تشخیص عسل طبیعی از تقلبی/ تلویزیونی با قیمت بیش از ۲ میلیارد تومان/چشم هم سکته می‌کند! / مدرسه یا شکنجه‌گاه؟ /دریافت وام با کارت یارانه

16:45 - 24 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۹۱۵۶
کدام دانش آموز در این مدرسه دوام می‌آورد؟، عجیب‌ترین شیوه اعتیاد، پردرآمدترین هنرمند سال معرفی شد، چطوری بفهمیم عسل طبیعیه یا تقلبی؟، هزینه خرید و نصب این تلویزیون بیش از دو میلیارد تومان می‌شود! و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست. 
 
 عجیب‌ترین شیوه‌ اعتیاد
 
از عجیب‌ترین شیوه‌های اعتیاد "عقرب کشیدن" در پاکستان است، در این نوع اعتیاد عقرب را دودی میکنند و با دخانیات میکشند. مصرف کننده‌ها بالاترین درجه نئشگی را عقرب کشیدن میدانند.
 
 

چطوری بفهمیم عسل طبیعیه یا تقلبی؟

کافیست چند قطره عسل را با قاشق روی حرارت بگیرید، اگر لبه‌های عسل سیاه شد عسل شکر دارد و طبیعی نیست!
 
 

هزینه خرید و نصب این تلویزیون بیش از دو میلیارد تومان می‌شود!
 
ایران جیب: "C Seed" یک برند لوازم خانگی معروف در دنیای الکترونیک نیست، اما محصولی تولید کرده است که بسیاری از برندهای معتبر تلویزیون خانگی از پس تولید آن بر نمی‌آیند.

این تلویزیون ۲۶۲ اینچ قطر دارد؛ یعنی بیش از ۶. ۵ متر قطر نمایشگر بزرگترین صفحه نمایش عریض دنیا با کیفیت ۴K است و البته به تناسب اندازه‌اش از قیمت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

برند اتریشی "C Seed" با ساخت تلویزیون‌های بزرگ و گران قیمت بیگانه نیست. این شرکت که در وین اتریش واقع شده است جایزه "بهترین بهترین‌ها"ی طراحی را با همکاری گروه طراحی "پورشه" (Porsche) در سال ۲۰۱۲ با طراحی یک مانیتور LED ۲۰۱ اینچی شهری به دست آورد.

مدل جدید این شرکت خانگی می‌باشد و برای استفاده در فضای آزاد و شهری طراحی نشده است.

شرکت "C Seed" این بار از شرکت "L-Acoustics" که متخصص سیستم‌های صوتی همراه تلویزیون‌ها است، کمک گرفته است. تلویزیون جدید این شرکت از ۶ تا ۱۰ اسپیکر سینمای خانگی بهره می‌برد و به تناسب اینکه کاربر در حال تماشای چه نوع برنامه یا موسیقی است، صدای این سینمای خانگی تنظیم می‌شود.

این تلویزیون عظیم الجثه با ۶. ۶۵ متر قطر، ۶. ۱۴ متر طول و عرض ۲. ۵۷ متری و قدرت نمایش با وضوح ۴K تفاوت بزرگی را در صنعت طراحی و تولید تلویزیون رقم زده است.
 
این تلویزیون ۲۶۲ اینچی از فناوری "black LED" با ارائه نسبت کنتراست ۵۰۰۰ به ۱ بهره می‌برد. شرکت "C Seed" تقریبا به طور کامل لبه‌های تلویزیون را از سه طرف از بین برده است و شما با یک صفحه نمایش کامل بدون اضافات روبرو هستید. این تلویزیون تن‌ها از یک لبه ۱۵ سانتی متری در پایین صفحه نمایش بهره می‌برد که شاید به عنوان تن‌ها نقص طراحی آن شمرده شود.

این تلویزیون همراه با یک پوشش پارچه‌ای عرضه می‌شود که با فشار یک دکمه روی ریموت دستگاه روی صفحه نمایش قرار می‌گیرد. این پارچه مزین به یک نقاشی با کیفیتی همسان با کیفیت ۴K تصویر تلویزیون است. برای نصب این تلویزیون روی دیوار به نگه‌دارنده‌های (براکت) قوی نیاز است چراکه ۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

جالب است بدانید که فقط هزینه نصب این تلویزیون ۳۵ هزار یورو است!

قیمت تلویزیون حداکثر ۴۹۰ هزار یورو است و این بدان معنی است که خرید این تلویزیون و متعلقات و هزینه نصبش بیش از نیم میلیون یورو (دو میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان) هزینه در بر دارد.
 
 

پردرآمدترین هنرمند سال معرفی شد

خبرآنلاین: تیلور سوییفت خواننده آمریکایی که سال ۲۰۱۶ با درآمد ۱۷۰ میلیون دلاری در صدر فهرست پردرآمدترین سلبریتی‌های جهان قرار داشت امسال در میان ۴۰ نفر نخست فهرست جایی ندارد و درآمدش ۱۲۶ میلیون دلار کمتر از سال پیش است.

به تخمین نشریه فوربز تیلور سوییفت از اول ژوئن سال ۲۰۱۶ تا اول ژوئن سال ۲۰۱۷ در حدود ۴۴ میلیون دلار درآمد داشت.

امسال نیز در فهرست پردرآمدترین چهره‌های صنعت سرگرمی یک خواننده رتبه نخست را در اختیار دارد. شان کامز «دیدی» خواننده رپ که در ۱۲ ماه گذشته ۱۳۰ میلیون دلار درآمد داشت پردرآمدترین سلبریتی فهرست فوربز است.

در رده دوم این فهرست بیانسه دیگر خواننده سرشناس آمریکایی قرار گرفته است که سال گذشته ۱۰۵ میلیون دلار کسب کرد. این خواننده سال گذشته آلبوم پرفروش «لیموناد» را به بازار موسیقی عرضه کرد.

سومین سلبریتی پردرآمد فهرست فوربز نیز یک خانم است. جی‌کی رولینگ نویسنده سرشناس بریتانیایی و خالق شخصیت هری پاتر سال گذشته ۹۵ میلیون دلار درآمد داشت. او بیشتر این مبلغ را از فروش خوب فیلم «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» به دست آورد.

بازگشت رولینگ به فهرست سلبریتی‌های پردرآمد ۱۲ ماه گذشته دو هفته پیش از بیستمین سالگرد انتشار نخستین کتاب از سری کتاب‌های محبوب و پرطرفدار «هری پاتر» روی می‌دهد.

دیگر بریتانیایی مشهور فهرست فوربز ادل است. او که با درآمد ۶۹ میلیون دلاری در ۱۲ ماه گذشته در رده هجدهم قرار گرفت.

نشریه فوربز برای به دست آوردن این فهرست از آمار موسسه «نیلسن»، «پول‌استار» و بانک اطلاعاتی اینترنتی فیلم‌ها در کنار مصاحبه با کارشناسان صنعت سرگرمی، هنرمندان و چهره‌های سرشناس استفاده می‌کند.

 ۱۰۰ چهره سرشناس پردرآمد صنعت سرگرمی در ۱۲ ماه گذشته در مجموع پنج میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار درآمد داشتند.
 
 

گران‌ترین همبرگر دنیا چند؟
 
جام جم: رستورانی در شهر لاهه هلند، گران‌ترین همبرگر جهان را عرضه می‌کند. قیمت این همبرگر بیشتر از ۲۵۰۰ دلار است. این همبرگر از نوعی خرچنگ کمیاب دریایی، خاویار، مرمر ژاپنی، قارچ سفید و یک لایه طلا درست شده است.
 
 

چگونه با کارت یارانه وام بگیریم؟
 
باشگاه خبرنگاران: تشریفات اداری زمان بر و لزوم تامین وثائق و تضمین‌های دشوار، یکی از مشکلاتی است که همواره در بحث تامین مالی خرد وجود داشته، اما با فراهم شدن امکان دریافت وام از کارت یارانه، این مسائل رفع می‌شود.

در این راستا بانک مرکزی از سال گذشته، ساز و کار اعطای کارت اعتباری به مردم را فراهم کرد تا بانک‌ها بتوانند کارتهای اعتباری را بر مبنای عقد مرابحه صادر کرده و در اختیار مردم قرار دهند؛ در این میان، رویکرد اصلی این بود که کارتهای اعتباری، به تدریج جایگزین تسهیلات خرد بانکی شده و یا تمامی تسهیلات، از طریق کارت اعتباری اعطا شود.

همچنین ۲۷ اردیبهشت ماه امسال بانک مرکزی به منظور پوشش گسترده کارت‌های اعتباری در کشور و تسهیل بهره مندی تمام اقشار جامعه از تسهیلات بانکی به پشتوانه یارانه واریزی به حساب خانوارها، طرح «یاراکارت اعتباری» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

بر این اساس به گفته کارشناسان اقتصادی، پرداخت وام از کارت یارانه در نهایت می‌تواند منتج به افزایش قدرت خرید خانوار‌ها، ارتقای رضایتمندی جامعه از نظام بانکی و کمک به تولید و اشتغال داخلی شود.

 تمام سرپرستان خانوار‌ها که مشمول اخذ یارانه هستند، می‌توانند با ارایه درخواست برای اخذ یاراکارت اعتباری به مؤسسه اعتباری مراجعه کنند.

یاراکارت اعتباری در قالب عقد مرابحه توسط مؤسسه اعتباری صادر می‌شود.

 تسهیلات در قالب یاراکارت اعتباری، به صورت نسیه اقساطی به اشخاص مشمول اعطاء می‌شود.

به هر خانوار مشمول دریافت یارانه، صرفاً یک فقره یاراکارت اعتباری اعطا و کارت مزبور به نام سرپرست خانوار صادر می‌شود.

 صدور یاراکارت اعتباری به پشتوانه حساب‌های یارانه‌ای اشخاص مشمول انجام می‌پذیرد.

شرایط بازپرداخت وام از حساب یارانه

در این طرح، تسهیلات ضمن انعقاد قرارداد لازم‌الاجرا و به پشتوانه وثیقه یارانه‌های نقدی اعطا شده و بدین ترتیب مشکلات مربوط به تأمین وثایق اشخاص کم‌درآمد قابل رفع خواهد بود.

 بازپرداخت تسهیلات اعطایی به صورت خودکار از محل حساب‌های یارانه‌ای اشخاص انجام می‌پذیرد و بدین سبب ریسک ناشی از عدم پرداخت اقساط از سوی اشخاص مشمول به حداقل می‌رسد.

مهلت بازپرداخت تسهیلات نسیه اقساطی، به تشخیص مؤسسه اعتباری حداقل ۳۶ ماه و حداکثر ۶۰ ماه است.

سقف وام دریافتی از کارت یارانه

سقف تسهیلات اعطایی به اشخاص مشمول با توجه به میزان یارانه خانوار تعیین می‌شود. در هر حال، در مرحله اول سقف پرداخت تسهیلات از طریق این سازوکار پنجاه میلیون ریال است.

بر اساس این گزارش یاراکارت اعتباری دارای ویژگی گردان است؛ بدین نحو که تا تاریخ انقضا، همواره به میزان مابه‌التفاوت مبلغ سقف اعتبار و اصل تسهیلات تسویه نشده توسط مشتری، دارای اعتبار است.

لازم به ذکر است مانده یاراکارت اعتباری صرفاً برای اعطای تسهیلات در قالب مرابحه قابل استفاده بوده و تراکنش‌های مالی دیگر نظیر برداشت وجه، انتقال وجه و برداشت کارمزد از کارت مزبور مجاز نمی‌باشد. واریز وجه به یاراکارت اعتباری از ممنوعیت این بند مستثنی است.

سود وام دریافتی از کارت یارانه

سود یاراکارت اعتباری برای تسهیلات نسیه اقساطی بر اساس نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار در مورد عقود غیرمشارکتی محاسبه می‌شود که در حال حاضر ۱۸ درصد است.

بر اساس این گزارش دریافت وام از کارت یارانه این امکان را فراهم می‌کرد که فرد با خیال راحت، منابع را برای تامین هر نیازمندی خود اعم از کالا و خدمت مصرف کند و مبلغ آن را هم بر مبنای توافق با بانک پرداخت نماید؛ نکته دیگر این است که علاوه بر خرید کالا در بخش خدمات نیز می‌توان از این کارت‌ها استفاد کرد، به این ترتیب که برای خدمات درمانی و کمک پرداخت شهریه تحصیلی و خدمات گردشگری نیز، کارتهای اعتباری قابلیت استفاده دارد.

دریافت وام از حساب یارانه عملیاتی شد

بر اساس این گزارش با گذشت چند هفته از ابلاغ این بخشنامه مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی در این‌باره گفت: بانک مرکزی بانک‌ها را برای پرداخت وام ۵ میلیونی با وثیقه یارانه نقدی ملزم نکرده است و در صورتیکه منابع بانک‌ها اجازه دهد، به تبع می‌توانند وام را پرداخت کنند، اما در شرایط فعلی بانک‌ها منابع لازم برای پرداخت تسهیلات در این حجم وسیع برای افرادی که یارانه دریافت می‌کنند را ندارندبا این حال روز گذشته، ولی الله سیف رییس بانک مرکزی از ابلاغ دستور العمل پرداخت وام از کارت یارانه و عملیاتی شدن این طرح خبر داده است.

وی اظهار داشت: در گذشته کارت‌های اعتباری ۱۰، ۲۰ و ۵۰ میلیونی صادر می‌شد؛ در حال حاضر نیز کارت‌های اعتباری ۵ میلیون تومانی نیز در میان این کارت‌ها قرار داده‌ایم که از طریق وثیقه گذاشتن یارانه بتوان پرداخت وام را عملیاتی کرد.

براساس این گزارش به گفته سیف، شبکه بانکی در حال اجرای این طرح است و در آینده نزدیک شاهد پرداخت وام از حساب یارانه به مردم خواهیم بود.
 
 

 
 وقتی که چشم سکته می‌کند
 
ایرنا: چشم‌ها نیز مانند تمام ارگان‌های بدن برای فعالیت به جریان خون غنی از اکسیژن نیاز دارند. یکی از این بافت‌های حیاتی چشم شبکیه است که در پشت چشم قرار دارد.
 
شبکیه نقش حیاتی در ارسال سیگنال‌های بینایی به مغز دارد و حاوی شریان‌ها و وریدهای کوچک و بزرگی است که خون را به قلب می‌فرستند و از قلب می‌گیرند. این خون برای بینایی حیاتی است و انسداد رگ‌های خونی شبکیه نهایتا می‌تواند بر بینایی تاثیر گذارد و به نابینایی منجر شود.

سکته چشمی چیست؟
 
در جریان یک سکته چشمی، رگ‌های شبکیه یا شریان‌ها آنطور که باید کار نمی‌کنند؛ این شریان‌ها به واسطه یک لخته خونی و یا باریک شدن رگ‌های خونی مسدود می‌شوند.
درست مانند سکته مغزی که جریان خون به مغز کاهش می‌یابد یا قطع می‌شود، در هنگام سکته چشمی نیز شبکیه‌ها تامین خونی خود را از دست می‌دهند. در این هنگام خون و مایع در شبکیه نشت می‌یابند و باعث التهاب می‌شوند. در این زمان شبکیه و دید فرد هر دو به سرعت آسیب می‌بینند.
سکته‌های چشمی بسته به رگ خونی که تحت تاثیر قرار می‌گیرد چند نوع مختلف دارند:
 
- انسداد ورید مرکزی شبکیه (CRVO) که در آن ورید اصلی شبکیه مسدود می‌شود
- انسداد شریان اصلی شبکیه (CRAO) که در آن شریان مرکزی شبکیه مسدود می‌شود
- انسداد ورید جانبی شبکیه (BRVO) که در آن وریدهای کوچک شبکیه مسدود می‌شوند
- انسداد شریان جانبی شبکیه (BRAO) که در آن شریان‌های کوچک شبکیه مسدود می‌شوند

 افرادی که در معرض خطر ابتلا به سکته چشمی قرار دارند
 
برخی افراد در قیاس با دیگران با خطر بیشتر ابتلا به سکته چشمی روبرو هستند. عوامل خطرساز سکته چشمی مشابه با سکته مغزی است.
افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به وضعیت‌های زیر را دارند در معرض خطر بالاتر ابتلا به سکته چشمی قرار دارند:
- تصلب شرایین، یا تجمع پلاک در شریان‌ها
- فشار خون بالا
- کلسترول بالا
- سابقه حمله قلبی یا سکته مغزی
- درد قفسه سینه
- بیماری عروق کرونر قلب
- دیابت یا سابقه خانوادگی دیابت
- گلوکوم یا آب سیاه
طبق اعلام آکادمی چشم پزشکی آمریکا، افرادی که در دهه ۶۰ سالگی خود به سر می‌برند به ویژه مردان با خطر بالاتر ابتلا به سکته چشمی قرار دارند.

علائم سکته چشمی
 
سکته چشمی معمولا بدون درد است. یک تغییر ناگهانی در بینایی فرد یا کاهش بینایی در یک چشم اغلب اولین علامت یک سکته مغزی هستند.
کاهش بینایی یا بر کل چشم تاثیر می‌گذارد یا می‌تواند زیرکانه‌تر از آن باشد. بطوریکه برخی افراد تن‌ها از دست دادن دید محیطی را تجربه می‌کنند و یا دچار نقاط کور یا مگس پران می‌شوند.
 
تاری یا انحراف دید نیز از دیگر علائم ابتلا به سکته چشمی است. البته این تغییرات بینایی می‌تواند کاهش یابد و سپس در عرض چند ساعت یا چند روز بدتر شوند.
 
البته سکته مغزی که بر جریان خون به مغز تاثیر می‌گذارد نیز می‌تواند باعث از دست دادن ناگهانی بینایی و یا تغییراتی در بینایی شود. به همین دلیل برای هر تغییرات ناگهانی در بینایی باید فورا به مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه کرد.
 
درمان
 
برای کمک به حداقل رساندن آسیب وارده به شبکیه باید سکته چشمی را فورا تحت درمان قرار داد. از جمله گزینه‌های درمانی سکته چشم می‌توان به استفاده از داروهایی که لخته خونی را حل می‌کنند، رویه‌ای که به دور کردن لخته خون از شبکیه کمک می‌کند و گشاد کردن شریان‌های شبکیه با یک گاز استنشاقی اشاره کرد.
 
از سوی دیگر ممکن است افراد به پیگیری طولانی مدت برای درمان بیماری قلبی یا مشکلات رگ خونی که می‌تواند به سکته چشمی کمک کند نیاز داشته باشند.

پیشگیری ازسکته چشمی
 
بررسی کلسترول یا فشار خون و نیز ورزش منظم به پیشگیری از ابتلا به سکته چشمی کمک می‌کند.
 
انجام آزمایش برای بیماری‌های قلبی بخش اصلی پیشگیری از یک سکته چشمی است. این آزمایش‌ها ممکن است شامل بررسی‌های منظم کلسترول و فشار خون و بررسی سایر عوامل خطرساز بیماری قلبی مانند سابقه خانوادگی، رژیم غذایی و شیوه زندگی باشد.
 
عوامل خطر ساز بیماری قلبی در خطر ابتلا به سکته چشم نقش دارد. یک مقاله در مجله Eye بیان می‌کند که ۶۴ درصد از افراد بعد از ابتلا به یک سکته چشمی دست کم یک عامل خطر ساز تشخیص داده نشده بیماری قلبی داشته اند. بزرگترین عامل برای این افراد کلسترول بالا بود.
 
بطور کلی برای سالم نگاه داشتن رگ‌های خونی و کمک به پیشگیری از سکته چشمی افراد باید:
 
- بطور منظم ورزش کرد بطوریکه بر اساس توصیه‌ها مردم باید دست کم هفته‌ای ۲. ۵ ساعت ورزش کنند.
- یک رژیم غذایی سالم مملو از میوه، سبزیجات و غلات کامل و چربی‌های اشباع نشده مصرف کنند.
- از سیگار کشیدن پرهیز و یا سیگار کشیدن را ترک کنند.
- و بالاخره با همکاری یک پزشک سایر وضعیت‌های سلامتی مانند دیابت را کنترل کنند.

 
 
کدام دانش آموز در این مدرسه دوام می‌آورد؟ +تصاویر
 
باشگاه خبرنگاران جوان: اکثر کودکان در چین از سن شش سالگی به مدارس مخصوص ورزش فرستاده می‌شوند و برای رقابت در مسابقات حسابی از طرف مربیان تحت فشار هستند، مدرسه شیچاهای نیز از این قاعده مسثنی نبوده و در آنجا به ورزش دانش آموزان اهمیت بسیاری داده می‌شود.

کودکان و نوجوانی که معمولا سن آن‌ها بین ۶ تا ۱۸ سال بوده راهی این مدرسه می‌شوند تا صبح‌ها درس بخوانند و عصر‌ها آموزش‌های ورزشی ببینند، این کودکان و خانواده هایشان که فقط در پایان هفته حق ملاقات با یکدیگر را دارند این دوری را به امید قهرمانی در المپیک طاقت می‌آورند.

مدرسه شیچاهای کارنامه بلند و درخشانی در تعلیم و تربیت ورزشکاران موفق دارد که هرکدام چند مدالهای طلا کسب کرده اند، کودکان در اینجا باید اخم و اخلاق خشک مربیان را تحمل کنند و حتی گاهی اوقات از آن‌ها کتک هم بخورند تا به نتیجه مورد تایید برسند، یکی از دانش آموزان از ترس اینکه نتواند رضایت مربیان خود را جلب کند دست به دو پینگ زده بود، اما دستش رو شد و به سختی مورد تنبیه قرار گرفت.

با وجود اینکه ورزش همیشه مورد تایید همه بوده و تمام انسان‌ها از فواید آن آگاهند، اما در این کشور به قدری‌ی سری از دانش آموزان را به سمت ورزش سوق می‌دهند که برخی از آن‌ها گاهی قبل از ورود به کلاس ششم از درس خواندن می‌مانند و مجبور به ترک تحصیل می‌شوند در نتیجه هنگای که بزرگتر شدند به علت عدم مهارت در زمینه‌های غیر ورزشی در هر شغل دیگری شکست می‌خورند، عده‌ای از آن‌ها نیز به امید فعالیت در کنار پلیس‌ها در این راه قدم می‌گذراند و هنگامی که از آنجا هم به دلایل گوناگون دست رد به سینه شان می‌خورد در نهایت به بیکاری و فقر دچار شده و مجبورند با مشکلاتی از این قبیل دست و پنجه نرم کنند.
 
 

 




 
 
 
 
 
انتهای پیام/
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *