آشنایی با چند ورزش مفرح در برنامه تلویزیونی جام رمضان

14:30 - 17 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۶۵۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نهمین قسمت برنامه جام رمضان شبکه «شما» به معرفی اجمالی چند ورزش مفرح همگانی اختصاص داشت.
برنامه تلویزیونی «جام رمضان»به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی برنامه تلویزیونی «جام رمضان»، نهمین قسمت این برنامه که سه شنبه شب ۱۶ خردادماه روی آنتن شبکه «شما» رفت به معرفی اجمالی چند ورزش مفرح همگانی اختصاص داشت.

در بخش ابتدایی برنامه به بحث پیرامون فوتبال رومیزی (فوتبال دستی)، قوانین و شرایط این ورزش در کشور پرداخته شد. اینکه این ورزش در رده بندی سنی مختلف تعریف می‌شود و توانسته در مسابقات رتبه هم بیاورد. اما درباره ویژگی‌های مختلف میز بازی فوتبال دستی، قوانین بازی‌ها و ... هم حرف زده شد. طبق گفته مهمانان این بخش در تهران، فارس و اصفهان ورزشکاران فوتبال رو میزی فعال‌تر هستند.

بخشی از برنامه شب قبل طبق روال هر شب، به مرور اخبار ورزشی روز اختصاص داشت. در این بخش زیبا بنماران به مرور اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال، تودیع معارفه فرکی و دایی به عنوان سرمربی سایپا پرداخت. 

اما یک خبر مهم در این بخش به حضور مسعود یزدان پناه نماینده کشورمان به عنوان داور ذخیره والیبال در مسابقات هفته دوم لیگ جهانی در تهران اختصاص داشت.

جمشیدی مدرس و مربی ملی گلف، افروز خسروی پناه سرپرست انجمن بهکاپ فدراسیون گلف ایران و فتحعلی رییس کمیته بهکاپ استان تهران از مهمانان این بخش بودند. 

خسروی پناه در ابتدای صحبت خود گفت: بهکاپ یک ورزش ایرانی است که در سال ۹۰ طرحش به ثبت رسید و سال ۹۲ به عضویت ورزش‌های همگانی درآمد؛ و نهایتا سال ۹۴ زیر نظر فدراسیون گلف قرار گرفت. بهکاپ ورزشی مناسب برای افزایش تمرکز است. 

در ادامه جمشیدی درباره شباهت‌های بهکاپ و گلف گفت: هر دو این ورزش ها، جزو ورزش‌های تمرکزی هستند. به لحاظ ابزار بازی و شکل آن به هم مشابهت دارند. به همین دلیل هم هست که بهکاپ زیر مجموعه گلف قرار گرفته. جمشیدی همچنین درباره امکانات و زیر ساخت‌های گلف در ایران گفت: در ایران تن‌ها زمین چمن گلف مربوط به مجموعه ورزشی انقلاب تهران است، البته یک زمین هم داریم در پرند احداث می‌کنیم. 

در این بخش همچنین فتحعلی با تاکید بر همگانی بودن ورزش بهکاپ گفت: این ورزش اصلا رده سنی نمی‌شناسد، جنسیت در آن تعریف نشده و هیچ محدودیتی ندارد. حتی نابینایان و معلولان جسمی هم می‌توانند در این ورزش فعالیت کنند.

بخش انتهایی برنامه دیشب به معرفی ورزش مفرح دارت اختصاص داشت. در این بخش شایسته سرمربی و زنگنه بازیکن منتخب تیم ملی دارت در برنامه حاضر شدند و به بیان قوانین بازی دارت پرداختند. 

گفتنی است؛ جام رمضان ویژه برنامه شبکه شما با اجرای محمد مقدم و زیبا بنماران به تهیه‌کنندگی علی صادقی هر شب ساعت 23:45 تا 1:30 بامداد پخش می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *