رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کوتاهی برخی بیمه ها در پرداخت هزینه های درمان به بیمارستان های طرف قرارداد

6:10 - 02 تير 1396
کد خبر: ۳۲۰۲۵۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
برخی شرکت‌های بیمه ای، با عدم پرداخت هزینه‌های درمان به بیمارستان‌های طرف قرارداد خود، بیمه شدگان را در فرآیند درمان‌های هزینه بر، دچار بحران کرده اند.
کوتاهی برخی بیمه ها در پرداخت هزینه های درمان به بیمارستان های طرف قرداد/
به گزارش خبرنگار جامعه ، افزایش بیماری‌های خاص و رشد سریع آن در کشور، بر ضرورت مصرف داروهای کمیاب و هزینه بر، تأکید دارد. این در حالی است که ارائه خدمات درمانی از جانب بیمارستان‌های و مراکز درمانی نیز از این قضیه مستثنی نبوده و خانواده‌ها را با مشکل پرداخت هزینه‌های درمان روبرو کرده است. 

به دنبال ایجاد سهم برابر و عادلانه درمان برای همه اقشار جامعه، طرح بیمه سلامت مطرح شد که با توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه‌ای و پوشش فراگیر آن، همه در یک سطح از امکانات درمانی بهره‌مند شوند تا سهم مردم از پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب خود کاهش و هم پوشانی بیمه‌ای رفع شود. 
در شرایطی که بسط و گسترش خدمات بیمه‌ای در کشور اجرا می‌شود، شرکت‌های بیمه‌ای با ایجاد تعرفه‌های متعدد، اقدام به معرفی و ارائه خدمات درمانی کرده و سهم بسیاری از درآمد افراد شاغل را به حق بیمه خود، اختصاص داده است؛ بنابراین در قبال پرداخت حق بیمه، انتظار می‌رود خدمات معرفی شده ارائه شود. 

رشد قارچ گونه تعرفه‌های متعدد بیمه ای، حق انتخاب نوع خدمات درمانی را به مشتری می‌دهد و در بسیاری از موارد لیست بیمارستان‌های طرف قرار داد با بیمه ها، اهمیت بالایی در انتخاب سهم بیمه‌ای فرد دارد. این در حالی است که در زمان بهره مندی از تسهیلات بیمه ای، مشکلات متعددی از جانب مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرار داد ایجاد می‌شود که تعرفه‌ها و ضوابط بیمه را زیر سوال می‌برد. 

عدم پرداخت هزینه‌های درمان به بیمارستان‌های طرف قرداد از جانب شرکت‌های بیمه ای، به یک بحران درمانی تبدیل شده است و بیمه شدگان را در پرداخت هزینه‌های درمانی دچار مشکل کرده است. 

به عنوان مثال، طبق ادعای خانواده یک بیمار ریوی، با مراجعه بیمار به یکی از بیمارستان‌های خیابان فاطمی که طرف قرارداد با بیمه دانا است، از بستری کردن بیمار باسابقه خود، تحت نظر بیمه مذکور، ممانعت شده و به علت وضعیت نامناسب بیمار، بالاجبار به بستری آزاد وی مبادرت شده است. 

این در حالی است که برطبق قرداد بیمه دانا، بیمارستان مذکور در لیست طرف‌های قرار داد بوده، ولی مسئولیتی در قبال هزبنه‌های درمان قبول نکرده است. به دنبال پیگیری‌های انجام شده توسط خانواده بیمار، عدم پرداخت هزینه‌های درمانی از جانب بیمه دانا به بیمارستان طرف قرداد، با وجود مدارک ارائه شده، احراز شد.

در حال حاضر با توجه به پرداخت ماهانه حق بیمه توسط بیمار، کوتاهی در احقاق وظایف بیمه دانا منجر به بار آمدن هزینه‌های بالای درمانی برای خانواده شده و آن‌ها را در پرداخت هزینه‌های رفع آب ریه و شیمی درمانی، دچار مشکل کرده است. 

در راستای رسیدگی به این نارضایتی تاکنون بیمه دانا هیچ اقدامی برای رفع مشکل انجام نداده است و بیمارستان طرف قرار داد، در قبال بدهی‌های بیمه مذکور، مسئولیتی را در قبال بیمه شدگان دانا قبول نمی‌کند. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *