رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چرا سازندگان برنامه‌های رایگان اندروید بسیاری از موارد را به ما نمی‌گویند؟ /درتماس صوتی تلگرام مصرف اینترنت را کاهش دهید/با این دستگاه متوجه لهجه‌های محلی شوید/تجربه دسترسی به سایت‌ها دراندروید بدون نیاز به اینترنت

13:26 - 24 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۹۰۵۲
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
از فروشگاه سیار هوشمند خرید کنید با پهپاد تحویل بگیرید!، همه چیز در مورد startup‌های ویندوز!، کاهش مصرف اینترنت در هنگام تماس صوتی تلگرام، ۲ روش مشاهده و دسترسی به سایت‌ها بدون نیاز به اینترنت در اندروید و... از اخبار خواندنی فناوری امروز است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، از فروشگاه سیار هوشمند خرید کنید با پهپاد تحویل بگیرید!، همه چیز در مورد startup‌های ویندوز!، کاهش مصرف اینترنت در هنگام تماس صوتی تلگرام، ۲ روش مشاهده و دسترسی به سایت‌ها بدون نیاز به اینترنت در اندروید و... از اخبار خواندنی فناوری امروز است.
 
 جزئیات را در ادامه بخوانید ....     
 
 
چیزهایی که سازندگان برنامه‌های رایگان آندروید به شما نمی‌گویند؟

همه مردم نرم افزار‌های رایگان رو دوست دارن و از آن‌ها استفاده میکنندو هیچ جای تعجبی نداره، اما آیا همه نرم افزار‌های رایگان این روزا خوب هستند؟ بیشتر برنامه‌های آندروید رایگان به نظر میرسه که یه پیشینه‌ای در مورد آن‌ها وجود داره.

در آمد اصلی play store از نرم افزار‌های پولی آن نیست. این در آمد از نرم افزار هایی میاد که سازندگان آن، آن را رایگان در اختیار مردم قرار میدهند. از آن جایی که ما اهمیت نرم افزار هایی رو که میخریم میدونیم، اما ما میخوایم در این مطلب هزینه‌های پنهانی که پشت نرم افزار‌های رایگان هست رو به شما بگوییم.

طبق مطالعه انجام شده توسط دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، موسسه فناوری روچستر و دانشگاه ملکه نرم افزار هایی که هیچ پولی ما بابت دریافت آن‌ها نمیدهیم. آن‌ها این پول را به روش‌های دیگری از ما می‌گیرند. این آزمایش بین ۲۰ نرم افزار برتر رایگان play store انجام شده است.

مشکل اصلی این برنامه‌ها این است که آن‌ها با تبلیغات همراه هستند و شما را از هدف اصلی خود که استفاده از آن نرم افزار است باز میدارند و مشکلاتی را هم که در زیر خواهیم گفت: به همراه دارند البته این را بگوییم که همه نرم افزار‌های رایگان این گونه نیستند، اما به هرترتیب این حق شماست که مشکلات آن‌ها را بدانید. یعنی میتوان به عبارت دیگر گفت که برای سازندگان نرم افزار‌های رایگان راحتی شما در نظر گرفته نمی‌شود بلکه تن‌ها به فکر سود خود هستند. با بست ترفند همراه باشید.
 
 ۱ -نرم افزار‌های رایگان باتری بیشتری استفاده میکنند:

با وجود تبلیغات و همچنین بهینه سازی نشدن این نرم افزار‌ها عجیب نیست که باتری شما سریع‌تر خالی می‌شود. چون این نرم افزار‌ها با کاهش ۳۳ درصدی میزان باتری همراه هستند و همچنین با عث میشوند که عمر باتری گوشی شما کاهش یابد.
 
 ۲ - برنامه‌های رایگان سرعت گوشی شما را کاهش میدهند:

درست است که این روز‌ها گوشی‌ها با پردازنده هایی بسیار قوی عرضه میشوند، اما باز هم این نرم افزار‌ها میتوانند تا حد قابل توجهی سرعت گوشی شما را پایین بیاورند پس اگر جدیدا خیلی سرعت گوشی شما پایین آمده است بدانید که تن‌ها مشکل از خود گوشی شما نیست بلکه باید ببینید کدام نرم افزار است که این گونه سرعت گوشی شما را کاهش داده است همچنین به خاطر وجود ویژگی multitasking این کندی بیشتر به چشم خواهد خورد.

حال باید این آمار عجیب را به شما بگویم که نرم افزار هایی که دارای تبلیغ هستند % ۵۶ از سرعت پردازش گوشی شما را میگیرند و % ۲۲ بیشتر از مورد نیاز نرم افزار از فضای گوشی شما می‌کاهند و % ۴۸ به محاسبات پردازنده می‌افزایند و باعث کاهش فضای رم گوشی می‌شوند.

خوب می‌بینید که هر گوشی‌ای هم که باشد پیش این آمار کم می‌آورد.
 
 
 
 ۳ -مصرف اینترنت شما را افزایش میدهند:

این نرم افزار‌ها تبلیغات خود را از اینترنت دانلود میکنند تا به شما نشان دهند پس باعث میشوند تا حجم اینترنت شما به حد چشم گیری افزایش یابد.

به هر ترتیب هر ارزانی بدون حکمت نیست و ما نمیتوانیم بگوییم همه نرم افزار‌های رایگان این گونه اند اماخوب بهتر است که از هر نرم افزار رایگانی استفاده نکنیم. البته این را هم اضافه کنم که شاید این همه چیز در مورد این نرم افزار‌های رایگان نباشد و هیچ کس نمیداند که شاید آن‌ها به چه روش هایی از این نرم افزار‌ها پول در می‌آورند…

 ۲ روش مشاهده و دسترسی به سایت‌ها بدون نیاز به اینترنت در اندروید

انزل وب: بعضی مواقع اتفاق افتاده که نیاز به باز کردن و دسترسی به وب سایت مهمی را داریم، اما به دلیل وجود برخی مشکلات مثل نداشتن آنتن و اینترنت گوشی نمی‌توانیم به اینترنت دسترسی پیدا کنیم. میخواهیم ترفندهایی را به شما آموزش دهیم که به صورت آفلاین بتوانید در اندروید به وب سایتهای مورد نظرتان دسترسی داشته باشید.

چگونه بدون اینترنت در اندروید سایت‌ها را باز و مشاهد کنیم؟

همانطور که میدانید که برای دسترسی به وب سایت و دیدن محتوا آن نیاز به اینترنت نسبتا پرسرعت و خوب است و حتی برخی اوقات با اینترنت کم سرعت هم این وب سایت‌ها باز نمی‌شوند. شما میتوانید همانند روش هایی که در مطلب چگونه بدون اتصال به اینترنت سایت‌ها را با کمک کش مرورگر باز کنیم و ۵ روش برای دانلود کامل سایت یا وبلاگ‌ها و استفاده آفلاین از آن‌ها انزل وب معرفی کردیم وب سایت‌ها را در گوشی اندرویدی خود دانلود و بعدا در زمانی که اینترنت ندارید آن‌ها را مطالعه کنید. در ادامه ۲ روش ساده انجام اینکار توسط مرورگر کروم اندروید و برنامه مخصوص دانلود آفلاین صفحه وب را به شما معرفی میکنیم.
 
باز کردن و دسترسی به سایت بدون اینترنت در اندروید با استفاده از Offline browser

ابتدا اپلیکیشن Offline browser را دانلود و نصب کنید (دانلود مسقیم از گوگل پلی). بعد از نصب، اپلیکیشن را باز کنید و با دیدن صفحه‌ای مثل تصویر پایین روی + کلیک کنید تا لینک جدیدی را اضافه کنید.
 
 

در صفحات بعدی لازم است که لینکی که میخواهید دانلود کنید و اسمی که میخواهید با آن ذخیره شود را وارد کنید. سپس دانلود را بزنید.
 
 

 کمی برای دانلود لینک صبر کنید تا بتوانید آنرا به صورت آفلاین ببینید.
 
 



پس از اتمام دانلود، صفحه‌ای مثل زیر را میبینید که بدون نیاز به اینترنت می‌توانید آنرا باز کنید.
 
 


به همین سادگی با ذخیره وب سایت بدون نیاز به اینترنت می‌توانید صفحات وب سایت‌ها را در گوشی باز و مطالعه کنید.
 
 


باز کردن سایت بدون اینترنت و نمایش آفلاین با استفاده از مرورگر گوگل کروم اندروید

در گوگل کروم به راحتی می‌توانید ویدیو، عکس و وب سایت‌ها را دانلود کنید و به صورت آفلاین از آن‌ها استفاده کنید. کافی است گوگل کروم را روی دستگاه اندرویدیتان نصب کنید و یا آنرا به روزرسانی کنید. با باز کردن مرورگر کروم، به سایت مورد نظرتان بروید.
 
 

روی لینک تپ کرده و نگه دارید تا گزینه Download Link به نمایش در بیاید.
 
 

چند ثانیه برای دانلود وب سایت صبر کنید.
 
 


بعد از کامل شدن دانلود، بدون نیاز به اینترنت می‌توانید وب سایت را باز کنید و آنرا آفلاین مطالعه کنید.
 
 

همچنین می‌توانید نسخه آفلاین صفحه را نیز ذخیره کنید.

اگر آدرس مورد نظر شما پس از مدتی غیر قابل دسترس بود از میتوانید روش بازیابی و دسترسی به اطلاعات و محتوا پاک شده سایت، وبلاگ و سرویس‌های اینترنتی استفاده کنید و همچنین اگر میخواهید با ذخیره آفلاین صفحات وب در حجم اینترنت گوشی خود صرفه جویی کنید.

کاهش مصرف اینترنت در هنگام تماس صوتی تلگرام

همان‌طور که می‌دانید چند وقتی است که تلگرام قابلیت تماس صوتی خود را فعال کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اطلاعات هر مخاطب و انتخاب آیکن تماس صوتی با او تماس بگیرید. طبیعی است که این تماس صوتی، میزانی از حجم اینترنت شما را مصرف می‌کند. اگر مایلید میزان مصرفی ترافیک اینترنت شما به هنگام تماس صوتی تلگرام از آن چه که هست کم‌تر شود در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم. با بست ترفند همراه باشید.
 
لازم به ذکر است که برای استفاده از تماس صوتی تلگرام باید دو طرف از برنامه‌های گذر از تحریم استفاده کنند

بدین منظور ابتدا اپلیکیشن Telegram را اجرا نمایید.

 
سپس به Settings مراجعه نمایید (در اندروید پس از انتخاب دکمه‌ی Menu بایستی Settings را لمس نمایید و در iOS بایستی به تب Settings بروید).

 اکنون Data and Storage را لمس کنید.
 
 

 
حال در قسمت Voice Calls، بایستی Use Less Data را انتخاب نمایید.

 
 
خواهید دید که به طور پیش‌فرض، گزینه‌ی Never تنظیم شده است. در صورت انتخاب این گزینه، کاهش مصرف داده صورت نمی‌گیرد. اگر On Mobile Network را انتخاب کنید تن‌ها در زمانی که در حال استفاده از اینترنت تلفن همراه هستید کاهش مصرف صورت می‌گیرد؛ و در نهایت اگر Always را انتخاب کنید همواره به هنگام تماس صوتی از طریق تلگرام کاهش مصرف انجام می‌پذیرد.
 
 

 بدیهی است که با این کاهش مصرف، تا حدودی از کیفیت تماس صوتی تلگرام کاهش می‌یابد.
 
لازم به ذکر است که برای استفاده از تماس صوتی تلگرام باید دو طرف از برنامه‌های گذر از تحریم استفاده کنند

همه چیز در مورد startup‌های ویندوز!

startup چیست؟ و چرا باید آن را غیر فعال کنیم؟ چگونه باید آن را غیر فعال کنید؟

خیلی از شما شاید startup‌ها را میشناسید، اما نمی‌دونید که چرا باید آن‌ها را غیر فعال کنید؟ یا شاید هم اصلا ندونید startup‌ها چی هستند؟ شاید هم اصلا نمی‌دونید چجوری باید آن‌ها را غیر فعال کنید؟ برای پاسخ به این سوالات امروز این مطلب را در بست ترفند از دست ندهید. همچنین این را هم اضافه کنم که اگر جدیدا سرعت بالا اومدن کامپیوترتون کم شده باز هم این مطلب را از دست ندهید…

startup‌ها چه چیزی هستند؟

startup‌ها نرم افزار هایی هستند که هر بار پس از روشن شدن کامپیوتر شما همراه با روشن شدن کامپیوتر آن‌ها هم شروع به فعالیت میکنند.

چرا باید startup‌ها را غیر فعال کنیم؟

اگر شما هم مدتیه که کامپیوتر تون خیلی دیر روشن میشه و طول میکشه تا بالا بیاد و از این موضوع رنج میبرید باید بگم که نیاز نیست ویندوزتون رو عوض کنید بلکه باید نرم افزارهایی رو که به صورت startup هستند و کاربرد چندانی را ندارند غیر فعال کنید تا دوباره سرعت بالا آمدن کامپیوتر شما مثل روز اولش بشه.

چگونه startup‌های ویندوز را غیر فعال کنیم؟

برای غیر فعال کردن startup‌ها در ویندوز‌های مختلف راه‌های مختلفی وجود داره که امروز به بررسی آن‌ها میپردازیم.

راه کلی برای windows ۷، ۸ , ۸. ۱، ۱۰

در این روش منو Run را باز کنید سپس عبارت msconfig را در آن بنویسید و ok کنید سپس صفحه‌ای باز میشود که با رفتن به تب startup میتونید startup‌ها را مدیریت کنید.

روش ویندوز ۱۰

در این روش شما باید کلید‌های ترکیبی ctrl+shift+esc را بگیرید؛ که صفحه‌ای برای شما باز میشود در آنجا با رفتن به تب startup میتوانید startup‌ها را مدیریت کنید.
 
 

 این دستگاه لهجه‌های محلی را ترجمه می‌کند

ایران اکونومیست: استارت آپ استرالیایی Lingmo به ساخت دستگاه مترجم جهانی یک گام نزدیکتر شده است. این استارت آپ دستگاهی کوچک به نام Translate One ۲ One ساخته که با فناوری هوش مصنوعی IBM Watson کار می‌کند. این دستگاه کوچک روی گوش قرار می‌گیرد و جالب آنکه نخستین فناوری خواهد بود که برای ترجمه نیاز به اتصال وای فای یا بلوتوث ندارد.

البته سال گذشته شرکتی دیگر یک مترجم کوچک که روی گوش قرار می‌گرفت نیز ساخته است. اما شرکت لینگمو تصمیم دارد با الگوریتم‌های ترجمه و ترکیب آن با «API‌های مترجم زبان و درک طبیعی زبان» (متعلق به شرکت‌ای بی ام) وجوه سخت زبان یعنی لهجه‌های محلی و عبارات و اصطلاحات منطقه‌ای را آسان کند. جالب آنکه برای انجام این مهم از بلوتوث یا وای فای استفاده نمی‌کند.

همچنین این نخستین دستگاه تجاری است که ترجمه را به وسیله هوش مصنوعی انجام می‌دهد. چنین دستگاهی برای شرکت‌های هواپیمایی، بخش امور خارجه دولت‌ها و حتی موسسات غیر انتفاعی که در مکان‌های دور افتاده، بسیار کارآمد است.

این سیستم در حال حاضر از ۸ زبان ماندارین چینی، ژاپنی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، برزیلی پرتغالی، انگلیسی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند. میکروفون داخلی دستگاه عبارات گفته شده را ردیابی می‌کند و آن‌ها را طی سه تا پنج ثانیه به زبان دوم ترجمه می‌کند.

همچنین یک اپلیکیشن برای iOS فراهم شده که شامل کلام به متن و متن به کلام برای تعداد زبان‌های بیشتری است.
 
 

آرشیو اینستاگرام در اختیار عموم کاربران قرار گرفت
 
باشگاه خبرنگاران جوان:حدود یک ماه پیش اینستاگرام ویژگی جدیدی به نام Archive را معرفی کرد که کاربران به واسطه آن می‌توانند به جای حذف کردن پست‌های خود، آن‌ها را آرشیو کنند.
 
قابلیت Archive پست‌های دلخواه شما را بایگانی می‌کند، و انجام این کار، آن پست دیگر در صفحه شما قابل مشاهده نیست و البته در زمان دلخواه می‌توانید پست آرشیو شده را دوباره به صفحه شخصی خود باز گردانید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، علامت ساعت در بالای سمت راست صفحه اضافه شده است و می‌توانید پست هایی که از دید دیگر کاربران پنهان کرده اید (آرشیو) را در آنجا مشاهده کنید.
 
قابلیت Archive که فقط برای برخی از کاربران فعال شده بود، از امروز استفاده از این قابلیت برای عموم کاربران در سراسر جهان امکان پذیر است.
 
 
 
از فروشگاه سیار هوشمند خرید کنید با پهپاد تحویل بگیرید!
 
مهر: یک شرکت سوئدی به نام Wheelys ایده مفهومی و بسیار کاربردی به نام Moby را ارایه کرده است که در واقع یک فروشگاه فوق مدرن با قابلیت حرکت به نقاط مختلف محسوب می‌شود.

این فروشگاه هم با حضور راننده و هم به صورت کنترل از راه دور حرکت می‌کند با این حال هدف اصلی شرکت سازنده استفاده از آن در وضعیت خودکار است تا بتواند خود را به مناطق گوناگون شهر از جمله حاشیه برساند.

افراد می‌توانند خود را به این فروشگاه رسانده و با استفاده از راهنمایی‌های یک دستیار هولوگرافیکی، کالای مورد نظرشان را خریداری کنند. برای این منظور تن‌ها باید اپلیکیشن Wheely را در تلفن همراه هوشمند نصب کرد تا فرآیند خرید با کسر قیمت کالا از کارت اعتباری به راحتی انجام شود.

اما بخش هیجان انگیزتر این ایده، امکان تحویل کالا با استفاده از چهار پهپادی است که در سقف این فروشگاه سیار آشیانه کرده اند.

سازندگان این فروشگاه استفاده از هوش مصنوعی و فناوری محاسبات ابری را به عنوان نقطه عطف این نوآوری معرفی می‌کنند.

جالب اینجاست که این فروشگاه‌ها به طور کاملا هوشمندانه حجم کالاهای موجود در خود و شارژ باتری را کنترل می‌کنند و در صورت نیاز به ایستگاه اصلی بازمی گردند تا نه تن‌ها باتری خود را شارژ کنند بلکه ذخیره رو به اتمام محصولاتشان را هم تکمیل کنند.

اما جذاب‌تر از همه اینکه این واحدهای فروش به گونه‌ای برنامه ریزی شده اند که اگر یکی از آن‌ها به دلیل کاهش حجم کالا نتواند خدمات رسانی مطلوب داشته باشد، می‌تواند از طریق به اشتراک گذاری کالا از فروشگاهی دیگر به کار خود ادامه دهد.

یک سمت این فروشگاه پوشیده از نمایشگر تلویزیونی ۴۰۰ اینچی است که دسته کمی از یک بیلبورد تبلیغاتی ندارد.

کل فرآیندهایی که درون این فروشگاه روی می‌دهد از طریق هوش مصنوعی موسوم به Hol کنترل می‌شود.

این فناوری جدید فعلا در شانگهای چین مورد آزمایش قرار گرفته و احتمالا در سال ۲۰۱۸ به صورت یک فناوری تجاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
 
 
 
 
 راه اندازی زیردریایی خودکار بوئینگ در آب‌های کالیفرنیا+تصویر
 
به گزارش ایسنا: این زیردریایی Echo Voyager بخشی از برنامه "سامانه زیرآبی بدون سرنشین فوق عظیم" (XLUUV) به شمار می‌آید و قرار است در مجموعه‌ای از مانور‌ها در آب‌های کالیفرنیای جنوبی، آزمایش‌هایی را بر روی سیستم‌های ارتباطی، سیستم‌های خودکار، سیستم پیشرانش، سیستم یکپارچه‌سازی و سامانه‌های باتری خود از سر بگذراند.

برخلاف سامانه‌های زیرآبی بدون سرنشین حال حاضر که عمدتا از راه دور کنترل می‌شوند و برای داشتن انرژی و پشتیبانی لازم نزدیک کشتی‌های مادر حرکت می‌کنند، زیردریایی جدید از سامانه‌های رایانه‌ای خودکار و سیستم نیرورسانی قابل شارژی استفاده می‌کند که هر بار به آن امکان شیرجه‌زنی و عملکرد خودکار را برای ماه‌ها می‌دهد.

فناوری Echo Voyager آزمایش‌های خود را در تجهیزات بوئینگ در هانتینگتون بیچ از سر گذرانده و باید وارد میادین آبی واقعی شود.

زیردریایی بوئینگ ۱۵. ۵ متر طول دارد و برای کنکاش در اعماق اقیانوس‌ها ساخته شده است.

این سامانه بخشی از برنامه XLUUV نیروی دریایی آمریکاست که هدف آن ساخت سامانه‌های زیرآبی ارزان، کارآمد و رباتیک برای برآوردن نیازهای این نیرو در قرن بیست و یکم است.

هفته گذشته بوئینگ اعلام کرد برای طراحی و تولید زیردریایی‌های XLUUV با شرکت "صنایع هانتینگتون اینگالز" (Huntington Ingalls Industries) وارد شراکت شده است. 
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *