واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به اخبار افزایش نرخ بلیت هواپیما

13:30 - 24 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۹۰۹۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نرخ بلیت هواپیما بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما الزاماً به معنای افزایش قیمت‌ها نیست.

واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به اخبار افزایش نرخ بلیت هواپیمابه گزارش گروه اقتصاد ، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما بدون نظارت سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پس از تصمیمات شورای عالی هواپیمایی و اجرایی شدن موضوع بند ب. ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما و شبکه پروازی در پرواز‌های داخلی و ابلاغ آن به شرکت‌های هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری نرخ تکلیفی ندارد، اما نظارت دارد لذا طرح افزایش قیمت بلیت هواپیما به گونه‌ای که مطرح شده است موضوعیت ندارد.

رضاجعفرزاده گفت: نرخ بلیت هواپیما بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما الزاماً به معنای افزایش قیمت‌ها نیست، همانطور که در بسیاری از مواقع شاهد ارائه نرخ بلیت هواپیما پایین‌تر از نرخ‌های متعارف هستیم.

وی همچنین گفت: نرخ بلیت هواپیما بر مبنای کلاس نرخی است که شرکت‌های هواپیمایی اعلام و از طرق سایت آن شرکت‌ها منتشر می‌شود.

جعفرزاده با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در درجه اول ایرلاین‌ها را مسئول چگونگی توزیع بلیت‌های خود می‌داند افزود: متقاضیان بلیت هواپیما می‌توانند برای اعتبار سنجی از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری www.cao.ir و انجمن شرکت‌های هواپیمایی به نشانی www.aira.ir از اعتبار بلیت خود اطمینان حاصل کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه گفت: نظر به این که در آستانه تعطیلات تابستان تقاضا برای استفاده از بخش هوایی بالاست به متقاضیان توصیه می‌شود برای تهیه بلیت هواپیما به مراکز و دفاتر معتبر و دارای مجوز مراجعه کنند.

وی در پایان اظهار داشت هرگونه شکایت ارسالی از طریق سایت سازمان در کمترین زمان ممکن توسط دفتر نظارت سازمان رسیدگی خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *