مراسم وداع با شهدای ترور/ چه کسانی حضور داشتند؟ + جزئیات و تصاویر

9:45 - 19 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۱۱۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مراسم وداع با شهدای ترور با حضور روسای قوای سه‌گانه و جمعی از مقامات لشکری و کشوری در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، مراسم وداع با شهدای ترور از ساعت 10 صبح امروز با تلاوت آیاتی چند از سوره آل عمران کلام‌الله مجید در تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی آغاز شد و پس از تلاوت قرآن، حاج مرتضی طاهری مداح اهل بیت(ع) به مرثیه خوانی و شعرخوانی حماسی پرداخت.

پیام رهبر انقلاب
سپس حجت‌الاسلام و السلمین محمدی‌گلپایگانی متن پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب را در این مراسم قرائت کرد.

متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه‌ی تروریستی روز دوازدهم ماه مبارک رمضان در مرقد امام راحل و در مجلس شورای اسلامی، که به شهادت تعدادی از عزیزان روزه‌دار و زخمی شدن جمع بیشتری انجامید، نشانه‌ی آشکاری است از کینه و دشمنی خباثت‌آلود مزدوران استکبار با ملت شریف ایران و با هر آنچه مربوط به انقلاب و نظام اسلامی و رهبر فقید عظیم‌الشأن آن است. این‌گونه جنایات که حاکی از خباثت و در عین حال، حقارت مباشران و نیز آمران و مسببان آن است، بسی کوچکتر از آن است که در عزم ملت ایران خللی ایجاد کند. نتیجه‌ی قطعی این‌ها چیزی جز افزایش نفرت از دولت‌های آمریکا و عوامل آنان در منطقه همچون سعودی نیست. ملت ایران، متحد و با عزم راسخ به پیش خواهد رفت ان‌شاءالله. یاد شهیدان این حادثه را گرامی می‌دارم و به خانواده‌های آنان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و بهبود مجروحان و آسیب دیدگان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.  سید علی خامنه‌ای - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶


تمرکز دشمن بر محورهای اصلی 
در ادامه این مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز روز سختی برای ملت ایران است، اظهار کرد: امروز ما با عزیزانی وداع می کنیم که در اقدام تروریستی روز چهارشنبه در حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه حمله روز چهارشنبه نشان دهنده تمرکز دشمن بر محورهای اصلی مردمسالاری دینی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، عنوان کرد: تروریست ها در روز 17 مرداد از دسترسی به اهداف خود یعنی صحن مجلس و حرم مطهر بازماندند و با هدف گیری کور، کارکنان مجلس و حرم مطهر را به شهادت رساندند.

لاریجانی ادامه داد: از مقام معظم رهبری که پیامشان مایه دلگرمی خانواده شهدا و ما گردید، تشکر می کنم.

لاریجانی با بیان اینکه  نیروی قدس و سپاه پاسداران خط قرمز ایران است، افزود: با صدای رسا و روشن اعلام می کنیم سپاه پاسداران یک نیروی مردمی فداکار برای انقلاب اسلامی است.

رئیس مجلس با بیان اینکه سخنان وزیر خارجه سبکسر سعودی و رئیس جمهور آمریکا مایه ننگ آن هاست، تاکید کرد: سعودی ها، حکومتی قبیله ای دارند که به مظهر مقابله با دموکراسی و حمایت از تروریست ها تبدیل شده اند؛ کار آمریکایی ها به عنوان مدعی حقوق بشر به جایی رسیده که برای پول هر کاری می کنند و دموکراسی و حقوق بشر را زیر پا می گذارند.
 
ادای احترام
پس از قرائت پیام رهبر انقلاب و سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی، روسای سه قوه به همراه مسئولان حاضر در مراسم  ضمن مصافحه با خانواده های معزز شهدای حادثه ترور 17 مرداد و تسلیت به آنها در کنار ابدان مطهر شهدای ترور حاضر شده و به مقام شامخ آنها با قرائت فاتحه ادای احترام کردند.

تشییع پیکر
در پایان این مراسم، پیکر پاک شهدا بر روی دستان نمایندگان و مسئولان حاضر به سمت دانشگاه تهران و محل نماز جمعه تشییع شد.

مقامات
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امیر عبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش، آیت‌الله امامی‌کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، محمد فرهادی وزیر علوم،  اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، برخی از سفرای کشورهای خارجی، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، حسین هاشمی استاندار تهران، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانواده شهدا و ... در این مراسم حضور داشتند.

پیکر یازده شهید عملیات تروریستی اخیر هم اکنون در ساختمان مجلس شورای اسلامی برای مراسم وداع و تشییع قرار دارشت.

روز چهارشنبه 17 خرداد، عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش، طی دو عملیات کور تروریستی به حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی حمله کردند و 17 نفر از هم وطنمان را به شهادت رساندند.

 اسامی شهدا
اسامی ۱۶ شهید حادثه تروریستی تهران به شرح ذیل است؛ یک زن هنوز شناسایی نشده است.

1. مازیارسبز علی‌زاده‌توسه‌کله
2. حسین جلالی‌راد
3. حسین بنی‌اردلان
4. صیاف علی‌همتی
5. علی‌جواد زارع
6. علی توده‌فلاح
7. مهدیه هراتی،
8. احسان اقاجانی‌معمار
9.  سیدمهدی تقوی
10. مرادحسین چهارمحالی 
11. جواد تیموری
12.حمیدامدادی
13. جعفر جعفرزاده
14. علی قلی زاده
15. هانیه اکبریان پیردوستی
16.  سیدرضاثابتی


تفکیک شهدا
تفکیک شهدای شهدای حمله تروریستی مجلس به شرح زیر است:

- ۹شهید مربوط به کارکنان مجلس و نیروهای همراه نمایندگان(اعم از مسئولان دفاتر و مشاورین که در ساختمان دفاتر نمایندگان مستقر بودند).

- 6 شهید مربوط به مراجعه‌کنندگان به نمایندگان که از مردم عادی بودند و در طول مسیر ورود تروریست‌ها به شهادت رسیدند.

- 1 شهید مربوط به یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی.
شب گذشته مراسم وداع خانواده شهدای حادثه تروریستی  در معراج شهدا برگزار شد.

شهدای حادثه تروریستی امروز  پس از تشییع در قطعه ۵۰ کنار مزار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده خواهند شد.

شهید جواد تیموری در قطعه 28 در جوار برادر شهیدش که در عملیات مرصاد شهید شده بود، آرام خواهد گرفت، همچنین مازیار سبزعلی باغبان شهید در حرم مطهر امام(ره)، به خاک سپرده می‌شود.

پیکر حجت‌الاسلام تقوی نیز پس از تشییع توسط مردم قم در گلزار شهدای این شهر مقدس برای همیشه آرام خواهد گرفت.

صبح امروز (جمعه) پیکر شهيد حسین بنی‌اردلان و شهيد حسین جلالی‌راد، شهدای بجنوردی حادثه تروریستی مجلس نیز تشییع شدند.

دیروز جمعی از مقامات و مسئولان از جمله وزیر اطلاعات، نایب رئیس مجلس به همراه هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون امنیت ملی به همراه اعضای این کمیسیون با حضور در بیمارستان از مجروحان حادثه تروریستی 17 خرداد عیادت کردند.

طبق اطلاعیه وزارت اطلاعات، تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند؛ 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه‌های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب به گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج گردیده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشته‌اند.

تشییع پیکر پاک
پس از برگزاری مراسم وداع شهدای ترور در ساختمان بهارستان، پیکر این شهدای والامقام به محل برگزاری نماز جمعه پایتخت در دانشگاه تهران منتقل خواهد شد و پس از اقامه نماز جمعه، پیکر این شهدا بر روی دستان نمازگزاران و مردم روزه دار به سمت میعادگاه تهران تشییع خواهد شد.


مراسم وداع با شهدای ترور/ چه کسانی حضور داشتند؟ + جزئیات و تصاویر


مراسم وداع با شهدای ترور/ چه کسانی حضور داشتند؟ + جزئیات و تصاویر

مراسم وداع با شهدای ترور/ چه کسانی حضور داشتند؟ + جزئیات و تصاویر

مراسم وداع با شهدای ترور/ چه کسانی حضور داشتند؟ + جزئیات و تصاویر

مراسم وداع با شهدای ترور/ چه کسانی حضور داشتند؟ + جزئیات و تصاویر

مراسم وداع با شهدای ترور/ چه کسانی حضور داشتند؟ + جزئیات و تصاویر





روایت 6 ساعت ملتهب در بهارستان بیشتر 

سراسرسیمه آمد به جایگاه هیئت رئیسه مجلس و گفت داعش داعش... بیشتر

برچسب ها: مجلس ترور صحن مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *