تمدید تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره به دلیل «گستردگی فساد»

13:00 - 23 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۸۷۴۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: به دلیل «گستردگی ابعاد فساد و تخلفات»، درخواست تمدید 6 ماهه تحقیق و تفحص از این صندوق را داشتیم که هیئت رئیسه مجلس با تمدید سه ماهه موافقت کرد.
 
عباسیاسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: با توجه به اینکه ابعاد فساد و تخلفات بانک سرمایه زیاد بوده و ما رسیدگی به موضوعات مرتبط با این بانک را از اردیبهشت ماه آغاز کرده بودیم، دیدیم که نیاز به تمدید این زمان داریم و مدت ۶ ماه را از هیئت رئیسه درخواست کردیم.

وی ادامه داد: باتصمیم هیئت رئیسه مجلس زمان تحویل گزارش هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ۳ ماه تمدید شد و این گزارش بعد از تعطیلات صحن علنی در شهریورماه تحویل خواهد شد.

عباسی درباره بازداشت برخی افراد مرتبط با این پرونده اظهار کرد: ما هنوز نمی‌توانیم کسی را متهم کنیم و در حال جمع آوری اطلاعات و مستندات هستیم و مراجع قضایی باید درباره مجرم بودن یا نبودن افراد تصمیم گیری کنند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: تا گزارش نهایی را تهیه نکنیم، نمی‌توانیم هیچ فردی را در مظان اتهام قرار دهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولانی که در زمان ارتکاب این جرم در دستگاه‌های مربوطه سمتی را داشته اند بایستی در این ارتباط پاسخگو باشند و این ربطی به متهم بودن و یا نبودنشان هم ندارد و بعد از تحقیقات است که افراد جرم هایشان یا محرز شده یا اینکه رد می‌شود.

سخنگوی هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در ارتباط با فرار دو نفر از متهمان این پرونده در فرودگاه بیان کرد: من این گزارش‌ها را فعلا از رسانه‌ها شنیده ام و از مبادی رسمی اطلاعاتی در این باره دریافت نکرده ام.

عباسی درباره برخی حساب‌های موجود دربانک سرمایه که مرتبط با مشکلات موجود در صندوق ذخیره فرهنگیان است، گفت: افرادی که در کش و قوس این تحقیقات درگیر هستند هم اموال و هم حساب هایشان در بانک سرمایه بررسی می‌شود، اما بررسی سایر حساب‌های مشتریان این بانک عمومیت ندارد.
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: اسداله عباسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *