تلاش قطر برای فروپاشی سیاسی و اجتماعی عربستان؛ از هدیه آپارتمان به هنرمندان سعودی تا طرح ترور ملک عبدالله

21:30 - 28 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۳۳۲
شبکه العربیه در گزارشی مدعی شده است که قطر تلاش می‌کند تا با نفوذ بر هنرمندان و ورزشکاران مشهور عربستانی اهدف بلند‌مدت خود را در عربستان پیاده‌سازی کند.
به گزارش گروه بین‌الملل ، شبکه خبری العربیه در گزارشی مدعی شد که سطح نفوذ قطر در جامعه عربستان به حدی است که این کشور تلاش کرده پادشاه عربستان را ترور کند.

العربیه با اشاره به اینکه طلال سلامه هنرمند مشهور عربستانی پیشنهاد اعطای یک واحد آپارتمانی از سوی قطر را رد کرد می‌نویسد: مورد طلال سلامه نشان‌دهنده میزان نفوذ و قدرت نرم قطر در جامعه عربستان است.

طرح ترور قطر

به اعتقاد نویسنده العربیه، قطر با نفوذ بر هنرمندان و بهره‌برداری از ورزشکاران مشهور عربستانی اهداف بزرگتری را دنبال می‌کند؛ دوحه در پی گشترش قدرت امپریالیستی خود است تا بتواند کشورهایی مانند عربستان سعودی، لیبی، مصر و تونس را به کنترل خود درآورد.

طرح ترور ملک عبدالله

العربیه همچنین بدون ذکر جرئیات به طرح قطر برای ترور ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان اشاره می‌کند که عربستان در برابر این توطئه از خود شکیبایی و صبر نشان داد، اما برخی هنوز از «شفقت»، «صلح» و «هماهنگی» بین دو کشور صحبت می‌کنند، اما تنهاترین راه‌حل باقی‌مانده برای قطر تغییر رفتار سیاسی، احترام به قوانین و حاکمیت دیگر کشور‌ها براساس منشور قوانین بین‌المللی است.

طرح ترور ملک عبدالله

به گفته این شبکه سعودی برخی از صاحب‌نظران سیاسی طرح قطر برای ترور پادشاه سابق عربستان را تلاش دوحه برای ایجاد فتنه و آشوب در جامعه عربستان می‌دانند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *