اعلام آمادگی ایران برای حذف ننگ داعش از امت اسلام

11:15 - 19 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۱۴۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند با تروریسم مبارزه کنند باید با داعش بین‌المللی، آمریکا وارد مبارزه شوند، گفت: ما مصمم هستیم تا تمامی تروریست‌ها را از میدان زندگی مسلمانان به درک واصل کنیم .
لاریجانی
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، علی لاریجانی امروز (جمعه 19 خرداد) در مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی مجلس و حرم مطهر امام(ره) گفت: امروز روز سختی برای ملت ایران است ، روز وداع با عزیزانی که مظلومانه در حرم مطهر امام و مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند و به ارواح مطهر این شهدای عزیز درود می فرستیم .

لاریجانی در ادامه افزود: حمله ناکام تروریست ها به حرم مطهر حضرت امام (ره) و مجلس شورای اسلامی به صورت هم زمان – به عنوان دو مرکز مورد توجه ملت ایران - نشان دهنده تمرکز آن ها بر محورهای اصلی مردم سالاری دینی ملت ایران است .

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: از پیام رهبر انقلاب تشکر می کنم که مایه تسلی خانواده های شهدا است.

وی ادامه داد: نگاه کوتاهی به شهدای این واقعه نشان می دهند که تروریست ها با هدف گیری های کور مردم و کارکنان مجلس را به شهادت رساندند.

دکتر لاریجانی در ادامه با اشاره به سابقه عملیات‌های تروریستی در کشورمان به حادثه هفتم تیر اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی تاکنون حوادث تروریستی بسیاری را به چشم خود دیده است که نمونه آن حادثه هفتم تیر است که در آن ده‌ها نماینده مجلس و مسئولان کشور شهید و مجروح شدند اما آنها در این حوادث نتوانستند به نیات خود برسند و تفکر مردم‌سالاری را از بافت ملت بگیرند از این رو مجدداً صحنه مجلس را هدف بعدی خود قرار دادند اما ناتوان از دسترسی به اهداف خود در حرم امام و مجلس شورای اسلامی اقدام به هدف‌گیری کور کرده و کارکنان مجلس را به شهادت رساندند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه روز حادثه تروریستی در مجلس را حاوی صحنه‌های غرورآفرین توصیف کرد و افزود: این حادثه مجلس را مصمم‌تر از قبل برای تثبیت نظام کرد.

اصرار نمایندگان بر ادامه جلسه علنی حکایت از شجاعت آنهاست
وی با اشاره به آزمونی که در روز حادثه تروریستی مجلس رخ داد، عنوان کرد: تروریست‌ها همکاران مجلس و مراجعه کنندگان به نماینده ها را مورد هدف ترور قرار دادند که در این بین برخی همکاران برای مقابله با تروریست‌ها تقاضای سلاح می‌کردند یا نمایندگان اصرار بر ادامه جلسه علنی مجلس داشتند تا تروریست‌های نادان بدانند با ملتی شجاع و مصمم روبرو هستند از این رو صحنه‌های غرورآفرین را در مجلس شاهد بودیم.

لاریجانی همچنین با بیان اینکه روز چهارشنبه صحنه‌های تلخ و شورآفرین را با هم تجربه کردیم، اظهار داشت: این صحنه‌ها در تاریخ ملت و مجلس ماندگار می‌شود و تروریست‌ها و حامیان آنها باید بدانند با مجلسی روبرو هستند که حاضرند شهادت را در آغوش بگیرند تا انقلاب راسخ‌تر باشد.

جمهوری اسلامی مصمم است تمامی تروریست‌ها را از میدان زندگی مسلمانان به درک واصل کند
رئیس قوه مقننه ادامه داد: ما مصمم هستیم تا تمامی تروریست‌ها را از میدان زندگی مسلمانان به درک واصل کنیم و این ننگ را از امت اسلام حذف کنیم و در این راه شهادت را افتخار خود می‌دانیم.

 لاریجانی در ادامه به ابراز همدردی سران کشورها اشاره و بیان کرد: همدردی سران کشورها و مسئولان نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران نگین قدرتمند و تکیه گاه آنها در ایجاد امنیت منطقه است.

آمریکا دموکراسی را با پول صعودی معاوضه کرده است
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با این حال اظهارات وزیر خارجه سبک سر صعودی و رئیس جمهور آمریکا مایه ننگ ملت‌هاست البته از صعودی‌ها که حکومت قبیله‌ای و بدون مردم سالاری دارند که به مظهر مقابله با دموکراسی و حمایت از تروریست‌ها تبدیل شده‌اند، انتظاری نمی‌رود اما کار آمریکا که زمانی مدعی مدیریت جهان به خصوص در مسائل حقوق بشر بود به جایی رسیده که دموکراسی را با پول معاوضه کرده و به فکر چپاول اموال ملت‌هاست و در این مسیر دموکراسی را زیر پا گذاشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا چند صد میلیارد دلار از صعودی‌ها بلعیده است، اظهار داشت: ننگ چپاول کشورها آینده آمریکا را تاریک‌تر می‌کند اما آنها تصور کردند با برگزاری نشست ریاض ایران متضرر و منزوی می‌شود در حالی که امروز همه کشورها پشت ایران بودند.

سنای آمریکا طرح حمایت از تروریست‌ها را تصویب کرد 
 لاریجانی ادامه داد: از سوی دیگر مصوبه سنای آمریکا در حمایت از تروریست‌ها و افزایش تحریم‌ها عملی بسیار قبیح بود و در حالی که ما در مجلس با تروریست‌ها درگیر بودیم سنای آمریکا قوانین حمایت از تروریست‌ها را تصویب می‌کردند و این نشان‌دهنده این است که از کمترین سطح عاطفه انسانی برخوردارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عرصه بین‌الملل را مواجه با دو داعش منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و افزود: آمریکا خود را داعش بزرگ بین‌المللی معرفی کرده است و اقدامات این کشور صحت سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به اثبات رساند که آمریکا شیطان بزرگ است.

راه مبارزه با تروریسم مبارزه با داعش بین‌المللی، آمریکا است
وی در ادامه با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند با تروریسم مبارزه کنند باید با داعش بین‌المللی آمریکا وارد مبارزه شوند، تصریح کرد: آمریکا نسبت به سپاه، نیروی قدس و صنایع موشکی تحریم وضع می‌کند چون می‌داند نیروی قدس از مهمترین نیروهای رزمنده منطقه‌ای است از این رو با تروریست‌ها همدست می‌شود و آنها را حمایت می‌کند.

نیروی قدس و سپاه خط قرمز نظام‌اند
دکتر لاریجانی ادامه داد: با صدای رسا و روشن  اعلام می کنیم سپاه  پاسداران یک نیروی مردمی فداکار برای انقلاب اسلامی است و نیروی قدس و سپاه هر دو خط قرمز نظام هستند از این رو پاسخ کوبنده‌ای به آنها خواهیم داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه پرده‌های تزویر ارتش آمریکا و سازمان سیا را کنار زده و در مقابل آنها ایستادگی می‌کنیم، عنوان کرد: حادثه تروریستی اخیر ملت ایران را در مبارزه با استکبار و تروریست‌های دست‌ساز آنها مصمم‌تر کرد و همه قوا هماهنگ با هم عمل کردند.

وی در ادامه با تشکر از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که در حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران جانفشانی کردند، گفت: از سردار جعفری فرمانده سپاه که از لحظات اولیه خود را به مجلس رساند تشکر می‌کنم، همچنین از حضور مسئولان نظام، ریاست جمهوری، ریاست قوه قضاییه، نماینده دفتر مقام معظم رهبری، فرماندهان نظامی و مسئولان و نمایندگان کشور برای حضور در این مراسم قدردانی می‌کنم که نشان از عزم آنها در مبارزه علیه دشمنان دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان علو درجات را برای شهدای مجلس و حرم خواستار شد و سلامتی برای خانواده‌های شهدا و آینده‌ای بهتر برای ملت ایران را از خداوند متعال مسألت کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *