تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران چه بخش‎هایی را هدف قرار می‎دهد؟

9:26 - 17 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۵۱۱
مجلس سنای آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را که پیش از این در کمیته امور خارجی سنا به تصویب رسیده به رأی بگذارد.
تحریم‌های جدید آمریکا شاکمل چه مواردی خواهد بود؟
به گزارش گروه بین‌الملل ،پایگاه سی بی اس نوشت: مجلس سنای آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را که پیش از این در کمیته امور خارجی سنا به تصویب رسیده به رأی بگذارد.

سنای آمریکا قصد دارد به دلیل آنچه حمایت ایران از تروریسم، نقض حقوق بشر، برنامه موشکی و انتقال سلاح‌های نامتعارف می‌نامد، طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را به تصویب برساند.

«میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت مجلس سنا، اعلام کرده که روند به رأی گذاشتن طرح تحریم‌های ایران روز چهارشنبه در سنا آغاز می‌شود و احتمالا نتیجه نهایی این رأی‌گیری به روز پنجشنبه موکول خواهد شد.

پایگاه خبری سی.بی.اس نوشت: این طرح تحریم‌های جدیدی را علیه افرادی که در برنامه موشک بالستیک ایران حضور دارند و نیز نهادها و اشخاصی را که با این افراد مراوده داشته باشند، اعمال می‌کند.

این پایگاه خبری در ادامه افزود: علاوه بر این تحریم‌های جدیدی علیه سپاه پاسداران اعمال خواهد شد و این طرح در صورت تصویب شامل تحریم تسلیحاتی خواهد بود که رئیس جمهور آمریکا را ملزم می‌کند دارایی افراد و نهادهایی را که در فروش، تأمین و انتقال سلاح‌های منع شده به ایران و یا خروج این سلاح‌ها از ایران فعالیت دارند را مسدود کند.

طرح تحریم‌های جدید علیه ایران ماه گذشته در کمیته امور خارجی سنای آمریکا با 18 رأی مثبت در برابر سه رأی منفی به تصویب رسیده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *