رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیلی محکم ایران به ترقه‌بازی تروریست‎های تکفیری در دیرالزور سوریه؛ چرا کرمانشاه و کردستان به عنوان محل پرتاب موشک‎ها انتخاب شد+ تصاویر

9:54 - 29 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۵۱۴
نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیمه‌شب یکشنبه با شلیک شش فروند موشک مواضع تروریست‎های داعش در استان دیرالزور سوریه را درهم کوبید.
به گزارش گروه بین‌الملل ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقدامی تلافی‌جویانه به ترقه‌بازی تروریست‎های داعش در تهران و هشدار جدی به حامیان و هواداران اصلی آن‌ها در منطقه، کانون اصلی داعش در دیرالزور سوریه را هدف حمله موشکی خود قرار داد.

حمله موشکی

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقدامی غیرتمندانه در این حمله شماری موشک میان‌برد زمین‌به‌زمین از پایگاه‌های موشکی دراستان‎های کُردنشین کردستان و کرمانشاه به سمت ترورریست‎های داعش در دیرالزور سوریه شلیک و مواضع آن‌ها را در هم کوبید؛ گزارش‎های اولیه حاکی از تلفات سنگین داعشی‌ها است.



 چرا دیرالزور به عنوان محل انتقام‌گیری از تروریست‎های تکفیری انتخاب شده‌است؟

استان دیرالزور در مرز سوریه و عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است. پس از شکست سنگین تروریست‌ها در حلب که منجر به از دست رفتن پایگاه بسیار مهم آن‌ها در شمال غرب سوریه شد، بسیاری از تروریست‌ها به دیرالزور در شرق و برخی مناطق اطراف آن در سوریه نقل مکان کرده‌اند. همچنین بخش مهمی از تروریست‌هایی که در پی شکست سنگین در موصل عراق به سوریه گریخته بودند در این منطقه حضور دارند.

حمله موشکی

با توجه به اجتماع بخش مهمی از تروریست‌ها در منطقه دیرالزور، مقر فرماندهی و مراکز پشتیبانی و عملیاتی آن‌ها نیز در این استان قرار گرفته است؛ لذا با توجه به اجتماع قابل توجه تروریست‌ها در این منطقه، انتظار می‌رود حمله موشکی سپاه به این منطقه تلفات بسیار سنگینی روی دست تروریست‌ها باقی بگذارد.


فاصله پایگاه موشکی کرمانشاه تا محل تجمع تروریست‎ها چقدر است؟


دیرالزور در سوریه و در فاصله صدکیلومتری مرز عراق قرار داد که هم‌اکنون بیشترین تجمع انسانی داعش و همچنین تجهیزات نظامی و لجستیکی این گروه تروریستی در این منطقه قرار دارد و از آنجایی که داعش در ماه‌های اخیر در مقرهای اصلی پیشین خود در عراق و سوریه زیر ضرب نیروهای مقاومت و ضد داعش قرار گرفته بسیاری از تحلیل‌گران بر این اعتقاداند تحرکات گروه داعش در دیرالزور نشان می‌دهد که به احتمال زیاد این گروه قصد دارد دیرالزور را به عنوان مقر اصلی خود در سوریه و عراق تعیین کند.

دیراالزور

فاصله دیرالزور و محل اصلی تجمع داعشی‌ها که هدف موشکهای ایرانی قرار گرفته‌تا پایگاه موشکی کرمانشاه تن‌ها ۶۵۰ کیلومتر است.

حمله موشکی

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقالب اسلامی ضمن اشاره به اینکه براساس اطلاعات دقیق و موثق عملیات موشکی ضد داعش موفقیت‌آمیز بوده و مقرهای فرماندهی و مراکز تسلیحاتی داعش در دیرالزور را درهم کوبیده شده تأکید کرد که شلیک از دو استان عمدتاً سنی نشین به سمت مراکز تروریست‌های داعش، حاوی پیام وحدت همه ایرانیان در مقابل تروریست هاست.

حمله موشکی ایران

 وی همچنین افزود: عملیات موشکی سپاه تن‌ها گوشه بسیار کوچکی از قدرت تنبیهی ایران علیه تروریست‌ها و دشمنان است و حامیان بین المللی و منطقه‌ای تروریست‌ها باید پیام هشدارآمیز عملیات موشکی را درک کنند.


اصابت دقیق موشکها به هدف و پیام روشن آن به دشمنان

سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص موفقت‌آمیز‌بودن حمله موشکی به مقر تجمع سرکردگان داعش در دیرالزور سوریه تصریح کرد: تصاویر اصابت موفق موشک‌ها به صورت آنلاین از طربق پهپادی ارسال شد که از اطراف دمشق به پرواز درآمده بود بر فراز دیرالزور اصابت‌ها را به صورت همزمان برای ما در ایران مخابره می‌کرد.

حمله موشکی ایران به داعش

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تأکید بر این اصابت دقیق موشکهای ایران به ساختمانی کوچک در سوریه پیامی روشن به دشمنان است تأکید کرد: دشمنان باید بدانند تهران، لندن و پاریس نیست و این یک کار کوچکی بود که انجام شد و اگر دست از پا خطا کنند ضربات مهلک‌تر بر سر آن‌ها فرود خواهد آمد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *