مراسم تشییع شهدای ترور در دانشگاه تهران + جزئیات و حاشیه‌ها

13:36 - 19 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۱۸۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مراسم تشییع شهدای ترور با حضور مردم روزه‌دار تهران از محل دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، لحظاتی پیش أبدان مطهر ١١ شهيد حادثه تروريستى روز چهارشنبه، به منظور تشييع به محل برگزارى نماز جمعه پايتخت در دانشگاه تهران منتقل و مراسم تشییع با حضور گسترده مردم و مسئولان از مقابل دانشگاه تهران در خیابان انقلاب آغاز شد.

در این مراسم که با حضور مقامات و مسئولان کشورى و لشکرى در حالی برگزاری است ابدان مطهر ١١ شهید حادثه تروریستى روز چهارشنبه بر روى دست نمازگزاران و مردم روزه دار تشییع می شود و ر این مراسم علاوه بر حضور امت روزه دار، حضور خبرنگاران و عکاسان داخلى و خارجى چشمگیر است.

حوالى ساعت ١٣ در شرایطى که آیت الله صدیقى خطبه هاى دوم نمازجمعه امروز پایتخت را آغاز کرده بود، ابدان مطهر ١١ تن از ١٧ شهید حادثه تروریستى روز چهارشنبه به منظور تشییع به محل برگزارى نماز در دانشگاه تهران منتقل شد. و پس از پایان خطبه‌ها و اقامه نماز در حوالى ساعت ١٤، صفوف امت خداجو و ولایتمدار با زبان روزه به سمت درهاى خروج دانشگاه رهسپار شدند تا ابدان مطهر شهداى ترور را به سمت آرامگاه ابدى در قطعه شهداى بهشت زهراى تهران تشییع کنند.

تشییع کنندگان روزه دار و ولایتمدار همچنین با شعارهاى خود به تروریست هاى داعشى و اربابان سعودى و صهیونیستى و آمریکایى آن‌ها یادآورى کردند که اینجا ایران اسلامى دیار شهیدان و فرزندان و مریدان حیدر کرار است و همچنین  تصاویرى از شهداى مدافع حرم و سردار قاسم سلیمانى در دست دارند؛ تصویر سردار شهید حسین همدانى نیز در دست تشییع کنندگان به چشم مى خورد.

چند جوان در مراسم امروز، پلاکاردهایى در دست دارند که روى آن‌ها نوشته شده است « اگر مدافعان حرم نبودند، چه مى شد؟ ». دیگر شعارهاى تشییع کنندگان در مراسم از این قرار است: «وهابى و داعشى دو عامل آمریکا؛ مرگ بر آمریکا؛ مرگ بر آلِ سعود؛ راه نفوذ دشمن مسدود باید گردد؛ داعش آمریکایى نابود باید گردد».

آغاز ماجرا
روز چهارشنبه 17 خرداد، عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش، طی دو عملیات کور تروریستی به حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی حمله کردند و 17 نفر از هم وطنمان را به شهادت رساندند.

اسامی شهدا
اسامی ۱۶ شهید حادثه تروریستی تهران به شرح ذیل است؛ یک زن هنوز شناسایی نشده است.

1. مازیارسبز علی‌زاده‌توسه‌کله
2. حسین جلالی‌راد
3. حسین بنی‌اردلان
4. صیاف علی‌همتی
5. علی‌جواد زارع
6. علی توده‌فلاح
7. مهدیه هراتی،
8. احسان اقاجانی‌معمار
9.  سیدمهدی تقوی
10. مرادحسین چهارمحالی 
11. جواد تیموری
12.حمیدامدادی
13. جعفر جعفرزاده
14. علی قلی زاده
15. هانیه اکبریان پیردوستی
16.  سیدرضاثابتی


تفکیک شهدا
تفکیک شهدای شهدای حمله تروریستی مجلس به شرح زیر است:

- ۹شهید مربوط به کارکنان مجلس و نیروهای همراه نمایندگان(اعم از مسئولان دفاتر و مشاورین که در ساختمان دفاتر نمایندگان مستقر بودند).

- 6 شهید مربوط به مراجعه‌کنندگان به نمایندگان که از مردم عادی بودند و در طول مسیر ورود تروریست‌ها به شهادت رسیدند.

- 1 شهید مربوط به یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی.

شب گذشته مراسم وداع خانواده شهدای حادثه تروریستی  در معراج شهدا برگزار شد.

شهدای حادثه تروریستی امروز  پس از تشییع در قطعه ۵۰ کنار مزار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده خواهند شد.

شهید جواد تیموری در قطعه 28 در جوار برادر شهیدش که در عملیات مرصاد شهید شده بود، آرام خواهد گرفت، همچنین مازیار سبزعلی باغبان شهید در حرم مطهر امام(ره)، به خاک سپرده می‌شود.

پیکر حجت‌الاسلام تقوی نیز پس از تشییع توسط مردم قم در گلزار شهدای این شهر مقدس برای همیشه آرام خواهد گرفت.

صبح امروز (جمعه) پیکر شهيد حسین بنی‌اردلان و شهيد حسین جلالی‌راد، شهدای بجنوردی حادثه تروریستی مجلس نیز تشییع شدند.

دیروز جمعی از مقامات و مسئولان از جمله وزیر اطلاعات، نایب رئیس مجلس به همراه هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون امنیت ملی به همراه اعضای این کمیسیون با حضور در بیمارستان از مجروحان حادثه تروریستی 17 خرداد عیادت کردند.

طبق اطلاعیه وزارت اطلاعات، تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند؛ 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه‌های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب به گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج گردیده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشته‌اند.

تشییع پیکر پاک
پس از برگزاری مراسم وداع شهدای ترور در ساختمان بهارستان، پیکر این شهدای والامقام به محل برگزاری نماز جمعه پایتخت در دانشگاه تهران منتقل شد و پس از اقامه نماز جمعه، پیکر این شهدا بر روی دستان نمازگزاران و مردم روزه دار به سمت میعادگاه تهران تشییع شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *