ایران قطعا آتش‌افروزی‌های سعودی را تحمل نخواهد کرد

14:33 - 23 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۸۸۱۷
دسته بندی: سیاست
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مشکل عربستان بی‌تجرگی است گفت: ایران قطعا آتش‌افروزی‌های عربستان سعودی را تحمل نخواهد کرد.
ولایتی
به گزارش گروه سیاسی ، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با گونار فرس رئیس مرکز پژوهش‌های سوئد که صبح امروز (سه‌شنبه ۲۳ خرداد) برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برخی اظهارات مقامات سعودی مبنی بر اینکه ایران را زمین جنگ خواهیم کرد، اظهار داشت: مشکلی که عربستان در طی این سال‌ها دچار شده، ناپختگی و بی‌تجربگی کسانی است که در وزارت خارجه آن‌ها عمل می‌کنند و گاهی سخن‌هایی می‌گویند و این حاکی از عدم شناخت ایران، منطقه و بی‌تجربگی آنهاست وگرنه این‌ها امنیت خودشان را هم نمی‌توانند حفظ کنند.

وی افزود: این حکومت قرون وسطایی از بیت‌المال مسلمین هزینه بسیاری کرده تا از رئیس‌جمهور آمریکا دعوت کنند و مدعی هستند که اتحادی میان کشورهای اسلامی ایجاد شده، ولی جز چند کشور کوچک که کمک‌های مالی از عربستان می‌گیرند کشور دیگری پاسخی به آن‌ها نداد و هنوز اتحادی بین این چند کشور شکل نگرفته، بلکه شکاف عمیقی نیز ایجاد شد و این موضوع نشان می‌دهد که حاکمان جدید عربستان ظرفیت تحمل ادعای خودشان را هم ندارند و نتوانستند چند روز ادعای اتحاد را حفظ کنند.

ولایتی تصریح کرد: هنوز مرکب امضای اعلامیه میان آن‌ها خشک نشده، بین قطر و آن‌ها اختلاف پیش آمد که در تاریخ آن‌ها بی‌سابقه است و نشان‌دهنده بی‌ظرفیتی دیپلماسی عربستان است که با نزدیک‌ترین همسایگان خودش هم نمی‌تواند زندگی آرامی داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران هم قطعا آتش افروزی‌های سعودی را تحمل نخواهد کرد، گفت: سعودی‌ها نه ظرفیت و نه جرات این کار را دارند، بلکه فقط ادعا می‌کنند و خیلی از اوقات پاسخ اینطور ادعاهای ابلهانه خاموشی است.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طرح تحریم‌های جدید علیه ایران که به بهانه‌های واهی موشکی و حقوق بشری در سنای آمریکا تصویب شده، نقض برجام نیست؟ گفت: برای ما تفاوتی نمی‌کند، چرا که هیچ نوع رابطه جدی اقتصادی و غیر آن بین ما و آمریکا وجود نداشته که چیزی را تحریم کنند و یا نکنند. 

وی ادامه داد: ایران با در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی عملا نوعی آسیب‌ناپذیری در مقابل این تهدیدات دارد، یعنی از فواید اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی عدم آسیب‌پذیری در مقابل این قبیل تهدیدات است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این طرح تحریم‌ها جز نوعی امتیاز دادن به صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه‌ای هدف دیگری ندارد، بلکه آن کشوری موفق است که در عمل بتواند به اهداف خودش برسد.

ولایتی تاکید کرد: آمریکایی‌ها در اهداف خودشان در عراق و سوریه شکست خوردند و این پیوند بین نیروهای مردمی و دولتی عراق و ارتش و نیروهای متحد در سوریه در مرز بین عراق و سوریه در حقیقت یک پیروزی استراتژیک برای متحدان ایران و حلقه مقاومت است که از تهران آغاز و تا عراق، سوریه و لبنان در مقابل صهیونیست‌ها امتداد پیدا می‌کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *