ضربات مهلک‌تری بر سر آن‌ها فرود خواهد آمد؛ شناسایی پایگاه تروریست‌ها و احاطه و اشراف اطلاعاتی در این رابطه، یک دنیا مساله است؛ زدن این موشک‌ها از این فاصله ۶۰۰ الی ۷۰۰ کیلومتری و نشاندن روی یک ساختمان کوچک، خود حامل یک پیام است؛ یعنی می‌فهمند که عیار ایرانی‌ها کجاست.
 
محمدرضا باهنر
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنهایی که دنبال جنگ‌های نیابتی هستند بدانند که اگر قصد تجاوز به تمامیت ارضی ایران را داشته باشند سیلی‌های محکم‌تری را خواهند خورد. 
 
علاءالدین بروجردی
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجلس گفت: در مبارزه با تروریست وارد فاز جدیدی شده ایم. در شرایطی که سنای آمریکا مصوبه اخیر خود را گذراند که محور اساسی آن علیه توانمندی موشکی بود، ایران عملا در صف خط مقدم توانمندی به لحاظ قدرت موشکی قرار گرفته است. این موضوع پاسخی به آمریکایی ها بود.

سردار رمضان شریف
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات موشکی سپاه تنها گوشه بسیار کوچکی از قدرت تنبیهی ایران علیه تروریست‌ها و دشمنان بوده است؛ حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای تروریست‌ها باید پیام هشدارآمیز عملیات موشکی را درک کنند.
 
عباسعلی کدخدایی
سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی خود نوشت: با تقدیر از راد مردان ایران اسلامی، باید گفت که عملیات دیشب مصداق آیه شریفه و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه... بود.
 
بهرام قاسمی
سخنگوی وزارت خارجه گفت: اقدام روز گذشته جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروه‌ تروریستی، تکفیری و وهابی داعش با اطلاع دولت سوریه انجام شده و در پی این عملیات ضربات مهلکی به پیکره این گروه‌ها و مقر مرکزی آنها در دیرالزور وارد شده است.
 
بهروز نعمتی
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس گفت: حمله موشکی سپاه به قلب تروریست‌ها در دیرالزور قطره‌ کوچکی از توان نظامی کشورمان در مقابله با تروریست‌هاست.
 
سیدحسین نقوی‌حسینی
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: سپاه پاسداران با این اقدام قاطع و انقلابی اولین سیلی محکم را مستقیم به گوش این‌ها زد تا گروه‌های تروریستی بدانند که جمهوری اسلامی ایران این توان را دارد که هر نوع تهدیدی را در عمق استراتژیک منهدم کند.
 
 حسین شیخ‌الاسلام
مشاور وزیر امور خارجه و سفیر اسبق ایران در سوریه گفت: تحقیقات و اطلاعات قطعی نیروهای مسلح ایران می‌گوید که عملیات تروریستی تهران در منطقه دیرالزور سوریه توسط داعش طراحی شده بود؛ ما با افتخار اعلام می‌کنیم که همان منطقه‌ای و نقطه‌ای که عملیات ترویستی تهران طراحی شده بود را از خاک ایران هدف قرار داده و دقیقاً آن منطقه را منهدم کردیم که این مهم نشانگر اوج قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران است.
 
سردار رسول سنایی‌راد
 معاون سیاسی سپاه گفت: موشک‌ باران شب گذشته این پیام را به تروریست‌ها می‌دهد که اگر بخواهند به شرارت‌های‌شان ادامه دهند با سیلی محکم مواجه می‌شوند و الزاماً ضربه‌زدن به آنها در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران معنایی نمی‌دهد.
 
 سردار یدالله جوانی
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: این اقدام گوشه‌ای از سیلی زدن‌هایی بود که قطعا در صورت تکرار شرارت‌ها، می‌تواند محکم‌تر و جدی‌تر بر صورت متجاوزان و بدخواهان ملت ایران نواخته شود؛ شلیک موشک‌ها آن هم با مختصاتی که اعلام شده، دلایل تمرکز دشمن و آمریکایی‌ها بر محدودسازی برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران را آشکار می‌کند
 
 حسین امیرعبداللهیان
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود نوشت: سپاه پاسداران به تلافی عملیات تروریستی اخیر در تهران، مرکز فرماندهی تروریست ها در سوریه را موشک باران کرد. این فقط یک هشدار نرم بود!
 
علی‌اصغر احمدی
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: حمله موشکی به داعش رونمایی از صلابت ملت ایران است. در اصول انقلابی و امنیت ملی یکدل و یکصدا هستیم.
 
 جواد کریمی‌قدوسی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حمله موشکی ایران به مقر تروریست‌ها در سوریه پیامی برای خروج حامیان تروریسم از منطقه بود. ضرادخانه‌های سپاه آماده هستند.
 
 کمال دهقانی فیروزآبادی
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران جدی‌ترین کشوری است که با داعش مبارزه می کند؛ عملیات موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها در سوریه بسیار به موقع انجام شد؛ هرکسی که بخواهد به امنیت کشورمان دست‌اندازی کند قطعا با پاسخ محکم و کوبنده و با مدرنترین تجهیزات نظامی روبرو خواهد شد؛ با این عملیات موشکی اعتماد به نفس بیشتری در جامعه ایجاد شد.
 
ابراهیم رضایی
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام سپاه نشان داد در مسافت‌های بسیار طولانی هم هیچ کدام از دشمنان ایران امنیت ندارند و نمی‌توانند به ایرانی‌ها صدمه وارد کنند و با فرار از پاسخ‌های کوبنده مان در امان بمانند.
 
حمید بعیدی‌نژاد
سفیر ایران در انگلیس در توئیتر خود نوشت: حمله موشکی ایران علیه پایگاه نظامی داعش اراده و ظرفیت ایران برای مقابله با تروریسم و تهدیدات امنیتی را به نمایش گذارد.
 
مجتبی ذوالنور
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: حمله موشکی به مقر فرماندهان داعش در سوریه آخرین حمله جمهوری اسلامی به داعش نخواهد بود و حامیان داعش بدانند که صبر ایران در برابر تحرکات آنها اندازه ای دارد.
 
محمدعلی وکیلی
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود نوشت: حمله موشکی ایران به مقر تکفیری‌ها پیام روشنی به حکام متوهم سعودی است که بدانند در هنگام نیاز هزاران موشک قلب منافع آنها را در منطقه هدف خواهد گرفت. 
 
احمد امیرآبادی
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: حمله موشکی سپاه به مواضع داعش و تروریست‌ها نشان داد که جمهوری اسلامی ایران و سپاه برای مبارزه با تروریست‌ها منتظر تصمیم هیچ نهاد بین‌المللی نمی‌ماند و اگر اراده کند در هر جای دنیا با تروریست‌‌ها مقابله و مبارزه می‌کند.
 
محمود واعظی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران در پاسخ به حملات تروریست های تکفیری تنها گوشه‌ای از توانمندی های دلاور مردان ایران زمین است، دشمنان بدانند که ایران سرای شیران شجاع و دلیر است.
 
سیدعباس صالحی
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام توئیتری نوشت: «قدرت موشکی سپاه ایران، «دیرالزور» را درهم کوبید. زور آمریکایی، زر سعودی و تزویر داعشی، صلابت علوی را بهتر خواهد شناخت».
 
الياس حضرتي
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود نوشت: ‏دستمريزاد به برادرانم در سپاه پاسداران براى پاسخ قاطع به دشمن تكفيرى. دشمن بداند كوچكترين تعرض به خاك ايران بى‌پاسخ نمى‌ماند.
 
جلیل رحیمی
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس گفت: ای کاش به عدد شهدای اخیر ۱۸ موشک شلیک می‌شد.
 
محسن بیگلری
عضو فراکسیون اهل سنت مجلس گفت: آغاز حمله موشکی سپاه از مناطق کردنشین به مواضع تکفیری‌ها وحدت شیعه و سنی و پیوند کردها با نظام را اثبات کرد.
 
ناصر موسوی‌لارگانی
نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: حمله شش موشک سپاه به مواضع تروریست ها در سوریه تنها گوشه ای از قدرت سپاه بود.  انتخاب کرمانشاه و کردستان به این دلیل بود که ادعای آنها مبنی بر اینکه این استان ها گرایشی به سمت تروریست ها دارند، منتفی شود.
 
 امیر خجسته
نائب رییس کمیسیون شوراهای مجلس با انتشار تصویری از مقام معظم رهبری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بساط دوزخیان زمین ز خشم تو سوخت ؛ چو در سپاه ستم برق ذوالفقار تو جست.
 
پرویز اسماعیلی
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر روحانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: بعضی‌ها ⁩در منطقه باید می‌فهمیدند که ما فقط ⁧ موشک⁩ تست نمی‌کنیم، لازم باشد استفاده هم خواهیم کرد.
 
 

 


اسماعیل صدقی
|
-
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
0
دست توانمند سپاهیان را می بوسم که پاسخ کوبنده دادند.دوازده تا کم زدندکه آنهم مال عربستان
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *