سرقت با سیگارهای الکترونیک/تروریستهای چابهارشهید هستند! /باهوش‌ترین مردکسب وکار کیست؟ /هزینه فضایی یک وعده غذای مسی و دوستانش

15:14 - 28 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۲۷۴
کشف رابطه رژیم غذایی مادر با آینده باروری فرزندان پسر، در صورت تصادف با خودروی لوکس قانون چه می‌گوید؟، رسانه آل سعود تروریستهای چابهار را شهید خطاب کرد! +سند، این قایق هرگز غرق نمی‌شود و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست. 
 
 
آیا هواپیما‌ها دارای بوق هستند؟
 
باشگاه خبرنگاران جوان: سیستمی شبیه بوق در بسیاری از هواپیما‌ها وجود دارد که خلبان توسط آن پرسنل زمینی را مطلع می‌سازد.

 هنگامی که هواپیما بر روی زمین است مهندس تعمیر و نگهداری برای اینکه همکاران خود را مطلع سازد تا در خارج از هواپیما مشغول به کار است از درون کاپیت شروع به صدا در آوردن این بوق می‌کند.

همچنین در مقابل فرد خارج از هواپیما با اتصال هدستی مخصوص در ناحیه حفره‌ی چرخ دماغه میتواند خلبان را مطلع سازد. البته این سیستم فقط بروی زمین کار میکند.

برای اینکه این بوق را به صدا در آورید باید کلید کوچکی که با نام GND مشخص شده است را فشار دهید.

لازم است بدانید که خلبان این اجازه را ندارد که با بوق زدن راه را از سایر هواپیما‌ها بگیرد و زودتر خود را به باند برساند، زیرا تمامی فرامین خلبان از جمله مسیری که باید بروی زمین طی کند و جایگاهش در صف انتظار برای برخاستن، توسط کنترلر برج مراقبت فرودگاه مشخص میگردد.
 
 

سرقت اطلاعات توسط سیگارهای الکترونیک چگونه است؟
 
باشگاه خبرنگاران جوان: هکر‌ها می‌توانند هنگام اتصال سیگارهای الکترونیک به رایانه تغییراتی ایجاد کنند و اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت ببرند.

یکی از محققان امنیتی پی برده است زمانی که سیگار الکترونیکی را به رایانه متصل می‌کنید یک تراشه سخت افزاری با متنی از پیش تعیین شده به آن افزوده می‌شود و مجرمان سایبری می‌توانند رایانه را فریب دهند تا تصور کند که به دستورات از طریق کیبورد ارسال می‌شود و سپس اطلاعاتتان را به راحتی بدزدند.

لازم به ذکر است؛ علت اینکه هکر‌ها به راحتی می‌توانند از طریق سیگارهای الکترونیک اطلاعاتتان را به سرقت ببرند این است که اکثر سیگارهای الکترونیکی توسط پورت یو اس بی شارژ می‌شوند.
 
 

رسانه آل سعود تروریستهای چابهار را شهید خطاب کرد! +سند
 
باشگاه خبرنگاران جوان: در پی حادثه تروریستی چابهار که به دستگیری ۵ و هلاکت ۲ نفر از اعضای گروهک انصار الفرقان ختم شد، العربیه وبسایت خبری سعودی‌ها علاوه بر تحریف اخبار در رابطه با تعداد تروریستهای دستگیر شده و سعی در پنهان کردن واقعیات، دست به اقدام عجیب دیگری نیز زد که علنا طرفداری خود را نسبت به اعضای این گروه تروریستی نشان داد.

به دنبال اعلام دستگیری ۵ تن از اعضای گروه بلوچی «انصار الفرقان» در بندر چابهار یک منبع نزدیک به این گروه در تماس با «العربیه. نت» اظهارات محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مبنی بر کشته شدن دو عضو این گروه بلوچ و دستگیری ۵ تن دیگر را تکذیب و اعلام کرد سه تن از اعضای «انصار الفرقان» پیش از انجام عملیات محاصره و کشته شدند وهیچکس دستگیر نشده است.

این منبع به نقل از "مخاوی کلاش" فرمانده میدانی «انصار الفرقان» گفت: «سه تن از اعضای انصار الفرقان که خود را برای انجام عملیاتی بزرگ علیه یکی از اهداف نظامی مهیا می‌کردند به طور غافلگیرانه توسط نیروهای سپاه پاسداران محاصره شده و در پی رد درخواست تسلیم شدن از سوی آن‌ها پس از دو ساعت درگیری همگی شهید و یک افسر بلندپایه اطلاعاتی نیز کشته شد»
 
در ادامه تصویری از خبر مورد نظر که در این پایگاه خبری عرب زبان منتشرشده را به همراه قسمتی از متن مشاهده می‌کنید.
 
 

این قایق هرگز غرق نمی‌شود
 
مهر: بسیاری از قایق هایی که امروزه برای ورزش و تفریح در رودهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است غرق شوند و لذا استفاده از آن‌ها با خطرات خاصی همراه است، اما شرکت Creature Craft قایق خاصی به همین منظور طراحی کرده که ایمنی و ثبات بالایی دارد.
 
شرکت سازنده می‌گوید این قایق در عین چابکی، حتی در آب‌های مواج هم به سهولت قابل کنترل است. بر فراز این قایق دو بازوی بزرگ چند جداره و قابل بادکردن نصب شده که از دو طرف با استفاده از سه ستون بزرگ پر از باد به یکدیگر متصل می‌شوند تا حتی در صورت چپ شدن، قایق مذکور به سرعت به حالت اول بازگردد.
 
طراحی این قایق به گونه‌ای است که حتی در صورت برخورد با موانع بزرگ و خطرناکی مانند درخت یا صخره آسیب نمی‌بیند و چپ نمی‌کند.
چندجداره بودن این قایق باعث می‌شود حتی در صورت ایجاد شکاف در آن، لایه‌های بعدی جلوی نفوذ آب به آن را بگیرند و ادامه سفر در آب‌های مواج ممکن شود.
در این قایق صندلی‌های خاصی تعبیه شده که مجهز به ابزاری برای بستن ران‌های پای سرنشینان است و جلوی افتادن آن‌ها به درون آب را می‌گیرد. قیمت مدل‌های مختلف این قایق در ابعاد گوناگون و با امکانات مختلف از ۴۹۹۵ دلار تا ۱۵۵۰۰ دلار در نوسان است.
 
 

در صورت تصادف با خودروی لوکس قانون چه می‌گوید؟
 
دنیای اقتصاد:  طی سال گذشته بند جدیدی به قانون بیمه شخص ثالث اضافه شد؛ بر این اساس در صورتی که یک خودروی معمولی با خودرویی گران‌قیمت تصادف کند، شرکت بیمه تعهد دارد، متناظر با ۵۰ درصد دیه یک مرد مسلمان در ماه‌های حرام خسارت وارد شده را جبران کند.

در این قانون بیمه‌گذار یک خودروی متعارف را به‌عنوان مبنایی برای تعیین سقف پرداخت خسارت در نظر گرفته است؛ قیمت خودروی متعارف نیز ۵۰ درصد دیه یک مرد مسلمان در ماه‌های حرام در نظر گرفته شده است.

از آنجا که دیه در ماه‌های حرام در سال جاری ۲۸۰ میلیون تومان تعیین شده است بنابراین ۵۰ درصد این مبلغ یعنی ۱۴۰ میلیون تومان حداکثر سقف پرداخت خسارت به خودروی گران‌قیمت از نظر قانون است؛ بنابراین اگر کسی با این نوع خودرو‌ها تصادف کند متناظر با ۱۴۰ میلیون تومان باید خسارت پرداخت کند.

به‌طور مثال اگر خودرویی ۵۶۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد و در تصادف به آن ۵۰ میلیون تومان خسارت واقع شود از نظر این قانون، چون ۱۴۰ میلیون تومان یک چهارم ۵۶۰ میلیون تومان محاسبه می‌شود بنابراین تعهد و مسوولیت مقصر در قبال این خسارت تن‌ها ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یعنی یک چهارم ۵۰ میلیون تومان است.
 
 
 
 
 کشف رابطه رژیم غذایی مادر با آینده باروری فرزندان پسر

ناباروری از مشکلات سلامتی است که نه تن‌ها زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد بلکه دارای اثرات اجتماعی قابل توجهی نیز هست. تلاش برای درمان افراد و زوج‌های نابارور اهمیت فراوانی دارد، اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

در جهت بهبود وضعیت باروری مردان، تحقیقی در پژوهشگاه رویان صورت گرفت که ارتباط تغذیه مادر با روغن ماهی و ویتامین E. در دوران بارداری و شیردهی را بر کیفیت سلول‌های جنسی فرزندان مذکر بررسی می‌کرد.

محققان در پژوهشگاه رویان، موش‌های مدل آزمایشگاهی ماده را به گروه‌های مختلفی تقسیم کرده و ترکیبی از روغن ماهی، ویتامین E. و یا هر یک به تنهایی را در دوره‌های زمانی پیش از بارداری، حین بارداری، حین شیردهی یا ترکیبی از زمان‌های فوق، به موش‌های مورد نظر خوراندند.

گروهی از موش‌ها با تغذیه معمول به عنوان گروه کنترل، در کنار گروه‌های ذکر شده مراحل آزمایش را گذراندند. پس از اتمام دوران شیردهی، بیضه فرزندان نر گروه های مختلف جمع‌آوری شد و مورد بررسی‌های بافت شناسی قرار گرفت.

نتایج این پژوهش که در مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک به چاپ رسیده است نشان داد، سلول‌های جنسی، طول، عرض و وزن بیضه فرزندانی که مادرانشان در طول بارداری تن‌ها روغن ماهی دریافت کرده بودند، کمتر بود.

این شاخص‌ها در گروهی که بعد از زایمان تن‌ها ویتامین E. دریافت کرده بودند بهبود یافته بود. در گروه دریافت کننده ویتامین E. به تنهایی یا همراه با روغن ماهی پس از زایمان، تعداد سلول‌های جنسی و سلول‌های حمایت کننده از آنان نسبت به گروه کنترل افزایش یافته بود.

این یافته نشان می‌دهد، برای بهبود سلامت جنسی فرزندان مذکر، لازم است مادران شیرده علاوه بر امگا ۳ از آنتی‌اکسیدان نیز در رژیم غدایی خود استفاده کنند.

این پروژه توسط دکتر شاهوردی، دکتر علیزاده مقدم ماسوله، فهیمه زارع ابراهیم آباد و همکارانشان در پژوهشگاه رویان انجام گرفت.
 
 
 
 مالک آمازون، باهوش‌ترین مرد کسب و کار

بازار نیوز: روز جمعه آمازون اعلام کرده که به توافق رسیده است تا شرکت هول فود را به قیمت ۱۳، ۷ میلیارد دلار خریداری کند. این قرارداد بلافاصله صنعت سوپرمارکت را تغییر داده و این شرکت را به غولی در صنعت دیگر تبدیل کرده است.

این خبر تعجب خیلی از افراد را در بازار وال استریت ایجاد کرده است، اما کسانی که مدتی است با آمازون همکاری می‌کنند تعجب نکردند. چون این تحولات برای جف بزوس است و دور از انتظار نیست. مدیرعامل و بنیانگذار آمازون، دو دهه گذشته او ثابت کرد که جاه طلبی و تلاش او برای پیش رفت هیجچ مرزی را نمی‌شناسد. در اصل بزوس ابتدا به عنوان یک کتاب فروش آنلاین شروع به کار کرد، اما پس از چند سال آمازون گسترش پیدا کرد و به حوزه سخت افزار، خدمات ابر وارد شد، در این سال‌ها هم اغلب از رقبای خود جلوتر بوده است.

هدف اصلی او در واقع متحول کردن صنعت خرده فروشی است. ممکن است آمازون از فروش کتاب شروع کرده باشد، اما در حال حاضر در فروش لباس، رزرو هتل و بقیه قسمت‌ها جایگاهی پیدا کرده است. حالا نیز برای تحویل موادغذایی قدم برداشته است.

با به دست آوردن هول فود، آمازون پتانسیل این را دارد که یک بازار دیگر را از آن خود کند. بازاری که به تنهای در ایالات متحده ۶۰۰ میلیارد دلار فروش داشته است. از طرف دیگر سرمایه گذاران به سرعت موفقیت بزوس در معاملات را به رسمیت شناختند. سهام آمازون در معاملات اولیه روز جمعه، ۳ درصد رشد داشت. از طرف دیگر، سهام خرده فروشان و رقبای مواد غذایی در بازار روز جمعه ناموفق بوده است.

هر شرکتی که با بزوس در هر زمینه‌ای در حال رقابت بوده تا کنون شکست خورده است. به طور مثال در زمانی که دیگر رسانه‌های کاغذی طرفداران زیادی ندارد جف بزوس با خرید واشنگتن پست با قیمت ۲۵۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ توانست این خبرگزاری را به یک خبرگزاری سود ده تبدیل کند.
 
 
 
 
یک وعده غذای مسی ودوستانش ۱۵۵ میلیون+عکس

بازار نیوز: لیونل مسی، ستاره فوتبال جهان برای یک وعده ناهار در جزیره ایبیزیا در اسپانیا ۳۷ هزار یورو (۱۵۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) پرداخت کرد.

مسی که در تعطیلات پایان لیگ به سر می‌برد به همراه دوستانش به یک رستوران در جزیره‌ای در اسپانیا رفت و برای یک وعده ناهار ۱۵۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کرد.

مسی که تصویر صورتحساب این وعده ناهار خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است نشان می‌دهد که وی در قبال ۲۳ پیتزا ۶۲۱ یورو، ۷ ساندویچ برگر ۱۱۲ و ۴ ظرف میوه هزار یورو و ۲۴ بطری شامپاین ۲۴ هزار و ۶۰۰ یورو پرداخت کرده است.

علاه بر این مسی ۶ هزار و ۴۷۸ یورو مالیات برای یک وعده ناهار نیز پرداخت کرده است.

در این جزیره چند ستاره دیگر فوتبال نیز تعطیلات را سپری می‌کنند.

مسی خود را برای برگزاری مراسم ازدواجش که قرار است اواخر ماه جاری برگزاری شود آماده می‌کند. 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
  




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *