پایان عملیات تروریستی مجلس/ روایت یک اقدام وحشیانه

16:00 - 17 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۷۲۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عملیات تروریستی امروز مجلس شورای اسلامی که از صبح امروز آغاز شده بود با ورود نیروهای امنیتی دقایقی قبل پایان یافت.
پایان عملیات تروریستی مجلسبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان ساعت 9 صبح آغاز شد. جلسات مجلس در ماه مبارک رمضان با یک ساعت تاخیر و ساعت 9 آغاز می شود.

 ساعت 10 و 30 دقیقه حادثه تیراندازی در درب ورودی مجلس آغاز شد و اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار میزان گفت: فردی امروز صبح با ورود به مجلس، با نیروهای حفاظت درگیر شد و به سمت آنان تیراندازی کرد و در حال بررسی جزئیات هستیم البته دقایقی بعد در گفت و گو با  خبرنگار ما عاملین حادثه را چهار نفر عنوان کرد.

ساعت 10 و 42 دقیقه درب‌های ورودی مجلس شورای اسلامی  بسته شد ولی جلسه علنی مجلس ادامه داشت. حشمت‌الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار میزان گفت: ما از وجود مجروحان در جریان حمله امروز خبر داریم اما راجع به وجود شهید، هنوز به ما که در صحن مجلس هستیم چیزی نگفته اند. ما اکنون در داخل صحن مجلس هستیم و اخبار ضدونقیض به ما هم می رسد. هم اکنون مشکل خاصی در صحن مجلس وجود ندارد و دستور در حال اجراست.

ساعت 11 و 50 دقیقه علی لاریجانی به همراه جمعی از نمایندگان وارد صحن شد و ریاست جلسه علنی را بر عهده گرفت. هدایت‌اله خادمی نیز در گفت‌و گو با خبرنگار میزان گفت:  هم اکنون دربهای مجلس بسته شده و کسی اجازه ورود و خروج ندارد.  هنوز تعدادی افراد مسلح در ساختمان مجلس هستند و درهای صحن بسته شده و نمایندگان به بحث مسائل در دستور کار مشغول هستند. 

در حالی که به هیچ یک از خبرنگاران و نمایندگان اجازه خروج از صحن علنی داده نمی شد و  خطوط ارتباطی تلفن‌های همراه نیز از داخل به بیرون قطع شد و به صورت یک طرفه بود، رنجبرزاده در ارتباط تلفنی با شبکه خبر ضمن تائید خبر میزان گفت:حدود 4 نفر از افراد ناشناس از درب شمال مجلس وارد ساختمان مجلس شده اند و در ابتدا به سمت محافظین شلیک کرده تعدادی مجروح شده اند.

وی با بیان اینکه عاملین وارد ساختمان دفتر نمایندگان محلس شده اند گفت: تیراندازی در انجا ادامه دارد. در این زمان هنوز هیچ خبری از دستگیری یا کشته شدن مهاجمان منتشر نشد و گفته می شد که مهاجمان هنوز در طبقات مخصوص دفاتر نمایندگان حضور دارند.

ساعت 12 و 5 دقیقه  برخی خبرها از آن حکایت داشت که مهاجمان هنوز در طبقات ساختمان دفتر نمایندگان متواری هستند و در این هنگام تیراندازی به حیاط داخلی مجلس کشیده شد  و صدای تیراندازی از آنجا به گوش می رسید و برخی نمایندگان قصد ترک جلسه برای بررسی موضوع تیراندازی را داشتند ولی مجلس به کار عادی خود ادامه داد. ولی الله نانوا کناری عضو کمیسیون امنیت ملی به خبرنگار میزان گفت: اوضاع تحت کنترل است و نمایندگان در داخل صحن علنی قرار دارند.

 وزیر کشور هم که در جلسه هیئت دولت حضور داشت با اطلاع یافتن از این حادثه جلسه را ترک  و  اعلام کرد که شاید جلسه شورای تامین استان تهران برای بررسی حادثه مجلس و حرم امام تشکیل شود. 

ساعت 12 و 27 دقیقه خبر رسید که مهاجمان در طبقه چهارم ساختمان دفاتر نمایندگان در محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفتند. هدایت الله خادمی نماینده ایذه به خبرنگار میزان گفت: عاملین تیراندازی در اتاق های دفاتر نمایندگان خود را مخفی کرده اند و ماموران امنیتی در حال تلاش برای دستگیری آن ها هستند.

ساعت 14 سیدحسین نقوی حسینی  سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به خبرنگار میزان گفت: هنوز درگیری ها ادامه دارد و صدا تیراندای همچنان به گوش می رسد.

ساعت و 14 و 10 دقیقه معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: تروریست ها اکنون محاصره هستند و ان شاالله در ساعات آینده این قضیه خاتمه پیدا خواهد کرد. طبق هماهنگی که با سپاه و فرماندهی نیروی انتظامی انجام شد، نیروهای نوپو از حدود ساعت 13 وارد محلی در ساختمان مجلس شدند که تروریست ها هنوز در آنجا به سر می برند.

ساعت 15 نماینده شهرضا در مصاحبه با خبرنگار میزان خبر گروگانگیری همسر خود و همسر نماینده مبارکه را رد کرد.

نهایتا دقایقی قبل عملیات وحشیانه تروریست ها به پایان رسید.


جزئیات تیراندازی امروز در مجلس بیشتر



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *