کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی

16:05 - 27 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۹۹۶۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
در معاملات هفته گذشته، طلا دومین کاهش قیمت هفتگی متوالی را پشت سر گذاشت و بیش از ۳ درصد نسبت به رقم ۱۲۹۵ هزار و ۹۷ سنت که روز ۶ ژوئن به ثبت رسیده بود افت داشت.
کاهش قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از رویترز، در حالی که قضاوت سرمایه گذاران این است که موج فروش به راه افتاده در بازار طلا بعد از افزایش نرخ بهره در آمریکا فروکش کرده و با تضعیف ارزش دلار، قیمت طلا برای خریداران غیر دلاری ارزان تر شده است، قیمت طلا دیروز کاهش اندکی را شاهد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.2 درصد کاهش به 1253 دلار و 73 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز تا رقم 1251 دلار و 5 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم از 24 می تاکنون بود.

بدین ترتیب طلا دومین کاهش قیمت هفتگی متوالی را پشت سر گذاشت و بیش از 3 درصد نسبت به رقم 1295 هزار و 97 سنت که روز 6 ژوئن به ثبت رسیده بود افت داشت که ناشی از افزایش نرخ بهره در آمریکا و چشم انداز فدرال رزرو آمریکا برای افزایش بیشتر نرخ بهره در ماه های آینده بود.

قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است، زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد و تقویت ارزش دلار می شود.

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک گفت: «بازار طلا از لحن تهاجمی فدرال رزرو ترسیده است.»

آمارهای قوی منتشر شده از اقتصاد آمریکا در روز پنجشنبه بسیاری را از احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری میلادی نگران کرد، هرچند که انتشار آمارهای ناامید کننده از بخش مسکن در روز جمعه موجب کاهش بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا و تضعیف ارزش دلار شد.

تحلیلگران کومرزبانک در یادداشتی نوشتند: «اگر فدرال رزرو رویکردی تهاجمی تر در خصوص افزایش نرخ بهره بگیرد، این مانع از افزایش قابل توجه قیمت طلا تا پایان سال 2017 خواهد شد.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *