کاندیدای انتخابات شوراها مکلف به پاکسازی شهر از تبلیغات شدند

10:40 - 16 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۱۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه گفت: تمامی نامزدهای انتخابات شوراها مکلف شدند همه آثار ناشی از تبلیغات را به طریق مطمئن و فوری پاکسازی کنند.
پاکسازی شهر کرمانشاه از تبلیغات انتخاباتیمحمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از صدور دستور قضایی در جهت پاکسازی شهر از تبلیغات انتخاباتی خبر داد و گفت: در تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مقررات قانونی راجع به سایز پوسترها و  نیز نصب آن در محل های غیرمحل‌های پیش بینی شده در سطح گسترده ای مشاهده شد.

وی گفت: این اقدامات به زیبایی شهر خسارت های قابل توجهی وارد کرده که پاکسازی و بازگرداندن آن به حالت پیشین مستلزم هزینه است که تامین آن من غیرحق و به ناگریز به شهروندان تحمیل می شود.

این مقام قضایی بیان کرد: لذا با اختیار حاصل از مواد 22 و 290 قانون آئین دادرسی کیفری به جهت استیفاء حقوق از دست رفته از عامه مردم و در مقام مدعی العموم  مقرر  شده است به طریق مقتضی به تمامی نامزدهای انتخابات شوراها در حوزه شهرستان کرمانشاه ابلاغ شود به عنوان شهروندی قانون مدار همه آثار ناشی از تبلیغات را خصوصا در اماکن عمومی، تاسیسات دولتی، تابلوها و علائم راهنمایی  و رانندگیف در و دیوار ادارات سازمان‌های دولتی و نهادهای غیردولتی را به طریق مطمئن و فوری پاکسازی کنند.

صادقی ادامه داد: این افراد در صورت استنکاف از حیث تخریب اموال عمومی مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه در پایان گفت: در این خصوص مقرر شده است جلب نظر کارشناسی در خصوص ابعاد و میزان خسارت و سهم هریک از کاندیداها نیزبه صورت همزمان انجام شود و شهرداری نیز اقدامات لازم را در جهت پیگری و ارائه گزارش جامع از اقدامات منجر به تخریب اموال عمومی انجام دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *