راهکارهایی برای جابجایی درختان جهت احداث پروژه‌های شهری/ درختان مسیر بزرگراه صدر همچنان سبز هستند

6:24 - 20 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۲۹۰
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: راهکارهای علمی برای انتقال درختان از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر وجود دارد و اگر به این روش‌ها توجه شود بدون شک کار انتقال با موفقیت انجام می‌شود.
درخت مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: در برخی از نقاط شهر تهران شاهد جا به جایی درختان بوده ایم و این اتفاق از مدت‌ها قبل در پایتخت اجرایی شده است. 

وی افزود: اکنون پس از گذشت مدت زمانی، حاشیه‌های مختلفی پیرامون انتقال درختان ایجاد شده است. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح موفق انتقال درختانی که در مسیر بزرگراه صدر قرار داشته اند اظهارکرد: یکی از نمونه‌های موفق انتقال درختان را در اجرای پروژه بزرگراه صدر شاهد بوده ایم. 

چمران ادامه داد: درختان محدوده پروژه بزرگراه صدر به بوستان ولایت تهران منتقل شده و اکنون شاهد هستیم که این درختان خشک نشده و همانند قبل با طراوت هستند. 

وی در خصوص نحوه انتقال درختان خاطرنشان کرد: نحوه انتقال درختان بسیار مهم است و افراد باید توجه داشته باشند که این انتقال باید زیر نظر مجموعه سازمان بوستان‌های شهرداری تهران صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: این طور نیست که هر شهروندی بدون در اختیار داشتن تجهیزات و تن‌ها با یک بیل اقدام به کندن درخت و کاشتن آن در نقطه‌ای دیگر کند، زیرا در این شرایط خشک شدن درخت قطعی خواهد بود. 

چمران با بیان اینکه " در برخی از مواقع مجبور به انتقال درختان هستیم" تصریح کرد: زمان هایی که قرار است در مسیر درختان پروژه‌های مهمی احداث شود و یا یک درخت احداث یک پروژه ساختمانی را با مشکل مواجه کند، طرح انتقال آن مطرح می‌شود. 

وی در رابطه با نحوه صحیح انتقال درختان برای جلوگیری از خشک شدن اذعان کرد: یک درخت اگر در فصل مناسب و با خودروهای مخصوص از خاک خارج شود، می‌تواند در نقطه‌ای دیگر ادامه حیات داشته باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *