ارائه اظهارنامه، شرط برخورداری از هرگونه تسهیلات مالیاتی/ این خودروها همچنان بی‌کیفیت‌اند/ استان تهران رکورد تولید کلزا را شکست

11:42 - 27 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۹۸۰۳
ارائه اظهارنامه، شرط برخورداری از هرگونه تسهیلات مالیاتی، این خودروها همچنان بی‌کیفیت‌اند و استان تهران رکورد تولید کلزا را شکست از اخباری است که صفحه اقتصاد در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته است.
توت فرنگیبه گزارش گروه فضای مجازی ، ارائه اظهارنامه، شرط برخورداری از هرگونه تسهیلات مالیاتی، این خودروها همچنان بی‌کیفیت‌اند و استان تهران رکورد تولید کلزا را شکست  از اخباری است که صفحه اقتصاد در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته است.

 
ارائه اظهارنامه، شرط برخورداری از هرگونه تسهیلات مالیاتی
خبرگزاری صداوسیما: معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت: صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) به منظور بهره‌مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه تسهیلات دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر قانونی ارائه کنند. ارائه اظهارنامه، شرط برخورداری از هرگونه تسهیلات مالیاتینادر جنتی با اشاره به این که خرداد هر سال، مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) است، گفت: برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی منوط به ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است و فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه تسهیلات دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر قانونی ارائه کنند. وی افزود: در صورتی که صاحبان مشاغل با هر میزان درآمد اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر ارائه نکنند، علاوه بر اینکه مکلف به پرداخت مالیات هستند مشمول جرائم نیز خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: صاحبان مشاغل تا ۳۱ خرداد فرصت دارند تا نسبت به ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی از طریق سامانه WWW.TAX.GOV.IR اقدام کنند.
 

بانک های کشور ورشکسته نیستند/ مشکل اصلی، مدیران ورشکسته است
تسنیم: رئیس مرکز تجارت جهانی با بیان این که بانکهای کشور ورشکسته نیستند و مشکل اصلی، مدیران ورشکسته و تاریخ مصرف گذشته است گفت: جمعی از مدیران ارشد بانکها سواد چندانی را در زمینه صنعت بانکداری چه خرد و چه کلان ندارند. محمدرضا سبزعلیپور در حاشیۀ دیدار با جمعی از مدیران بازار سرمایه، فعالان اقتصادی، صادرکنندگان کشور و اساتید دانشگاه که در جهت صحت و سقم و واکاوی ورشکستگی بانکها و مؤسسات مالی گرد هم آمده بودند در انتقاد از عملکرد غلط برخی از مدیران بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری اظهار داشت: متأسفانه با بهم خوردن اوضاع پولی و انضباط مالی کشور طی چند سال گذشته و اعمال سیاست انقباظی و بروز بیماری هلندی (رکود همراه با تورم) در اقتصاد کشور و در نتیجه افزایش معوقات بانکی، نوعی مدیریت خاص و منحصر بفردی در عرصه پولی کشور ظهور کرد که آثار و تبعات آن صنعت بانکداری کشور را زیر سؤال برده است مدیریتی که اگر با ذربین دور تا دور دنیا را بگردیم نمونه آن را نمی توانیم پیدا کنیم. وی افزود: وقتیکه اسمی از مدیران صنعت بانکداری کشور به میان میآید همه توقع دارند تا حداقل با شخصی محترم، موجه، باسواد، کاردان، باحوصله، مدیر و مدبر، به روز، با اخلاق و حافظ منافع مشتری و بانک رو به رو شوند اما متأسفانه غالب مدیران بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری کشور استاندارد جدید مدیریتی را برای خود خلق کرده و در آن قالب کار میکنند!! شخصی مغرور، خشن، بی حوصله، دائم در جلسه، بی توجه به مشتری، حافظ منافع هر جائی که خود تشخیص میدهند، بی اهمیت به تماس مسئولین و حتی نمایندگان محترم مجلس (زیرا از نظر ایشان بی توجهی به تماسها نوعی کلاس و قدرت محسوب میشود)، اتخاذ تصمیمات من درآورده، دریافت حقوق و پاداشهای کلان و... که بدبختانه حاصل این مدیریت نوظهور و غلط آقایان، به جزء بهم ریختگی بازار مالی، نابسامانی اقتصاد، نارضایتی دولت و ملت و رشد معوقات و پر شدن جیب رانت خواران و از همه مهمتر اجتماع سپرده در برابر بانک مرکزی و دامن زدن به شایعۀ ورشکستگی بانکها و مؤسسات مالی، حاصل دیگری درپی نداشته است.
 
رییس مرکز تجارت جهانی 

این خودروها همچنان بی‌کیفیت‌اند!
جام نیوز:
برخی از خودروهای سواری داخلی همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی تولید می‌شوند. بررسی جدیدترین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (اردیبهشت ماه ۱۳۹۶) نشان می‌دهد که این خودروها همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی و با همان کیفیت سابق تولید می‌شوند. این خودروها شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا هاچ‌بک، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس ۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ هستند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کسب می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد. تاکنون هیچ یک از خودروهای سواری تولیدی و مونتاژی در خودروسازان داخلی موفق به کسب پنج ستاره کیفی نشده است.
 
خودرو
 
 استمهال ۲۸ ماهه وام پرداختی از حساب ذخیره ارزی به شرکت بدحساب پتروشیمی
تسنیم:
بر اساس مصوبه هیئت امنا حساب ذخیره ارزی، تسهیلات اعطایی به یک شرکت پتروشیمی با دوره استفاده تقریبی ۷ ساله، تنفس ۶ماهه و بازپرداخت ۵ ساله تعریف شده است. بررسی یک نمونه از تسهیلات دهی حساب ذخیره ارزی نشان می‌دهد، هیئت امنای این حساب، به یک شرکت پتروشیمی تسهیلات با دوره استفاده 7 ساله، دوره تنفس 6 ماه و دوره بازپرداخت 5 سال اعطا کرده است. بر اساس این مصوبه که به امضای اسحاق جهانگیری رسیده است، دوران مشارکت مدنی یا استفاده شرکت مذکور از تسهیلات 10 ماه، دوران تنفس، 6 ماه و دوران بازپرداخت تسهیلات یک سال افزایش یافته است. گفتنی است، حساب ذخیره ارزی یک حساب دولتی است که اگر دولت پس از دخل و خرج‌های پیش‌بینی شده درآمد زیادی کسب کرد باید آن مبالغ را به حساب ذخیره ارزی واریز کند، بنابراین حساب ذخیره ارزی به عنوان یک قلک دولتی به شمار می‌رود. خامکانی رئیس پیشین فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی، معتقد است: پس از ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصادی توسط مقام معظم رهبری، در قانون برنامه پنجم مقرر شد صندوقی تحت عنوان صندوق توسعه ملی تشکیل شود که 20 درصد از درآمدهای نفتی قبل از هر هزینه‌ای به این صندوق واریز شود بنابراین صندوق توسعه ملی یک صندوق ملی برای حمایت از بخش خصوصی بوده  و حساب ذخیره ارزی یک حساب دولتی است. گفتنی است از دولت دهم به بعد اختیارات هیئت امنای حساب ذخیره به کمیسیون اقتصادی دولت واگذار شده است. 
 
استمهال 

استان تهران رکورد تولید کلزا را شکست
باشگاه خبرنگاران:
رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: بنابر گفته معاونت زارعت وزارت جهاد، رکورد تولید کلزا را استان تهران شکسته شد. علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به آخرین وضعیت تولید گندم اظهار داشت: در سال جاری مجموع سطح زیر کشت گندم ۴۰ هزار هکتار است که این رقم نسبت به سال گذشته هزار هکتار کاهش یافته است. وی با اشاره به پیش بینی تولید ۲۲۰ هزار تن گندم در سال جاری افزود: علی رغم کاهش سطح زیر کشت، به سبب اقداماتی نظیر افزایش بهره وری در واحد سطح، آبیاری به موقع و مبارزه با آفات توانستیم عملکرد در واحد سطح را افزایش دهیم. منصوری ادامه داد: تاکنون ۱۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده که مطالبات آن‌ها پس از ثبت در سامانه به مرور پرداخت خواهد شد. رئیس جهاد کشاورزی استان تهران از افزایش ۵ برابری سطح زیر کشت کلزا در سال جاری خبر داد و گفت: این درحالی است که در پی سرمای ناگهانی پاییز  به بخشی از مزارع کلزا آسیب جدی وارد شد که از این رو پیش بینی می‌شود تولید کلزا با افزایش ۵ برابری نسبت به سال گذشته به ۲ هزار تن برسد. وی در ادامه افزود: در برخی از مزارع توانستیم به تولید ۲۰۰. ۵ کیلو و ۷ کیلو در هکتار دست یابیم که بنا بر گفته معاونت زارعت وزارت جهاد رکود تولید کلزا را استان تهران شکسته شد. به گفته منصوری تاکنون ۷۰۰ الی ۸۰۰ تن کلزا با نرخ هر کیلو ۲ هزار و ۷۰۰ تومان از کشاورزان خریداری شده که وجه آن بلافاصله پس از ثبت در سامانه پرداخت شده است. 
 
کلزا 

درآمد 184 میلیون ریالی از صادرات توت فرنگی
باشگاه خبرنگاران:
طبق آمار منتشر شده توسط گمرک در یک ماهه نخست سال 96 قریب به 3 تن توت فرنگی تازه ، از کشور صادر شده است. طبق آمار منتشر شده توسط گمرک در یک ماهه نخست سال 96 قریب به 3 تن توت  فرنگی تازه ، از کشور صادر شده است. ارزش دلاری این میزان صادرات  5704  و ارزش ریالی آن  184,933,676  بوده است. 
 
توت فرنگی 
 
/انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *