رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مددی: در ماجرای حمله به صرافی، خون ایرانی‌ام به جوش آمد/ آفتاب در سوئد پایین نمی‌رود!

13:22 - 22 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۸۳۳۳
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
MMAكار ایرانی‌الاصل سوئد گفت: یک لحظه خون ایرانی‌ام به‌جوش آمد و به سمت سارقان صرافی رفتم.
به گزارش گروه ورزشی و به نقل از همشهری، رضا مددی MMAكار ایرانی‌الاصلی است كه سال‌هاست در كشور سوئد در بالاترین سطح این ورزش یعنی لیگ UFC مشغول به مبارزه است، او در خصوص شرایط دو مسابقه اخیرش، حمله مسلحانه به صرافی یكی از دوستانش و روزه گرفتن در كشور سوئد كه به قول خودش« آفتاب اصلا پایین نمی‌رود» گفت‌وگویی با ما داشته است که در ادامه می‌خوانید.

روزهای سختی را پشت‌سر می‌گذاری؛ در دو مسابقه قبلی هم بازنده میدان بودی. شرایط چطور است؟

بله درست است كه در دو مسابقه گذشته‌ام شكست خوردم ولی مسئولین UFC از مبارزه من راضی بودند و بارها این مسئله را اعلام كردند. در دیدار اول در مقابل جودفی قرار گرفتم؛ او در 15 مسابقه قبلی خودش كه پیروز شده بود و 13 تای آن را در دقایق اول با نتیجه ناک‌اوت به پایان رسانده بود ولی ما باهم رقابتی نزدیک داشتیم كه در آخر داوران دست او را به عنوان نفر برتر بالا بردند.

در دیدار دومت خیلی‌ها معتقد بودند حق تو ضایع شده است. نظر خودت در این خصوص چیست؟

بعضی از شكست‌ها شرف دارد به بردن با چنین وضعیتی. در مبارزه دوم از همه لحاظ نسبت به حریفم برتری داشتم؛ هم بیشتر زدم و هم بهتر روی مسابقه كنترل داشتم ولی در نهایت داوران او را به عنوان نفر برتر معرفی كردند. همان‌جا حریفم سمتم آمد و از من عذرخواهی كرد، من هم به او گفتم تقصیر تو نیست و دستش را خودم بالا بردم.

در وزن‌كشی مسابقه دومت كار جالبی هم كردی كه آن دویدن به سمت حریفت بود؛ از قبل این حركت را در ذهنت طراحی كرده بودی؟

در هر وزن‌كشی دو حریف مقابل یكدیگر می‌ایستند و به هم یک چیزهایی می‌گویند. من هیچ طراحی از قبل در ذهنم نداشتم ولی در آن لحظه این كار به ذهنم رسید و انجام دادم كه خیلی هم بازتاب داشت. حتی مسئولین UFC وقتی مبلغ قراردادم را فرستادند 3 هزار دلار پاداش به‌خاطر همین حركت برای من در نظر گرفته بودند.

یعنی هر چه خشن‌تر باشی آنها بیشتر می‌پسندند؟

ببینید این یک ورزش است و ذاتش این چنین است ولی این‌طور نیست كه ما وحشی باشیم، داور كه پایان مسابقه را اعلام می‌كند همه چیز تمام می‌شود و دیگر مبارزه‌ای وجود ندارد و با هم رفیق هستیم.

در حال حاضر تمریناتت را از سر گرفته‌ای؟

به خاطر ماه رمضان بیشتر استراحت می‌كنم ولی در حال حاضر تمریناتم را به صورت سبک انجام می‌دهم.

روزه گرفتن در سوئد سخت نیست؟

نمی‌توانم بگویم سخت نیست. اینجا آفتاب اصلا پایین نمی‌رود (با خنده) سوئد روزهای بلندی دارد. ساعت 2 بامداد سحر است و ساعت 22 افطار می‌شود ولی با این حال من این ماه را بسیار دوست دارم و تاجایی كه بتوانم روزه می‌گیرم. الان هم دروغ نمی‌گویم كه تمام روزه‌هایم را گرفته‌ام ولی بیشتر آن را خدا كمک كرده و گرفته‌ام.

قصد سفر به ایران را نداری؟

خیلی دوست دارم یک هفته به ایران بیایم. امیدوارم شرایط مهیا شود و این اتفاق بیفتد ولی در حال حاضر همان‌طور كه گفتم بیشتر وقتم را با خانواده‌ام می‌گذرانم.

اجازه می‌دهی كه پسرانت ورزش MMA را دنبال كنند؟

من دو پسر دارم كه تمام زندگی‌ام هستند. پسر بزرگم نوآ كه خیلی مهربان است و اصلا فكر نكنم به سراغ این ورزش برود ولی پسر دومی‌ام یونس خیلی شر است؛ مثلا اگر یكی اسباب‌بازی‌هایش را بگیرد سریع دعوا می‌كند، كله میزند و  گاز می‌گیرد. حتی برادر بزرگ‌ترش را هم می‌زند و اسباب‌بازی‌های او را می‌گیرد؛ از همین بابت فكر می‌كنم او MMA را دنبال كند. در هر صورت من به‌عنوان یک پدر و دوست برای پسرهایم هركاری از دستم بر بیاید انجام می‌دهم ولی آنها را مجبور به انجام كاری نمی‌كنم.

چند وقت پیش حمله مسلحانه‌ای به یك صرافی شد كه اتفاقا تو هم آنجا حضور داشتی و با سارقان درگیر شدی و آنها هم مجبور به فرار شدند. در خصوص آن روز توضیح می‌دهی؟
من در سوئد یک دوستی دارم كه اتفاقا ایرانی است و صرافی دارد. آن روز هم برای انجام یک كاری به آنجا رفته بودم و در اتاق پشتی نشسته بودم كه دیدم صدای جیغ می‌آید. من هم به سمت سارقان كه دو نفر بودند، رفتم. آنها داشتند شیشه‌های صرافی را می‌شكستند. آن لحظه اصلا فكر نكردم كه مسلح هستند و فقط به سمت‌شان رفتم كه منجر به فرار آنها شد.

پلیس دستگیرشان كرد؟

خبری در این خصوص ندارم و فقط یک لحظه خون ایرانی‌ام به‌جوش آمد و به سمت‌شان رفتم. امیدوارم خدا آنها را به راه راست هدایت كند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: MMA

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *