جزینی: اگر خادم از فرنگی شناخت داشت، در انتخاب سرمربی تیم ملی بهتر عمل می‌کرد/ محمد بنا مثل بنزی شده که در بیابان حرکت می‌کند!

8:58 - 27 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۹۷۴۸
مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی از شرایط این تیم در فاصله چند ماه مانده به مسابقات جهانی ابراز نگرانی کرد.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، تیم ملی کشتی فرنگی اگر چه در حال پوست‌اندازی است اما باز هم نگرانی‌هایی از سوی علاقه‌مندان به این رشته برای مسابقات جهانی ۲۰۱۷ پاریس و در نهایت المپیک ۲۰۲۰ توکیو وجود دارد.
 
رسول جزینی، مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی در زمان محمد بنا، درباره این که شرایط تیم ملی را در حالی که در آسیا قهرمان شده و در بازی‌های کشورهای اسلامی به مقام دوم رسیده، چطور ارزیابی می‌کند، به میزان، گفت: مسابقات جهانی حتماً بسیار سخت خواهد بود. این اولین میدانی است که مشخص می‌کند علی اشکانی (سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی) چیزی در چنته دارد یا نه. در مسابقات جهانی قبلی، تیم ملی با دو کشتی‌گیر به مجارستان رفته بود که هر دو آخر شدند و آن را به پای اشکانی نوشتند که کمال بی‌انصافی بود و انتخاب خودشان را هم نقض کردند! اما مسابقات جهانی آزمون مهمی است و اگر تیم ملی موفق نشود، باید فکر اساسی کنیم چرا که زمان را از دست می‌دهیم و این پروسه تکرار خواهد شد. البته امیدوارم برنامه‌های اشکانی برای تیم ملی جواب بدهد اما اگر موفق نباشد و این وضعیت ادامه داشته باشد، خیانت واضح و آشکاری صورت می‌گیرد!

وی در خصوص این که محمد بنا هم کار مربیگری را دوباره از سر گرفته، افزود: در مثل مناقشه نیست اما در مورد محمد آقا باید بگویم او عاشق و شیدای کشتی است و کشتی را به خاطر خودش می‌خواهد، نه درآمد و شهرت آن و برای همین دوباره کارش را در یک باشگاه آغاز کرده است. البته به نظر من این اتفاق مثل این است که یک بنز را در بیابان به حرکت در بیاوریم! آموزش محمد آقا برای نوجوانان هم خوب است اما چنین مربی باید در سطح عالی کار کند. او سرمایه‌ای است که باید در مرغوب‌ترین جا از خدمات او استفاده کرد.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی در واکنش به این موضوع که بنا خودش نخواست بعد از المپیک 2016 ریو در تیم ملی کشتی فرنگی بماند، گفت: درست است اما باید دید چه عواملی در رفتن او دخیل بوده‌اند وگرنه بنا عاشق تیم ملی است. باید چرایی رفتن او را ارزیابی کنید. او یک مربی نیست که در هر شرایطی کار کند و «بله قربان گو» باشد. همین اقتدار اوست که بنا را خاص کرده است و اگر این چیز‌ها را از او بگیریم، عملا دیگر حرفی برای گفتن ندارد.

جزینی درباره اینکه امید نوروزی هم در شیراز یک آکادمی کشتی فرنگی تاسیس کرده، خاطرنشان کرد: امید یکی از پهلوان‌های کشتی است که دغدغه شهرش را دارد و می‌خواهد پرچم ایران را به اهتزاز در بیاورد. شاید این کار وظیفه وزارت ورزش و هیئت‌های کشتی باشد اما به طور مثال در شهر خودم اصفهان این اتفاق نیفتاده و متاسفانه سوءمدیریت هایی وجود دارد که قابل تحمل نیست.

وی در پایان گفت: کشتی فرنگی را باید یک فرنگی‌کار اداره کند و واقعا همین‌طور است. رسول خادم یک آزادکار است و اتفاقاً خیلی هم روی رشته‌اش تعصب دارد. هر وقت هم که صحبت می‌کند، کشتی فرنگی یادش می‌رود و بعد که یادش می‌آید، مقداری درباره آن صحبت می‌کند! شاید هم شناختی راجع به کشتی فرنگی ندارد که اگر این طور بود، در انتخاب سرمربی تیم ملی موفق‌تر عمل می‌کرد!
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *